Scandic wint eerste rubriek hengstencompetitie!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 07:46

Astrid nog een opvallend punt volgens toeschouwers deze clinic was hij de enige hengst die goed Z2 waardig is. Jij die ook in dat groepje zat moet toch nog wel een aantal dingen goed oefenen. Ik kan me herinneren dat de oefeningen nog lang niet vlekkeloos gingen. Nogmaals niet meteen losse kreten slaan als je zelf nog niet een knappe wissel kan maken.
Overigens wil Bojar wel laten zien hoe dat echt moet.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:00

Bojar ging de grote klier uit op de nat. merriekeuring zo'n 3 jaar geleden tijdens de wedstrijd bestgaand rijpaard. Hij stond overigens pas op de 5 of 6de plaats. Moest het afleggen tegen veel jongere paarden waaronder de 2de geplaatste hengst (Solied) die slechts 3 jaar oud was op dat moment en het jaar nadien werd goedgekeurd.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:35

mayrom schreef:
Astrid ...... Jij die ook in dat groepje zat moet toch nog wel een aantal dingen goed oefenen. Ik kan me herinneren dat de oefeningen nog lang niet vlekkeloos gingen. Nogmaals niet meteen losse kreten slaan als je zelf nog niet een knappe wissel kan maken.
Overigens wil Bojar wel laten zien hoe dat echt moet.


Haha!

Mayrom, ik heb er geen problemen mee hoor om kritiek te horen over het africhtingsnivo van mijn paard, in tegendeel. Te horen dat mijn paard de wissels nog niet beheerst komt gelukkig niet als een verassing (overigens ook niet voor een aantal anderen die dit topic volgen Haha! ). Volgens mij raak je als ruiter nooit uitgeleerd en ik zie de Z zeker niet als eindpunt van de africhting, meer als het begin dus er zal nog heel wat training en oefenen volgen. Maar het bespreken van het africhtingsnivo van mijn ‘mislukte springer’(zoals ik hem altijd liefkozend noem) of mijn eigen vaardigheden als ruiter/africhter lijkt me erg offtopic als we het hier hebben over dekhengsten en de hengstencompetitie, ik wil daar best verder over bomen in een ander topic als je daar behoefte toe voelt.

En wat mijn reactie over bojar betreft, dat je dat losse kreten vindt dat is jammer. Ik geef weer wat ik heb gezien en ik heb aangegeven dat dat gebaseerd is op 1x dus wellicht niet representatief. Dat beeld komt absoluut niet overeen met die levensgevaarlijke hengst die hierboven beschreven is (of had je dat liever wel gehad Verward ). De term beruchte dekhengst werd gevolgd door een knipoog-smiley!! Daarnaast heb ik gezien (en geschreven) dat het paard de oefeningen heel braaf doet dus ook de wissels, dus ik snap niet helemaal waar jouw verdedigende (aanvallende) houding op gebaseerd is. De kritiek die ik heb geuit is dat het paard op mij weinig indruk achter heeft gelaten wat uitstraling betreft, hij kwam op mij nogal schraal over. Dat is iets wat met training zeker zou kunnen verbeteren naar mijn mening (maar ja volgens jou mag ik daar geen mening over hebben aangezien mijn wissels nog niet goed genoeg zijn Clown ).

Ik heb overigens tijdens de bewuste clinic geen dame met schort en deegroller gezien Knipoog (!! Schijnheilig )

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:23

mayrom schreef:
En waar was je overigens toen er clinics waren over bloedlijnen en skelet.
.


Haha ben je verplicht de clinic te hebben gevolgt voordat je op FA mag posten ofzo??

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:35

Samsam schreef:
Haha ben je verplicht de clinic te hebben gevolgt voordat je op FA mag posten ofzo??


Ik vind dat zo'n beeld krijgen van zo'n Amerikaanse "priester" in Las Vegas Haha! en iedereen maar oh en ah roepen...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:35

Samsam schreef:
Haha ben je verplicht de clinic te hebben gevolgt voordat je op FA mag posten ofzo??


Jazeker...........of wist je dat niet.........?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:36

Missouri"]
[quote="Samsam schreef:
Haha ben je verplicht de clinic te hebben gevolgt voordat je op FA mag posten ofzo??


Ik vind dat zo'n beeld krijgen van zo'n Amerikaanse "priester" in Las Vegas Haha! en iedereen maar oh en ah roepen...
[/quote]
En geloof is het opium van het volk, je raakt er beneveld en bijziend van.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:46

Ik ben zelf persoonlijk wel eens een keertje benieuwd naar wat Mayrom cs (dus niet Anna42, maar de 'gelijk denkenden') vind van de prestatiehengsten van andere stamboeken. Temeer omdat Bojar best wel een leuke hengst is, maar zalig? Nee, dat vind ik dus niet. Wel mooi, maar niet geweldig.

De reactie van Mayrom op een imo best positieve reactie van Astridh over juist Bojar, begrijp ik niet helemaal...

Wat je goed aan een hengst vind, of juist niet, is dat niet vooral een kwestie van smaak? Waar de een houd van een wat laag aangezette hals, vind een ander juist een hoog aangezette hals prachtig. Ik houd niet van die lange tweezitters, een ander vind een vierkants-model juist om te walgen...
Dus dat de een Bojar een mooie vent vind, en de ander hem niet kan aanzien...dat is gewoon persoonlijke smaak. HEt zegt erg, erg, erg weinig over de hengst. En hard brullen dat hij het beste zou zijn, maakt een hengst niet geliefder....

Wat zijn de prestaties van Bojar? Loopt hijzelf in de sport? Lopen zijn kinderen in de sport?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:52

[RT] Bojar
Laat dus maar de reactie over Bojar...

Vind het nog steeds fijndat Scandic het zo leuk doet in de hengstencompetitie...WAnneer starten ze weer?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:54

Bojar zou Z2 lopen (heb ik nog nooit gezien in de uitslagen bij wedstrijden in de hoefslag) en nakomelingen heb ik en missouri nog nooit gezien op de keuringen dus waar zijn de ze die nakomelingen? (heeft hij er wel buiten die van Karel zelf?)

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:03

Franske schreef:
Niet verwacht, maar toch wel leuk, heb het altijd een lekker beest gevonden Knipoog


Remi of Scandic Knipoog Bloos!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:50

adriana schreef:
maar sommigen zijn te blind om dat te erkennen.


hallo, uw moddie is het helaas met Lovely eens, dit soort dooddoeners slaan nergens op. Dit niveau moet eigenlijk eens afgelopen zijn. Je hoeft niet te zeggen dat iemand te dom/te blind/te koppig is om een fout te erkennen. Soms kan je ook wel eens denken dat andere mensen een andere mening kunnen hebben. Dit slaat gewoon een discussie dood.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:54

Gail"]
[quote="Franske schreef:
Niet verwacht, maar toch wel leuk, heb het altijd een lekker beest gevonden Knipoog


Remi of Scandic Knipoog Bloos!
[/quote]

Ik vind Scandic ook wel een lekker beest, maar Remi is een nog lekkerder beest Tong uitsteken Haha! Haha!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:03

saluut schreef:
Ik vind Scandic ook wel een lekker beest, maar Remi is een nog lekkerder beest Tong uitsteken Haha! Haha!


Helaas, wederom verloren voor het vrouwelijk geslacht; Remi is een dekhengst voor mannen Haha!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:05

en nu maar hopen dat Scandic geen homo is....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:13

Wouter24 schreef:
en nu maar hopen dat Scandic geen homo is....


Even Jan Greve bellen of ze een "bokmerrie" gebruiken, of gewoon een handelsruin..........

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:14

Haha! Haha! Haha! Lol

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:41

Dikke lol!! Haha! Haha! Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:49

Zo zwaar off topic en veel beledigingen naar elkaar.. slotje dus