Hengst aanschaffen voor dekdienst

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LadyMadonna

Hengst aanschaffen voor dekdienst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 10:43

De nieuwe eigenaar van Myst wil Minipaarden gaan fokken. Ze zit nu heel erg in dubio..
De merries die ze heeft zijn beide veulens, daarnaast heeft ze nog een ruintje.
In de toekomst wil ze een eigen hengst.
Wat kan ze nu beter doen? NU een veulen kopen (waarbij je af moet wachten of ie goedgekeurd wordt) of over 2 jaar een goedgekeurde hengst kopen?
Wat zijn van beide opties de voor/nadelen?

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:49

Het is net wat je wil. Nu een veulen kopen is natuurlijk een gok. En daar komt bij dat hij 2 jaar niet bij je merries kan lopen(wel bij het ruintje).
Aan de andere kant, een GGK hengstje is wat duurder. Als je een GGK hengst koop weet je wel precies wat je heb.
Als je echt een pony met hele goede papieren wilt hebben denk ik dat je toch beter een veulen(of jaarling) kan kopen. Dat zou waarschijnlijk mijn keus ook zijn.

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:37

Ik zou dan nu al een GGH kopen.

Waarom: Omdat je op die manier echt in het wereldje rolt en je alvast kan zien of er echt aniemo voor is.
Daarnaast is het natuurlijk ook leuk.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie