Hengelo: Sheraton op 1!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Hengelo: Sheraton op 1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 22:01

UITSLAG HENGSTENCOMPETITIE HENGELO

L SPRINGEN

1 Mathijs van Asten - Sheraton - Indoctro 0 16,5 0 34
2 Jur Vrieling - VDL Silverstone - Champion Du Lys 0 15,5 0 31,5
3 Wout Jan van der Schans - Broere Sir Corland - Corland 0 15,5 0 31
4 Leon Thijssen - Sex-appeal - Colino 0 15 0 30
Robert Vos - Empire - Emilion 0 15 0 30
Marc Dijkstra - Sam R - Mermus R 0 15 0 30
Ben Schroder - Solitair - Voltaire 0 14,5 0 30
Annet Willems - Salvatore - Cavalier 0 14,5 0 30

9 Peter Geerink - Stetter - Manhattan 0 14 0 29,5
10 Marcel de Boer - Sydney - Goodtimes 0 14 0 29
11 Robert Vos - Starlight - Lux 0 13,5 0 28,0
12 Wout Jan van der Schans - Sibon W - Heartbreaker 0 13,5 0 26,5
13 Bart Bles - Sunny - Heartbreaker 0 13 0 26
14 Wim de Jonghe - Silverstar - Corland 0 13 0 22
Mark Voskes - Kupido - Kupido 0 13 0 22
16 Heino van Loon - Wonderful v`t Beugelhof - Darco
Morten Djupvik - Bessemeind`s Quasimodo - Quidam
Eddie Brinkman - Sambucco - Voltaire

.


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:10


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:22

Wie was de Jury. Cool
Want het was een Jury beoordeling.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:37

Wow Sheraton! Super!
Ik ben benieuwd wat de bezoekers van Hengelo er van vonden!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 22:48

Ik hoop dat hij in Zuidbroek ook zo goed springt dat de jury hem op een plaatst! Vind Sheraton echt een leuk beestje en Silverstone natuurlijk ook! Haha!
Ik weet niet wie de jury was, het is wel een jury met een goede smaak... Knipoog
OK nu ff serieus, is er ook iemand die ze heeft zien springen?

.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:53

Ik denk dat ze nog allemaal in hengelo zitten.
Ik ga misschien naar Weert toe en anders idd naar Zuidbroek.

Ik hoop zo dat Sydney het ook goed doet (de volgende keer), dat gun ik de fokker!
Die heeft namelijk de moeder, oma etc. zelf gefokt!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:54

ceasario schreef:
Wie was de Jury. Cool
Want het was een Jury beoordeling.


Cor Loeffen en nog iemand, ben de naam kwijt. Was slaapverwekkend saai. Ruiters deden hun best om de hengsten zo ideaal mogelijk te presenteren. Weinig sport gezien.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:58

Hmm balen, heb je wel een beeld gekregen van de kwaliteiten van de hengsten?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 01:35

Cor Loeffen en Peter Strijbosch. Het was inderdaad saai, Sheraton was wel een echt goede springer.

In het M ben ik ze al weer vergeten, dus die hebben helemaal weinig indruk achter gelaten. Vond alleen Roelof Bril een gaaf beestje mee hebben. Een quidam de revel uit een poolse volbloed merrie. Grappig en zeer fijn dier. Verder sprongen er een aantal buikschuivers, echt verschrikkelijk.

In het Z kwamen er duidelijk betere paarden aan de bak. Liefhebbers Patent, VDL Arkansas wisten mij toch wel te overtuigen van hun springkunsten.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 08:21

Pipo schreef:

In het Z kwamen er duidelijk betere paarden aan de bak. Liefhebbers Patent, VDL Arkansas wisten mij toch wel te overtuigen van hun springkunsten.


Ben ik met je eens, vond Riverman ook niet slecht.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:12

Pipo schreef:
Cor Loeffen en Peter Strijbosch. Het was inderdaad saai, Sheraton was wel een echt goede springer.

In het M ben ik ze al weer vergeten, dus die hebben helemaal weinig indruk achter gelaten. Vond alleen Roelof Bril een gaaf beestje mee hebben. Een quidam de revel uit een poolse volbloed merrie. Grappig en zeer fijn dier. Verder sprongen er een aantal buikschuivers, echt verschrikkelijk.

In het Z kwamen er duidelijk betere paarden aan de bak. Liefhebbers Patent, VDL Arkansas wisten mij toch wel te overtuigen van hun springkunsten.


KWPN
27-11-2003: Sheraton(KWPN), Orient (Zangersheide) en Arkansas(Aes) trekken aan het langste eind


Een vol Expo Center genoot vanavond van de eerste springwedstrijden om de Divoza Bokaal. Sheraton, Orient de l'Espace en Arkansas trokken in Hengelo bij de eerste omloop van KNHS/KWPN hengstencompetitie aan het langste eind.

De juryleden Peter Strijbosch en Cor Loeffen zetten Sheraton (Indoctro x Calypso) met 34 punten gedecideerd op de eerste plaats in de klasse L. Deze beslissing behoefde geen enkele discussie. Onder Mathijs van Asten sprong de hengst van Wiepke van de Lageweg en J.G. Wijngaarden zeer explosief en mooi in de boog. (de PARABOOL) OK dan! Ook de tweede plaats was voor een VDL-hengst. In de eerste omloop imponeerde Silverstone (Champion du Lys x Carthago) met zijn vlugge reacties en ongekend vermogen. In de tweede omloop sprong de schimmel er er simpel overheen, goed voor 31,5 punten. Met 31 punten was de derde plek voor Sir Corland.
Orient de l'Espace en Jack Neefs reden de mooiste barrage van de avond. Met schuine lijnen, heel veel druk in alle wendingen en een galopsprong minder naar de laatste oxer kwam in de klasse M een onverbeterlijk resultaat (0/34.27) op het bord. De goed springende Riverman eindigde onder zijn nieuwe ruiter Peter Geerink met één galopsprong meer naar de laatste hindernis op de tweede plaats, gevolgd door de patente Regilio, gereden door Marc Houtzager. De vierde plaats was voor Rocco / Eddy Brinkman, Regino / Bart Bles eindigde als vijfde, Radisson / Matthijs van Asten als zesde.
De klasse Z vormde een smaakvol toetje van een mooie springavond. Als laatste starter in de barrage gaf Wout Jan van der Schans met Arkansas (Acobat II x Silvano) van start tot finish vol gas. Geheel onverwacht gaf de ruiter uit Lunteren Bart Bles met Tolano van het Riethof toch nog het nakijken. Diezelfde rappe Bart Bles legde met de Hofnar-zoon Levano ook al beslag op de derde plek.
De in het selectiesysteem van het KWPN opgenomen Colino-zoon Patent maakte reclame voor zichzelf door onder Leon Thijssen fantastisch te springen en als vierde te eindigen. Wereldkampioen Cobra en de eveneens in het KWPN-selectiesysteem opgenomen Padinus deelden niet alleen hun ruiter Peter Geerink, maar ook de vijfde plaats.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 27-11-03 09:29, in het totaal 2 keer bewerkt

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:20

Springen Klasse Z KWPN Hengstencompetitie

Stal Seiger Prijs

Categorie P (14 combinaties) rang Naam Paard Vader ftn td ftn td
1 Wout Jan van der Schans Vdl Arkansas Acobat AESIi 0 73,30 0 35,52
2 Bart Bles* Tolano van 't Riethof Chin ChinAES 210016878 0 72,13 0 36,29
3 Bart Bles* Levano Hofnar 0 73,31 0 37,25
4 Leon Thijssen* Liefhebber's Patent Colino 0 73,46 0 37,77

5 Peter Geerink Cobra Carthago 0 74,06 0 37,82
Peter Geerink Padinus Heartbreaker 0 75,12 0 37,82
7 Lotte Berghauser Pont* Patrick Holland 0 71,26 0 38,72
8 Marc Houtzager* Hbc Cantos Contender 21 00238 84 0 73,92 0 39,83
9 Marijn Nieuwenhuis Lareina Z Lancer Ii 0 75,70 4 38,42
10 Marc Houtzager Primas Koppany 0 74,48 12 39,13
11 Mareille Schroder Pino Heartbreaker 4 75,59
12 Hester Klompmaker* Pierrot Concorde 6 88,09
13 Henk van de pol Perion Faust Z 8 69,82
14 Marc Houtzager* H.B.C. P Placido Animo 10 89,08

------------------------------

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:50

Ik was er ook, eerste beeld van de jonge hengsten is gevormd Knipoog
Was trouwens niet zo druk als vorig jaar vond ik of wel ?

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 17:30

Sinds wanneer rijdt Peter Geerink weer op Cobra, die werd toch altijd door Eddie Brinkman gereden?

.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:27

Nee hoor al een tijdje door peter, en op het WK Lanaken door Mathijs van Asten omdat Peter daar niet was. Fijn sportpaard trouwens!

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:35

Kan iemand mij uitleggen wat de bedoeling van een springwedstrijd is als er geen sport is, maar een jury die bepaalt wie er aan kop staat? Ik begrijp dat er bij de nrs. 1/tm 8 twee hengsten zaten van resp. Zangersheide en het AES en de rest was KWPN.
Sprongen de KWPN-ners werkelijk zo goed of mochten de anderen figureren, of zo? Gelet op het feit dat de helft van de paarden niet KWPN was..?
Als je verder kijkt naar het M, dan staan er twee KWPN-ners bij de eerste drie, nog een zesde plaats en dan zakt het af (totaal 6 KWPN-ners van de 18 deelnemers) Bij het Z-springen is het nog minder geworden:8 KWPN-ners van de 18 (ik heb niet gekeken hoeveel hengsten alleen KWPN zijn of ook van een ander stamboek komen) en de beste nr. 2 dan een hele tijd weer niks? Vreemd, hoor!

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:16

Bucephalus schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat de bedoeling van een springwedstrijd is als er geen sport is, maar een jury die bepaalt wie er aan kop staat? Ik begrijp dat er bij de nrs. 1/tm 8 twee hengsten zaten van resp. Zangersheide en het AES en de rest was KWPN.
Sprongen de KWPN-ners werkelijk zo goed of mochten de anderen figureren, of zo? Gelet op het feit dat de helft van de paarden niet KWPN was..?
Als je verder kijkt naar het M, dan staan er twee KWPN-ners bij de eerste drie, nog een zesde plaats en dan zakt het af (totaal 6 KWPN-ners van de 18 deelnemers) Bij het Z-springen is het nog minder geworden:8 KWPN-ners van de 18 (ik heb niet gekeken hoeveel hengsten alleen KWPN zijn of ook van een ander stamboek komen) en de beste nr. 2 dan een hele tijd weer niks? Vreemd, hoor!


Niet zo vreemd als je een mythe in stand wilt houden, dat je een goede hengst hebt. Dan laat je hem thuis. Kansen en bedreigingen worden denk ik, zorgvuldig afgewogen.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:34

Bucephalus schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat de bedoeling van een springwedstrijd is als er geen sport is, maar een jury die bepaalt wie er aan kop staat? Ik begrijp dat er bij de nrs. 1/tm 8 twee hengsten zaten van resp. Zangersheide en het AES en de rest was KWPN.
Sprongen de KWPN-ners werkelijk zo goed of mochten de anderen figureren, of zo? Gelet op het feit dat de helft van de paarden niet KWPN was..?


Het gaat erom wie het beste springt in de ogen van de Jury.

Om tot inzicht te komen aangaande de juryuitslag dient men eerste te weten wat voor springpaard de jury voor ogen heeft.

Daar beide heren KWPN fanaten zijn is het ook logisch dat er Kwpn paarden voorop gezet worden.
Een van de heren is tevens de uitvinder van het Parabool paard.

In de andere cat. worden de kwpn-paarden niet meer aan het handje
vast gehouden en moeten het zelf gaan doen.
Hierbij krijgen ze nog iets aanleuning van de parcoursbouwer.

Je kunt hier eigenlijk geen kritiek op hebben daar het een feestje van de vereniging zelf is.
Niet KWPN hengsten dienen zich als gast te gedragen.

Zie het meer als een personeelsfeestje waar bij het koekhappen de direktie dient te winnen. Anders................ Boos!

De gasten mogen daarom waarschijnlijk ook niet meedoen in de finale.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 27-11-03 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:38

Hmm. Ik het KWPN uniek in zo'n opzet of is het gemeengoed?

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:40

Welke paarden springen in de rubrieken in Hengelo allemaal volgens het paraboolidee en welke niet? Ik heb niet van alle hengsten een springfoto bij de hand..

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:57

Bucephalus schreef:
Welke paarden springen in de rubrieken in Hengelo allemaal volgens het paraboolidee en welke niet? Ik heb niet van alle hengsten een springfoto bij de hand..


In aanzetten een paar, maar voor de rest is dit nog toekomstmuziek, mischien volgend jaar. Idd Loefen besprak de paarden en gaf lofuitingen aan springbewegingen die in de parabool theorie passen.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers