Wat vonden jullie van de NRPS hk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:55

Ik ben vandaag geweest maar heb niet alle hengsten gezien. Enkel de groep van nr 58. In elk geval hij is door voor de 3de bezichtiging en nu maar hopen dat ze zijn Rontgen foto's goedkeuren. Utrecht zei dat allebei de hengsten van stal Hexagon goed waren maar de stamboekveearts moet ook nog zijn fiat geven. Dus jongens bid of vraag aan de kerstman dat hij doorgaat. In elk geval heeft Sinterklaas voor mij een prachtige dag bezorgd. Stond met de tranen in mijn ogen naar die hengst te kijken. We hebben hem gefilmd en ze vonden het geen probleem dat ik hem op de foto wilde. HIjzelf was nu niet bepaald van mij gecharmeerd. Hij wou niet echt poseren voor mij. Toch heb ik mijn best gedaan. De volle broer van Casantos heb ik gezien en ik moet zeggen dat hij bijna het evenbeeld is van Casantos. Al vind ik toch dat hij een iets edeler hoofd heeft dan Casantos zelf. de merrie Cassima heb ik nog live gezien en ik moet zeggen het is heel mooi en goed springpaard. Heb veel mooie hengsten gezien en de een sprong wat beter dan de ander. Buiten dat nr 58 door is heb ik verder geen uitslag. Moest al om 15.15u vertrekken naar huis.

Bij deze plaats ik enkele foto's van nr 58. Rubiquil x Ravel STV x Uniform x Variant. Graag jullie commentaar. Helaas wel geen draffoto's kon niet dicht genoeg inzoomen om mooie foto's te hebben. Daarom enkel exterieur foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:02

Leuk dier petraaken Geen hengst voor mijn merrie, maar zeker een aansprekend paard

Dat is jammer levi. Volgens mij heb ik surprise vorig jaar zien lopen nu je het zegt. Was er zelf wel weg van, vond alleen het achterbeen iets traag dacht ik, maar zeker niet slecht

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:05

He,gefeliciteerd!!!! OK dan!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:23

op de site van het stamboek gekeken en dit is de uitslag van de hengsten vandaag die geselecteerd zijn voor de 3de bezichtiging.

nr 001 Di caprio dus Bois (FS Don't Worry x Euard x Pobeditel ox)
nr 007 Nimzikki (Nobility x Castello x Mentos)
nr 019 Icoon (Isarco x Apollo van Heel ox x Naivnyi ox)
nr 114 Napoleon (Notre Beau x Ramano x Sedan ox)
nr 043 Laznavour (Latimer x Sokrates x Ith) Trakhener
nr 045 A...(Andiamo Z x Lord Z x Majoor)
nr 049 C... (Cantos x Cassini x Ahorn Z)
nr 058 Rubi's Radetzky VR (Rubiquil x Ravel STV x Uniform x Variant)
nr 082 R... (Royal Dance x Sion x Luxus)
nr 089 Refurstinels (Rubinels x Almeo x Furioso II)
nr 093 C... (Carpaccio x Coriall x Latino)
nr 094 Remiro H.M. (Rico x Pantheon xx x Frostwind)
nr 096 Leeroy (Lacantus x Doldlack x Riesling)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:27

Mooi succes Petra. Van Harte Gefeliciteerd.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:31

De nummer 93 lijkt me nog wel interessant(holsteiner), maar verder zitten er weinig dieren tussen die ik interessant vind Bloos
94 is nog wel mooi gefokt, maar dan zou ik veel te veel ramiro in een veulen krijgen.
bloed van 96 ken ik niet Is zeker dressuurgefokt Verward

Verder vind ik er veel dressuurbloed tussen zitten en voor mijn merrie wil ik toch echt een springhengst. Andiamo ben ik niet weg van dus die valt voor mij toch al af.
Als ik mijn merrie volgend jaar laat dekken wordt het wsl geen hengst uit de nieuwe jaargang Heros, Baldwin en (mits het veulen van aankomend jaar meevalt) Royal Highness staan op de nominatie.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:36

bloed van nr 96 ken ik ook niet echt goed maar blijkt vooral holsteins en westfalen te zijn. Lacantus is een Lord Calando die opnieuw van Lord is. Aan moederskant ken ik enkel de hengst Goldfalck die de vader is van Doldlack. Er zat vooral veel Duits bloed in de ingeschreven hengsten. En niet allemaal van bekende hengsten.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:45

ik had de stamboom al bekeken, maar kon er weinig van zeggen
Ken alleen lord calando Bloos

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:48

ik moet zeggen, ze hebben vandaag echt grote kuis gehouden. Heb toch enkele hengsten gezien waarvan ik dacht die toch de 3de fase zouden behalen maar nee hoor ze zitten er niet tussen.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:49

helaas ook niet de Alabaster x Brentano II x Weltmeyer.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:52

heb jij catalogusnummer 90 ook gezien Verward (De nothing to lose x zeus)

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:27

kan maar dat ben ik niet zeker. Was niet echt geïnteresseerd in die hengst.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:37

Hmm, zit voor mij ook niet echt iets tuseen, denk dat ik Le Matsjo maar weer flink in de gaten ga houden, en Moran natuurlijk! Ik hoop dat ze beide aanwezig zullen zijn in Januari.

Petraaken, mooi dier hoor! Persoonlijk vind ik dat hij wat plat in z'n kruis is, ook zijn hals vind ik wat laag aangesloten, maar dat kan aan mij liggen... Knipoog

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:54

Moran is gaaf En superbraaf!
Ik denk dat ze er wel zijn met hem in januari Jeddah. John zou die schimmelhengst ook meenemen dacht ik En misschien dat Edgar nog wel meekomt, je moet je hengsten toch een beetje in de picture houden nietwaar Knipoog

(en als je het voor die tijd graag zeker wilt weten vraag ik het voor je *LOL* )

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:01

Ik ga sowieso hoor Gomir!! Ook al denk ik dat ik Jeddah pas weer in 2005 eventueel laat dekken, wil ik wel op de hoogte blijven! En het is gewoon altijd weer een gezellige dag! Misschien meeten als we er zijn?

Maar, mocht je ze spreken, ik hoor het graag of Moran wel of niet komt Haha! .
Vorig jaar was ik enorm onder de indruk, van zijn karakter en zijn achterbeen gebruik! Op stal heb ik zijn verzorgster met hem bezig gezien (ik weet haar naam niet meer), en met haar lekker kunnen kletsen over hem, ze was duidelijk helemaal weg van hem!

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:06

Het is echt een superfijn dier Ik zie hem onder alletwee zijn ruiters regelmatig op concours en hij geeft nergens om, op stal is hij ook superbraaf.
Het ligt bij mij ook wel in de planning om te gaan of er moet wat tussenkomen, maar tot nu toe heb ik het altijd kunnen regelen.

Lijkt me gezellig om even te meeten(als we elkaar kunnen vinden Bloos )

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:12

Hmmm, ja, als we elkaar kunnen vinden Haha! , het is er erg druk... en zodra ik een goede plek heb bemachtigd sta ik meestal niet meer op!!

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:22

dat heb ik ook
Vorig jaar ben ik trouwens in de hoek bij de jury blijven staan *LOL* Daar kon ik alles goed zien en tussendoor nog koffie halen en naar de wc zonder dat ik moest klimmen en klauteren Haha!

En alle hengstenhouders en andere belangrijke personen kwamen regelmatig ook daar staan en commentaar geven/kijken etc Goed plekkie dus Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:23

Slimme Tip!! Ik ga meestal wanneer het echt druk wordt aan de andere kant van de bak staan... dan maar geen stoel, maar kan wel lekker om me heen kijken!

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:27

Daar zie ik inderdaad ook ieder jaar wel een paar slimmeriken verschijnen

Ik tref het over het algemeen toch wel met de mensen om me heen Knipoog Twee jaar geleden zat ik naast de familie van Esch op de tribune Ook wel leerzaam Knipoog

Maar volgens mij gaan we offtopic Bloos En ik ga maar eens slapen, want ik moet morgen werken

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:29

Precies, en werkse!! (op zondag?)

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:32

ik werk op een tankstation. De ene week op zaterdag, de andere op zondag

(oei, heel erg offtopic Bloos )

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 01:12

Nou, wat ik van dat dier van hierboven zie: Hele mooie, petra! Ik wens vurig dat mijn [naam verwijderd] er ook maar een beetje op mag gaan lijken

Is die derde ronden nu 24 januari? Watn dan zit ik ook op de tribune!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:33


petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:22

Mijn vader had wel de Alabaster gezien op de harde bodem. Bleek in draf toch niet je dat te zijn. Wel leuk om je eigen fokproduct te kunnen vergelijken met de andere. Hij kon goed mee dacht ik zo. Of hij nu gekeurd raakt of niet, het is toch mooie reclame voor de merrie. Zelfs de fotografe herkende zijn naam nog van 2 jaar geleden. Voor wie de blauwe hengstenboek van Nederland heeft jaargang 202/2003. Hij staat op de foto bij het NRPS infoblad(en) samen met zijn moeder. Het ontglipte haar dat ze die foto heel vaak gebruikt. Haha! Haha! En Dees de show is inderdaad de 24ste januari en het zal heel slecht weer moeten zijn voor ik die mis. Ook al zou Radetzky er niet zijn (omdat de foto's misschien niet goed zijn volgens de DA) dan ben ik er toch.