9 Heartbreaker zonen aangewezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:02

_Rick schreef:
En nogmaals, maak eens een praatje met Jantje Tops ofzo! Lachen


Jan weet het inderdaad.

Maar het is niet mijn voorbeeld van hoe rijd ik beheerst en dressuurmatig in stijl een paard.


Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:41

ceasario schreef:
Ik zeg alleen dat je het ook kunt benaderen door te kijken hoe doet zo''n paard dat.
En dan krijg je verschillende opvattingen die voor ieder verschillend zijn.
Tinka's Boy bekijkt men ook anders dan een Calvaro vroeger.

Afbeelding

Dus ieder vult het voor zichzelf in.


Deze paarden springen niet met de kop naar beneden maar gebruiken het hoofd en hals als balanceerstok tijdens de sprong. Daar heeft het paard de hals voorgekregen en niet om het hoofd tussen de voorbenen te steken. Dat doet een paard enkel om het gebrek aan evenwicht boven de sprong te compenseren.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:45

Afbeelding

Kujk bij al die paarden waar dat bovenbeen zit

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:32

Egano en Apricot D vouwen netjes hun benen op richting hoofd. Minder belasting dus voor nekband(ophouden hoofd) en lendenpartij of zie ik dat helemaal verkeerd?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:08

Citaat:
Nummer2 steekt zijn achterbeen rechtuit naar achteren en wanneer moet hij zijn benen vouwen? Hoe krijgt hij zijn benen ooit nog goed onder het lichaam bij de landing.


Is die nummer 2 trouwens niet de Siegerhengst van Holstein dit jaar ?

.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:47

_Rick schreef:
Laat maar, jullie denken er toch gewoon compleet anders over.

Maar Cor Loeffen heeft er dus ook geen verstand van ? Praat namelijk nog altijd over een parabool. Laat hem anders het sprongverloop tekenen Lachen

Verder , kijk op 1.60 parcoursen, al springt ie onderste boven foutloos en wint ie, dan is het nog een goede! Daar hoor je me niets van zeggen, maar als jong paard en ik heb er 1 onder het zadel die rondspringt met zijn voorbenen naar voren, rug naar beneden, kop omhoog, denk ik dat er niemand naar vraagt ? Zo gaan er elke week bijv. 300 paarden naar een springparcoursje, daarvan wordt er 'misschien' naar 5 paarden gevragen en de rest kan ze ELKE week mee naar huis nemen. En ik denk niet dat iedereen ze heeft om te houden tot hun 10-12 jaar tot ze 1.60 lopen. Wil niet zeggen dat die later misschien geen volvo kunnen winnen.
Maar dan zeker voor een FOK-Hengst lijkt me het zonder meer belangrijk op welke manier dat een paard springt, want die moet het vererven en dan lijkt me toch de manier van springen bovenstandig aan alles.

Ik hou ermee op, visies verschillen,dat mag, maar ik heb al zat springpaarden gehad en nog en weet wel voortaan hoe ik ze wil.

En nogmaals, maak eens een praatje met Jantje Tops ofzo! Lachen


Ik snap jouw redenatie vanuit jouw standpunt heel goed. Jij wil er in korte tijd zoveel mogelijk geld aan verdienen om van te kunnen leven. En inderdaad is er dan slechts een markt voor paarden die op een bepaalde manier springen. De markt bepaald de vraag. Maar of dat dan ook de paarden zijn die op hun 10e GP's winnen (btw Volvo sponsort allang nauwelijks meer hoor). Voor jou is die vraag niet interessant want het zal jou worst wezen of ze op hun 10e GP lopen of met artrose aan beide voorbenen op de been gehouden door de fysio iedere week worden uitgebeld in de B. Maar welke manier van springen is werkelijk de ideale manier (voor zover die al bestaat) dat wat de markt vraagt....
Wat ik wel zeker weet is dat naast de manier van springen de wijze waarop het paard land misschien wel veel belangrijker is. Dat bepaald hoe snel de 'controle' terug is voor de volgende sprong.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:12

Lami"]
[quote="_Rick schreef:
Laat maar, jullie denken er toch gewoon compleet anders over.

Maar Cor Loeffen heeft er dus ook geen verstand van ? Praat namelijk nog altijd over een parabool. Laat hem anders het sprongverloop tekenen Lachen

Verder , kijk op 1.60 parcoursen, al springt ie onderste boven foutloos en wint ie, dan is het nog een goede! Daar hoor je me niets van zeggen, maar als jong paard en ik heb er 1 onder het zadel die rondspringt met zijn voorbenen naar voren, rug naar beneden, kop omhoog, denk ik dat er niemand naar vraagt ? Zo gaan er elke week bijv. 300 paarden naar een springparcoursje, daarvan wordt er 'misschien' naar 5 paarden gevragen en de rest kan ze ELKE week mee naar huis nemen. En ik denk niet dat iedereen ze heeft om te houden tot hun 10-12 jaar tot ze 1.60 lopen. Wil niet zeggen dat die later misschien geen volvo kunnen winnen.
Maar dan zeker voor een FOK-Hengst lijkt me het zonder meer belangrijk op welke manier dat een paard springt, want die moet het vererven en dan lijkt me toch de manier van springen bovenstandig aan alles.

Ik hou ermee op, visies verschillen,dat mag, maar ik heb al zat springpaarden gehad en nog en weet wel voortaan hoe ik ze wil.

En nogmaals, maak eens een praatje met Jantje Tops ofzo! Lachen


Ik snap jouw redenatie vanuit jouw standpunt heel goed. Jij wil er in korte tijd zoveel mogelijk geld aan verdienen om van te kunnen leven. En inderdaad is er dan slechts een markt voor paarden die op een bepaalde manier springen. De markt bepaald de vraag. Maar of dat dan ook de paarden zijn die op hun 10e GP's winnen (btw Volvo sponsort allang nauwelijks meer hoor). Voor jou is die vraag niet interessant want het zal jou worst wezen of ze op hun 10e GP lopen of met artrose aan beide voorbenen op de been gehouden door de fysio iedere week worden uitgebeld in de B. Maar welke manier van springen is werkelijk de ideale manier (voor zover die al bestaat) dat wat de markt vraagt....
Wat ik wel zeker weet is dat naast de manier van springen de wijze waarop het paard land misschien wel veel belangrijker is. Dat bepaald hoe snel de 'controle' terug is voor de volgende sprong.
[/quote]


Gelukkig zijn er ook nog mensen die aan het PAARD denken.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:25

Ik denk dat als een paard op de verkeerde manier en dus veel moeite en kracht moet geven om over een hindernis te komen eerder verslijt als 1 die door zijn atletisch goede sprongen met ruggebruik makkelijk over een hindernis springt en vaak ook goed landt. Lachen

.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:35

Hallo, topic is zwaar off topic en daarnaast krijgt iedereen die denkt dat ik partijdig ben:

Citaat:
Dom, dom, dom, Pipo, om Hare Koninklijke Bokt Hoogheid Sarabande een pijnlijke vraag te stellen. Naast het feit dat ze dan meteen haar hulptroepen inschakelt, zal er ook nog wel een gele kaart van de moddie volgen. Voortaan, bezint eer ge begint.


Keihard de gele kaart. Niet Pipo dus, maar Excuseme. Gefeliciteerd Excuseme, je hebt mijn eerste echte waarschuwing ontvangen. Aan mijn integriteit wordt niet getwijfeld. Punt.

Verder is het hek van de dam. Ik zal eens wat guller zijn met waarschuwingen.

Verder is dit topic 100.00% off topic gegaan.
Een slotje dus.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 105 bezoekers