HK HOLSTEIN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carri
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-09-02

HK HOLSTEIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 09:04

Contendro II is verkocht naar Nederland. Wie heeft hem gekocht???


Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:37

Jammerrrrr, ik niet.....

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:54

Is het Aalbers niet geweest? Er zijn verschillende paarden verkocht naar Nederland.
En een holsteiner die gefokt is in Nederland is voor 100.000 euro naar Amerika gegaan.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:33

Adriana, verslag, pleaaaaaaaaaaaaaaaaase Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:17

Hahahahahahaha het was geweldig, ik ben verliefd op de kampioen.
Hij is mooi!!! Kan goed bewegen en goed springen!!
Komt uit dezelfde stamm als Bachus en logarithmus.
De quinar had super veel vermogen bij het springen, maar kwam echt met een klap op de voorhand terecht, en veel fokkers waren ook niet gecharmeerd van het Quinar bloed.
Waren slecht in de mond, meestal niet een fijn karakter.
En dat zag je ook op de keuring, de cascavelle was zo kalm, maar wanneer hij er moest zijn, was hij er ook.
Ik heb een siegerstute gezien uit dezelfde stamm als Cantus wow wat een beest!!! Ze was al behoorlijk ver in de dracht, maar ze was goed.

Toen ik in Haselau sliep heb ik 3 ochtenden Contender een bezoekje gebracht, hij heeft zo'n geweldig karakter.
Hij heeft per jaar nog 300 merries dragend, vanmorgen heb ik met hem geknuffeld toen hij klaar werd gemaakt voor een beetje modellen werk en hij IS een model. Wow!
Hij bijt niet, ook de hengsten die op het verband staan, Aljano, Carpaccio, Corrado, Cassini 1 en 2, Calato en ik weet zeker dat Excusme zijn favoriet wil gaan noemen, maar ze waren rustig en vriendlijk etc.
Aljano is very beautiful alleen de man die de hengsten klaarmaakt en ook met de hengsten werkt zei dat Carpaccio beter is.

Ik heb de merrie valeska gezien van stamm 318d2, die merrie is keihard in de benen!! En kan nog steeds goed lopen met veel tact.
Dit is een halfzuster van Coriano en de moeder van Corofino 1,2, Camiros etc.
De merrie heeft 17 veulens achter elkaar gebracht.

Er waren 2 hengsten die me positief opvielen de Sieger van vorig jaar, en de 5 jarige Carabas, die kon echt goed bewegen.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:20

Wow, klinkt goed joh! VOlgend jaar wil ik ook! Of naar Oldenburg/Hannover en Westfalen.
Ik wil ook zooooooooo veel, grrrrrrrrrrrrrrrrrr Knipoog

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:23

Ken je de ruiter shop zaak Von Rohn? Hof leverancier van Holsteiner Verband spullen Aiks erg voor je portonomee!!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:29

adriana schreef:
Carpaccio .



Carpaccio dat moet wel smakelijk zijn Pling

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:31

Carpaccio heeft veel wit aan zijn hoofd, maar levert toppaarden!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:35

Klinkt inderdaad erg goed en zo te lezen heb je het SUPER naar je zin gehad. Ik geloof goed dat je nu moe bent. Het zullen zware en indrukwekkende dagen zijn geweest.

Ik spreek je binnenkort wel weer op msn en dan kunnen we weer helemaal bijkletsen.. Ga nu maar lekker rusten.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:15

chantal1 schreef:
Wow, klinkt goed joh! VOlgend jaar wil ik ook! Of naar Oldenburg/Hannover en Westfalen.
Ik wil ook zooooooooo veel, grrrrrrrrrrrrrrrrrr Knipoog


Ja op de duur, is er zoveel om naartoe te gaan. Je zou het allemaal moeten zien, maar je moet er idd de tijd voor vinden!

Zelf ben ik ook niet in Holstein geweest, ik moet ook selecteren, en ga dit jaar naar Oldenburg, maar mijn vader is er wel geweest, en hij sprak ook ook van zeer goede bewegingspaarden.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:49

Ja, ze konden goed bewegen en goed springen.
Ik vond het fantastisch om dat te zien!

Jammer dat je niet in Neumunster was jan, want dan had ik jou ook laten omroepen!
Maar dan jij mooi een verslag maken van de Oldenburger keuring!!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:56

Oh wat is het gras bij de buren toch weer groen........... Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:36

Ja idd! Het gras was daar heel erg groen.
Het was ook leuk om daar Ria Hekkert, Cor Loeffen, Jac Remijnse, Jacq Verkerk, Marcus Stiekema, Mathijs van Asten, de fokker en de eigenaar van Sydney etc. te zien.

Vooral was het leuk om met de fokker en de eigenaar van Sydney te praten.

De invloed van het Capitol bloed is trouwens dit jaar toegenomen en de invloed van Ladykiller afgenomen.

We hebben Cöster ook gezien en dat beest is tof! En niet voor niks Europees kampioen.

Ik ben blij dat het gras bij de buren groener is, misschien wordt het gras na de ongeveer 800 eerste bezichtigingspaarden bij ons ook weer groener Haha!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:42

adriana schreef:
Ja idd! Het gras was daar heel erg groen.
Het was ook leuk om daar Ria Hekkert, Cor Loeffen, Jac Remijnse, Jacq Verkerk, Marcus Stiekema, Mathijs van Asten, de fokker en de eigenaar van Sydney etc. te zien.


Het is maar waar je voor gaat Haha! . Hengsten kijken lijkt me leuker.
Die mensen evenals de HH hengstenhouders zitten daar gewoon voor hun werk. Het zou wel van hele grote blind- en domheid getuigen als men alleen in Nederland keek als beleidsvoerder of journalist zijnde.
Wat dat betreft doen de Nederlanders het niet zo gek, ze proberen steeds het goede uit die verschillende fokkerijen binnen te halen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:57

Als je er 2 dagen op de keuring bent, zie je wel wat voorbij komen *LOL*
In totaal was ik 6 dagen in Holstein, en ik heb heel wat hengsten gezien.
En met sommige mensen heb ik gesproken bij de kraampjes en in het restaurant, dus daarvoor hoef ik geen hengsten te missen, dat kon ik allemaal goed combineren.
Ik hoop alleen dat mijn foto's zijn gelukt, want ik heb heel veel van de Sieger. Bij de ring vol met gekeurde hengsten, had ik al een beetje uitgezocht wie de kampioen zou kunnen worden.
En die stond aardig dichtbij.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:04

Als het écht een goeie is komt ie vanzelf beschikbaar voor de Nederlandse markt.........
Daar wacht ik dan wel even op.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:06

Geen interesse dus in de lijnteelt van Carpaccio en Carabas, daarom maar verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Himyar op 05-11-03 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:13

Slapen Slapen Slapen

Himyar, heb je toevallig nog een reden waarom je dit rijtje niet leesbare gebeuren plaatst Verward

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:16

IK heb dezelfde gedachten Pipo..... Slapen

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:17

sarabande"]
[quote="adriana schreef:
Ja idd! Het gras was daar heel erg groen.
Het was ook leuk om daar Ria Hekkert, Cor Loeffen, Jac Remijnse, Jacq Verkerk, Marcus Stiekema, Mathijs van Asten, de fokker en de eigenaar van Sydney etc. te zien.


Het is maar waar je voor gaat Haha! . Hengsten kijken lijkt me leuker.
Die mensen evenals de HH hengstenhouders zitten daar gewoon voor hun werk. Het zou wel van hele grote blind- en domheid getuigen als men alleen in Nederland keek als beleidsvoerder of journalist zijnde.
Wat dat betreft doen de Nederlanders het niet zo gek, ze proberen steeds het goede uit die verschillende fokkerijen binnen te halen.
[/quote]

Sarabande, waarom doen ze dat laatste of misschien wel moeten ze dat laatste?

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:30

Excuseme schreef:
Sarabande, waarom doen ze dat laatste of misschien wel moeten ze dat laatste?


Omdat ze niet stil willen staan en gelukkig niet blind zijn. Dus hengsten die voldoen aan de eisen van het KWPN en daarnaast nog wat extra's kunnen brengen zijn hier gelukkig altijd welkom.

Wat bedoel je met moeten????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:39

KWPN is geen ras maar een stamboek.
Het is een smeltkroes van diverse andere stamboeken

Een beetje een meta-zoekmachine die het beste van de andere stamboeken -met vallen en opstaan- in zich probeert te verenigen.........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:40

Info over de pedigree van de Sieger.
Cascavelle komt uit dezelfde stamm als Carthago namelijk stamm 162, een zeer grote en belangrijke stamm.
En de moederlijn is van stamm 703 van o.a Bachus.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:58

CGJ12 schreef:
KWPN is geen ras maar een stamboek.
Het is een smeltkroes van diverse andere stamboeken

Een beetje een meta-zoekmachine die het beste van de andere stamboeken -met vallen en opstaan- in zich probeert te verenigen.........


klaarblijkelijk zijn jullie gewend aan dat idee, maar je kunt het ook zien als schaamteloos gebruik maken van de fokkerijinspanningen van anderen. En dan hoog van de toren blazen dat je het zo goed doet in de rankings met bijv. een Burggraaf of Voltaire. Ik zou graag zien dat ze de grenzen bij hoge uitzondering open zetten en zich dan maar eens dertig jaar concentreren op wat we hier in huis hebben. Meer in lijnenteelt gaan fokken, waarbij je de successen op termijn net iets beter kunt voorspellen.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers