Matador,een hengst die alleen in sprookjes bestaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:06

OOK, want ik liep er achteraan met camera en lineaaltje... weg droom... Knipoog

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:08

kan het ook serieus,ik ben echt benieuwt of indoctro een goede hengst is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:09

Lijnenteelt kan een goeie keuze zijn, als de genen op elkaar aansluiten.

Dat kan ik toelichten met druifjes in een fruitsalade als het moet Haha!.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:09

Hij is van Wiepke, dus volgens alle Friezen is ie goed.......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:11

Toedeledoki schreef:
kan het ook serieus,ik ben echt benieuwt of indoctro een goede hengst is


Kijk naar de hengst zelf... en naar zijn nakomelingen (en de merrielijnen daarbij, dan zie je gelijk wat past en minder past). Wat vind je zelf? (is ook belangrijk...)

Ik vind het een hele goede hengst. Cor de la Bryere stevig verankerd, en Indoctro is een exterieurmatig goede hengst met redelijke basisgangen en een surplus aan vermogen en techniek.
Ik zou hem niet op onze Cantus merrie zetten Knipoog maar goed dat snap je wel.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:16

als we dan toch gaan grappen,volgens mij valt ie voor een fries vies tegen,maar jij kan zelf waarschijnlijk geen oordeel geven ,want je praat vaak uit de mond van een ander,onzeker misschien ,het is altijd anna dit en nu weer wiepke dat,wanneer ik wat vraag zou het prettig zijn als je voor jezelf spreekt.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:20

Misverstanden, misverstanden

Ik had gehoopt dat we eindelijk van deze non-discussie af konden komen. Hier worden appels met peren vergeleken.

Adriana kwam op met twee hengstennamen, Matador en Mackensen, naar ik meen te herinneren.

Daar kwam van Sarabande de reaktie op dat dat twee Trakehners zijn, hoewel er duidelijk stond dat het twee Holsteiners waren, naar ik meen te herinneren. Klaarblijkelijk waren er namelijk ook nog twee Trakehners met dezelfde naam Verward (Wanneer snappen grote paarden fokkers eens het nut van een stalnaam Schijnheilig )

Na de aha! erlebnis van Sarabande kwamen er toen twee foto's tevoorschijn van twee hengsten, die de Holsteiners waren

Die foto's waren of heel ongelukkig, of anders moet ik concluderen met mijn beperkte kennis van anatomie, dat daaraan heel wat mankeerde. Er is mij ooit wel eens verteld dat een paard ook een spronggewricht zou moeten hebben, bijvoorbeeld. Maar misschien is dat maar een detail voor een springpaard.

Nu komt adriana met de feiten dat deze twee hengsten een enorme invloed hebben gehad op de fokkerij en dat de wereld een stuk tekort was gekomen zonder deze hengsten.

Goed, misschien is niet iedere topfokhengst ook zelf goed.

Maar goed: koude waarneming: men is elkaar _-:( en heeft men het echt over appels en peren. De vorm waarin dat gaat getuigt van 0% respect voor elkaar.

denk eens allemaal na: gaat het hier om gelijk hebben of gelijk krijgen? Gaat een discussie überhaupt om het winnen of gaat het om iets nieuws te leren en om nieuwe invalshoeken te bekijken? Kan het dan zijn dat men op het eind allemaal een mening heeft die niet de originele was.

Anders is dit allemaal een welles-nietes spelletje en zijn we de draad van de discussie helemaal kwijt..

/edit/ woordje elkaar toegevoegd. Laat het wel duidelijk wezen dat hier een "waar 2 vechten.." heel erg op van toepassing is. /edit/
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 28-11-03 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:20

Sjonge, probeer ik ook een keer serieus te doen... Huilen

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:23

joostvangestel schreef:
Die foto's waren of heel ongelukkig, of anders moet ik concluderen met mijn beperkte kennis van anatomie, dat daaraan heel wat mankeerde. Er is mij ooit wel eens verteld dat een paard ook een spronggewricht zou moeten hebben, bijvoorbeeld. Maar misschien is dat maar een detail voor een springpaard.

Nu komt adriana met de feiten dat deze twee hengsten een enorme invloed hebben gehad op de fokkerij en dat de wereld een stuk tekort was gekomen zonder deze hengsten.


Ze hadden hoogst waarschijnlijk ook op mijn "uitgebreide" papier van Silly moeten staan... vandaar de ongeloof (opa is Caletto I ).

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:33

adriana schreef:
Dat zou idd best kunnen lovely, dat want Caletto II zit ook weer in Caretino en ga zo maar weer door.
Er zijn ook heel veel Cassini's en etc.

Cassini is van Capitol en daar heb ik dit Matador-Makler niet in gevonden Verward.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 19:10

Heb je wel in de moederlijn van Cassini gezien.
Want hij zit namelijk in de moederlijn van Cassini.
En dat verhaal van de merrie Deka dat is een Consul x Matador.
En Deka is de moeder van Caletto 1 t/m 3.

En Joost lees mijn pb.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:40

Vreemd zeg, zag alweer die Marlon XX tegenkomen. Die zit ook al in die Mowgli 637

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:39

CGJ12 schreef:
Hij is van Wiepke, dus volgens alle Friezen is ie goed.......


Sorry? Waar slaat dit op?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:23

Missouri schreef:
En een lelijk hoofd!! Tong uitsteken


Soms gaan paarden ook op de baas lijken.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:49

Anna42"]
[quote="Missouri schreef:
En een lelijk hoofd!! Tong uitsteken


Soms gaan paarden ook op de baas lijken.
[/quote]

Aiiiiiii... ze zijn zeker niet van mij... Tong uitsteken

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:51

Missouri"]
[quote="Anna42"][quote="Missouri schreef:
En een lelijk hoofd!! Tong uitsteken


Soms gaan paarden ook op de baas lijken.
[/quote]

Aiiiiiii... ze zijn zeker niet van mij... Tong uitsteken
[/quote]


In jouw geval zou het geen nadeel voor het paard zijn, wellicht dat Anna in de spiegel heeft gekeken??

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:03

Sommige Bokkers sturen me zelfs PB's of ik geen foto voor ze heb van de eigenaar Haha!
En als we het dan toch over uiterlijk gaan hebben: Ik denk niet dat Karel nog een spiegel over heeft thuis, die zijn allemaal gebarsten... [/offtopic]

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 00:52

Hmm jammer dat Joost niet vaker op bokt komt, maar dit ging over Matador.
De hengst waarvan jullie nog steeds beweren dat ie niet bestaat.
Nou in Caletto I zit ie wel degelijk.
Anders moet je VDL even mailen, die willen je graag helpen.
Aangezien er in Indoctro Caletto II zit!
Vraag naar Wiebe Yde, die weet alles!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 01:06

www.pedigreequery.com/allbreed
Je kunt Matador intypen, dan krijg je er een heleboel, maar toch zeker ook 1 met Makler als vader.
Je kunt ook Indoctro intypen en dan 5x pedigree en dan zie je Matador daar ook in voorkomen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 01:16

Ietz did'nt write much about Matador but gave me a nice photo . I used it for my records to trace Matador 318D2 and his lineage. Matador was borne around 1948 . Three of the sons of Matador I found are Marquis, Master and Magnus. If it were not for this stallion we would'nt have his daughter Oekonomie. Oekonomie is the dam of Deka and Deka is the dam of the Caletto I,II and III. These are the best sons of Corde. Tell the people who dont believe this, that they better get a day job. They really don't know whatt they are talking about. He has a lasting influence on the Holsteiner breed. Caletto II has produced several Olympic medal winners including Classic Touch. Even the best Holsteiner stallion who jumped at the Holsteiner approvals this year in Germany has Caletto II in his pedigree

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 02:14

3 kinderen met dezelfde ouders blijven toch 3 verschillende kinderen...
Men kan ook stellen dat wanneer een merriehouder eenzelfde hengst gebruikt en 3 hengstveulens fokt en vervolgens die hengsten aanbiedt op de hengstenkeuring hij in de eeste paring (= dus eerste zoon) niet dat zag of vond wat hij wilde.... en hoopte in de 2e meer te vinden van zijn ideaal doel en de 3e dit moest versterken, immers 3 X = scheepsrecht...Indien fokken gokken is.

Van de andere kant zie ik het nut niet in om meerdere nazaten vn dezelfde combinatie op de wereld te zetten, behalve als het merries zijn... want wat heeft het voor zin om meerdere hengsten uit een zelfde combinatie aan te bieden cq te gebruiken als dekhengst?

Daarbij en vooral niet te vergeten (jawel de merielijnen) wordt er in Germany wel degelijk gefokt volgens het moederlijn-principe (even neerbuigend neergezet maar positief bedoeld en ben nog steeds bezig om dit principe geheel tot in het detail te snappen om het geheel te kunnen toepassen) En zover ik iets begrijp is een stam gebaseerd op een moederlijn en niet op een vader (en of dit zo is bij elk stamboek in germanië gen idee, ben dus een baby om dit gehele fokprincipe te leren)


Waar ik al wel achter ben gekomen is: hoe meer drachtige merries je hebt (gehad) , en hoemeer er een veulen krijgen zonder dat je dat vooraf kon "zien", hoe minder je weet over het wanneer een merrie zal gaan bevallen....

Ene ik vind dit een intressante discussie, ahum topic.
(even een kleine wijsheid:
er is meer moed voor nodig om je ongelijk toe te geven dan je ongelijk te behouden)

Probeer aub niet teveel off topic te gaan of elkaar hier in de haren te vliegen met uitspraken die aan dit topic niets toevoegen (open dan een ander topic, bijv.: Hoe kan ik iemand op het eerste gezicht op een positieve manier geheel neerhalen......voor beginners en gevordenen....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 02:24

Ik denk dat Cor de La Bryere zeer goed bij deze merrie paste, zoals je ook kan lezen in mijn eerste post, waar een artikel staat over de moeder van de 3 Caletto's.
Vooral de eerste 2 hebben een grote invloed gehad.
En dan nog weer vooral Caletto 2.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 18:24

Afbeelding

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:27

Klasse evenwichtspaard. Dat is nu de invloed van Amurath

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:59

adriana schreef:
Afbeelding



Is ie wel lang genoeg?? Tong uitsteken

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carola, IASCrawler, Manny en 97 bezoekers