KWPN stamboom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

KWPN stamboom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 22:22

Drie jaar terug denk ik hebben vrienden van mij een paard gekocht, Syrah. Ze is verkocht zonder papieren maar we merkten al gauw dat ze KWPN gebrandmerkt was. Ze was ook helemaal getoileteerd (vind ik zielig, maar ja) toen ze haar kochten. Dus ik denk dat ze shows liep ofzo...
Zou er een mogelijkheid zijn om aan haar papieren te vinden?
De verkoper van toen is precies verdwenen van de aardbol.
Ik weet dat je via DNA de moeder en/of vader terug kan vinden maar dat is wel vrij duur naart schijnt. Is er nog een andere oplossing?
Ze is een jaar of 8 en Syrah is dus niet haar oorspronkelijke naam.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 02:18

ik denk dat dit erg moeilijk gaat worden, als je echt geen info hebt over deze merrie.
als je haar stamboeknaam wel kent kun je het proberen bij het KWPN, je kunt ook gewoon gokken dat dit wel haar echte naam is. dan kun je het KWPN bellen en vragen naar dit paard, bijv op wiens naam ze staat (deze info geven ze niet makkelijk als ze niet zeker weten dat je de eigenaar bent, gewoon zielig en onwetend doen)
als ze ingeschreven staat en er is een eigenaar bekend, kun je proberen met deze in contact te komen, misschien heeft deze de papieren nog thuis liggen.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 14:04

Thanks, maar ik ben zeker dat het haar echte naam niet is... Heb die naam namelijk zelf gekozen en haar gegeven, toen ze haar kochten was er echt NIKS gekend, is via via gegaan... Huilen Der is wel ne roddel gegaan dat degene van wie mijn vrienden haar gekocht hebben, haar geruild had voor een aantal ezels. Mja, wat moet ik daar van geloven???
Ik kan misschien is een fototje doorsturen? Wie weet herkent iemand haar.

Afbeelding

Nog effe herhalen, dit is Syrah, KWPN merrie van ongeveer 7 jaar. Schoft van ongeveer 1m75. Verkocht met opgeschoren staart (shows gedaan???), ze kon beetje springen en beetje dressuur maar echt heel weinig. Heeft een voorbeen dat ze scheef slaat (links denk ik). Ze staat al 3 jaar bij mijn vrienden. Heeft vrij veel pit, maar gaat wel door het vuur voor haar ruiter.

En als we dan toch aan het opsporen zijn, heeft iemand mijn paardje Marengo ooit gekend? Ik heb hem gekocht op 12 september 1998 van de manege die hem een week ervoren (ik denk op maandag 4 september 1998) op de paardemarkt in Leuven gekocht heeft. Het is een ruin, vliegenschimmel, 1m50 schoft. Hij kon niet springen en een beetje dressuur, maar had een fameuze grasbuik en weinig spieren. Dus heeft waarschijnlijk de maanden voor dat ik hem kocht op de wei gestaan. Verder is hij allergisch aan stof, beetje lui maar ook wel koppig. Hier volgt een foto. Hij is nu ongeveer 16, dus toen ik hem kocht was hij ongeveer 11.

Afbeelding

Ik ga eens zoeken of ik nog foto's heb van alle twee toen ik ze pas gekocht heb.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 04:22

ff oftopic, maar waar woon jij, wat een prachtige omgeving!
ik hoop dat iemand haar herkent van de foto, want dan kom je misschien wel wat verder.
zonder gegevens gaat het helaas niet lukken denk ik

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:07

Marengo_82 schreef:
Ze was ook helemaal getoileteerd (vind ik zielig, maar ja).

Wat is daar zielig aan?

Waar is ze gebrandmerkt? Onder haar lip of op d'r kont? Op de kont doen ze het al een tijd niet meer, dus dan zou ze ouder moeten zijn. Als er een nummer in haar lip staat kun je hiermee het kwpn bellen.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:16

Toen ik mijn eerste eigen paardje had gekocht en haar afstamming wilde achterhalen heb ik een brief aan het KWPN gestuurd, met een foto erbij en een omschrijving van hoogte, aftekeningen en bijzondere kenmerken.
Deze brief is door het KWPN in hun blad In de Strengen gepubliceerd.
Naar aanleiding hiervan heeft de vorige eigenaar contact met mij opgenomen en na een bezoek aan mijn paard kunnen bevestigen dat het om hetzelfde paard ging.

Via een omweg heb ik uiteindelijk de papieren van dit paard kunnen bemachtigen.

Misschien zou je het zo ook eens kunnen proberen.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:51

DNA is alleen mogelijk als je vermoed wie de ouders zijn. Als je dit niet weet is het zinloos om het te doen.

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:07

Heeft ze een chip?

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 12:53

Bedankt voor de reacties!
De foto's zijn getrokken toen mijn paardje nog op manège stond en daar vlakbij lagen nog enkele velden. Daar hadden we een huurwei. Inderdaad wel practige omgeving maar in een uur was je rond en belandde je langs overal op drukke banen. En de meeste wegen in het veld zelf waren gebetonneerd. Dan wonen we nu toch beter, minder heuvelachtig maar wel nog km's echt veldwegen om lekker lang op te galopperen.
Ze is gebrandmerkt op haar kont, en heeft bij mijn weten geen chip.
Dat van foto sturen naar KWPN zou ik eens kunnen doen ja! Even vragen of eigenaars ermee akkoord gaan. In elk geval, heel hard bedankt!