Verslag laatste dag hengstenkeuring 25/11/03

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:14

Pipo"]
[quote="LuvdaTossa schreef:
Ik weet niet of iemand een boekje bij de hand heeft maar ik ken een eigenaar van wie het paard door is alleen het paard weet ik niet meer. Het gaat over eigenaar de combinatie Henstra en Henstra (waarvan 1 henstra met een P begint) Ze komen uit Drogeham.

Kan iemand het misschien zo snel vinden?



60 Calvados x Voltaire x Nimmerdor, uhh wil je een eerlijk of een aardig antwoord Verward

352 Julio Mariner x Raimond x Nimmerdor, niet gezien

434 Lux x Purioso x Nimmerdor

Deze zijn allemaal van Henstra en Henstra. De nr 60 is vandaag voor geweest, en wat ik al zei een eerlijk of een aardig antwoord?
[/quote]

Ik ben altijd voor de eerlijke antwoorden!

Wie zijn er nu door?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:15

De hele lijst is als start geschreven die doorwaren. Daar zat nr 60 niet bij!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:26

Maar hoe was nr. 60 dan? Eerlijk graag Haha!

Dan is dus de Lux door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:29

Bij de nr 60 staan alleen minnen in mijn boekje.

Ik weet niet of de lux door is, dan zou je op kwpn moeten kijken, want de lux is vorige week of zo geweest.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:35

En waar staan de minnen voor dan? Dan is het dus ook niet zo heel vreem dat ie niet door is. Ik zal ff peilen wat ze er zelf van die hengst vinden.

De Lux heb ik gevonden: door naar 2bez.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:55

Weet iemand van wie de burggraaf is die door is?? Heb het boekje hier niet! Lachen

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:56

LuvdaTossa schreef:
En waar staan de minnen voor dan? Dan is het dus ook niet zo heel vreem dat ie niet door is. Ik zal ff peilen wat ze er zelf van die hengst vinden.

De Lux heb ik gevonden: door naar 2bez.


Slecht lopen, stijf en traag, nog slechter springen, en een niet aansprekend type..... dat staat in mijn aantekeningen........ en ik zat naast pipo. Dus vandaar de minnen denk ik Haha!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:58

adriana schreef:
Wat vonden jullie van de paarden;

5 Acorado x Calypso II x Landgraf I x Sacramento Song xx


GEWELDIG PAARD! in mijn aantekeningen staat: MEE IN DE AUTO! Echt een plaatje om te zien, nog wat slap maar echt een fantastisch beest!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:01

Hahaha mooi zo.
Ik ben benieuwd, alleen jammer dat het al zo'n reus is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:08

kippie17 schreef:
Weet iemand van wie de burggraaf is die door is?? Heb het boekje hier niet! Lachen



Welke Burgraaf van de weet ik hoeveel?

Overigens staat op pagina 1 gewoon de lijst met de hengsten die doorzijn, je zou daar ook even op kunnen kijken.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:22

Leuk om te weten, weet ik meteen dat de Cabochon x Apollonius xx van mijn stalgenoot niet door is, dan krijgt zij hem in haar bezit. Hebben jullie die ook gezien???

jarver
Berichten: 81
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:27

wie heeft de atlantic en cardento gezien????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:29

De Cabouchon was gisteren Anoukie. En die is inderdaad niet door. Er zijn vrij veel Cabouchons door, deze alleen niet.

Ik durf geen uitspraak te doen, omdat ik met mijn grieperige hoofd het echt niet meer voor de geest kan halen. En heb er veel gezien de afgelopen dagen Haha!

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:46

Oei, ik heb ook maar even in m'n boekje gekeken wat er bij nummer 60 stond: Niets Hoe kan dit op het steen erdoor??? Calvados x Voltaire x Nimmerdor
Eeehhhh, zegt genoeg.......

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:54

Nummer 5 is inderdaad echt geweldig!!! Inpakken en mee naar huis. Toen ik hier op stal vertelde over de Accorado x Calypso II x Landgraf I x Sacramento song xx begonnen ze allemaal te stuiteren.
In mijn boekje staat: edel, extra uitstraling, groot en lang maar mooi, mooi koppie. Mooie hals, rond! Remt op achter. Erg goed springen, openen van achter, uitslaan. Goed draven, takt. goede stap. Geen wit op de benen.

Overigens hoorde ik ook vanavond dat hier op stal twee 1,5 jarigen lopen met aan vaders kant Accord en aan moeders kant iets met Landgraf, weet helaas niets exacts. Maar ik ben benieuwd..........

jgorku
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Olland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 02:12

Pipo schreef:
Uhh, zullen we Lm, Lt of whatever ergens anders laten.

Ik heb het gewoon op zijn boerenhollands over het kruis te hoog!


Waarom ging 83 eruit? Vond dat een van de betere springers vandaag. O ja ik heb het kunnen vinden. Nog bedankt Pipo en Saluut voor de tip kan ik af en toe eens iets van me afschrijven.

Zal binnenkort een iets anoniemere naam gebruiken lijkt me handiger.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 02:34

hé, nr. 83 had ik goed gegokt! In m'n boekje staat; ster? en inderdaad. Volgens mijn aantekeningen had hij achter beter moeten openen op de sprong. Stijf in het achterbeen. Misschien daarom niet aangewezen?

Is bovenstaande trouwens wie ik denk dat het is? Knipoog Haha!

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 08:38

Aimee schreef:
Oei, ik heb ook maar even in m'n boekje gekeken wat er bij nummer 60 stond: Niets Hoe kan dit op het steen erdoor??? Calvados x Voltaire x Nimmerdor
Eeehhhh, zegt genoeg.......

alles mocht zowat door op het straatje, alleen in de laatste groep mocht niet alles door. Ik heb op het straatje de meest zwabberige benen voorbij zien komen en toch mochten ze dan door.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:36

Pipo"]
[quote="kippie17 schreef:
Weet iemand van wie de burggraaf is die door is?? Heb het boekje hier niet! Lachen



Welke Burgraaf van de weet ik hoeveel?

Overigens staat op pagina 1 gewoon de lijst met de hengsten die doorzijn, je zou daar ook even op kunnen kijken.
[/quote]


41 Burggraaf x Notaris x Nimmerdor. Ik weet wel welke burggraaf door is en welke ster is geworden!! Bedoelde eigenlijk wie de eigenaar is van de nummer 41!!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:49

Marjolein schreef:
alles mocht zowat door op het straatje, alleen in de laatste groep mocht niet alles door. Ik heb op het straatje de meest zwabberige benen voorbij zien komen en toch mochten ze dan door.


Dat is het nieuwe beleid, alles wat niet duidelijk katslam is mag door (van de merriekeuring afgekeken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:15

jgorku"]
[quote="Pipo schreef:
Uhh, zullen we Lm, Lt of whatever ergens anders laten.

Ik heb het gewoon op zijn boerenhollands over het kruis te hoog!


Waarom ging 83 eruit? Vond dat een van de betere springers vandaag. O ja ik heb het kunnen vinden. Nog bedankt Pipo en Saluut voor de tip kan ik af en toe eens iets van me afschrijven.

Zal binnenkort een iets anoniemere naam gebruiken lijkt me handiger.
[/quote]


Welkom ten eerste Haha!

Bij de nr 83 heb ik eigenlijk weinig negatiefs staan, maar goed er gingen er een paar door die echt te lelijk voor woorden waren, dus ik begrijp het nog niet iedere keer.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:30

Iemand een opmerking over de Stakkato, staat nr 702 bij maar moet misschien 72 zijn?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:19

Hmm Pipo heeft dacht ik een boekje!

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:44

De Stakkato x Literat x Fernando x Roman, nr. 702, in mijn boekje staat: Type: ouderwets, klassiek. strak, stijfjes, mooie kleur. Sprong: normaal, achter niet slecht. stokmaat: 1,62, 21,5 cm pijpomvang.

Het was de een na laatste, hij kreeg een plusje. Qua type was hij echt niet geweldig, maar ik weet dat ik toch wel even moest knipperen met de ogen toen hij begon te springen, dat ging helemaal niet verkeerd.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:49

Pipo schreef:
Uhh, zullen we Lm, Lt of whatever ergens anders laten.

Ik heb het gewoon op zijn boerenhollands over het kruis te hoog!


2x hoog. dan galoppeerden ze wel erg hoog met het kruis!