hannoveraanse merrie chippen => paspoort???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

hannoveraanse merrie chippen => paspoort???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 16:41

ik wil mijn hannoveraanse merrie laten chippen, alleen vraag ik me af hoe ik dat moet gaan regelen met het paspoort, neem aan dat ik er geen KWPN bij krijg. Wie weet via welk stamboek ik dit kan regelen?


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:00

Volgens mij gewoon via de KNHS, het stamboek van je paard maakt niet uit voor zover ik weet.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:18

Je hebt er als het goed is een paspoort bij. Je belt de da voor een chip, die dat nummer in het paspoort van je merrie zal zetten of plakken. Dat stuur je op naar de KNHS, je hebt niets met het kwpn te maken, tenzij je haar daar wilt laten inschrijven. Maar dat staat eigenlijk los van de sportcarriere

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 19:49

ik heb nog helemaal geen paspoort, en ook geen chip. Ik begreep dat je bij het chippen gelijk een paspoort kreeg maar aangezien ik dus geen KWPN-er heb hoorde ik van verschillende mensen dat het dan waarschijnlijk niet via de gewone weg gaat. Ik hoorde al van iemand dat ik het via het nrps moest doen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:54

Ik weet er ook niet het fijne van, mijn BWPer moet ook nog steeds een paspoort krijgen en een chip. Voor zover ik weet geven ze zo'n paspoort tegenwoordig ook bij het BWP mee. Ik heb alleen een stamboekpapier.
Maar toch geloof ik dat jij niks via het NRPS/KWPN oid moet doen maar gewoon naar het KNHS toe moet gaan. Weet iemand misschien iets meer?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:07

Gewoon KNHS bellen en vragen of ze een Paspoortconsulente willen sturen.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 22:30

paspoortconsulente? Sorry hoor, maar wat is dat dan weer?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:35

Dat zijn de mensen die als Chipper bij de KNHS in dienst zijn.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 22:38

maar je kan je paard toch laten chippen door de da, daar hoeft toch niet speciaal zo´n consulente voor te komen? Sorry, misschien blonde vraag maar dit is de eerste keer dat ik dit allemaal aan de hand heb.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:41

Maar ik neem aan dat je ook een paspoort wilt en dan zul je dus bij de KNHS moeten zijn. De DA geeft namelijk geen Paspoorten uit.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:43

Hoe oud is je merrie? Je moet er toch een paspoort bij hebben? Alleen een Eigentumsurkunde is niet genoeg. Als je geen paspoort hebt moet je denk ik het Hannoveraner stamboek vragen er een af te geven, dan chippen en dan opsturen. PB me even dan kunnen we bellen.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:44

greetje schreef:
Maar ik neem aan dat je ook een paspoort wilt en dan zul je dus bij de KNHS moeten zijn. De DA geeft namelijk geen Paspoorten uit.


Het KNHS ook niet volgens mij, dat is een zaak voor de stamboeken.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:55

Ik dacht het toch wel Excuseme Lovers Overigens per 1 januari geeft de KNHS de Uniforme paspoorten uit voor alle ongeregistreerde paardachtigen. Eerder mochten alle stamboeken paspoorten voor dit soort paarden uitgeven, beetje extra inkomsten, doch per 1 januari gaat het KNHS met deze eer strijken.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:58

KNHS geeft inderdaad paspoorten af, anders zou het redelijk problematisch zijn om met een paard zonder papier ( ja die bestaan) te starten.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:18

Kijk ook hier eens:
http://www.horse-passport.nl
Hier staat (bij chippen) hoe te werk te gaan.

Het enige nadeel van via de knhs een paspoort aan te vragen is dat de afstamming dan niet geregistreerd zouden worden, tenminste volgens de nrps. En dan, indien je de afstamming vermeld wilt hebben, je extra kosten moet maken.

Succes.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:15

Excuseme schreef:
Hoe oud is je merrie? Je moet er toch een paspoort bij hebben? Alleen een Eigentumsurkunde is niet genoeg. Als je geen paspoort hebt moet je denk ik het Hannoveraner stamboek vragen er een af te geven, dan chippen en dan opsturen. PB me even dan kunnen we bellen.


Hoe zit dat dan met het BWP?

Ipv chippen kan je toch ook een DNA test laten doen? Weet iemand daar de kosten van?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers