Zonen van Rubinstein I

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 13:10

Quellian schreef:
De opa van mijn merrie is Respect (van Rubinstein I), maar die werd hier vergeten in het lijstje. Mijn merrie is met 1,5 jaar al 1.60 m hoog. Respect is zelf 1.72 (dacht ik zo).


Zo die wordt dan vast flink aan de maat!


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 15:02

Quellian schreef:
De opa van mijn merrie is Respect (van Rubinstein I), maar die werd hier vergeten in het lijstje. Mijn merrie is met 1,5 jaar al 1.60 m hoog. Respect is zelf 1.72 (dacht ik zo).


Respect :Is die nog wel hengst ?
Trouwens is de stam van Nobility en Opan.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:36

Cute_12 schreef:
Als het San Remo veulen bevalt, zal ik waarschijnlijk toch voor Rubinstein bloed kiezen, wil daar graag een veulen van.


Oei, ik dacht in een eerdere reactie van je te hebben gelezen dat het achterbeen van je merrie voor verbetering vatbaar is. In zo'n geval had ik nooit voor San remo gekozen, maar goed, wie weet......

Nog even een toevoeging:
Voor Rubinstein-bloed zou ik kiezen voor Rafürstinels. Die heeft een geweldig goed achterbeen, snel van de grond, electrisch, mooi front.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:51

Aimee"]
[quote="Cute_12 schreef:
Als het San Remo veulen bevalt, zal ik waarschijnlijk toch voor Rubinstein bloed kiezen, wil daar graag een veulen van.


Nog even een toevoeging:
Voor Rubinstein-bloed zou ik kiezen voor Rafürstinels. Die heeft een geweldig goed achterbeen, snel van de grond, electrisch, mooi front.
[/quote]

En kun je nog altijd kiezen later of er een springpapier of dressuurpapier bij moet. =Rubinstein X Almeo v. Alme Z

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:50

007 & rubiquil zijn niet zo sterk met het achterbeen?

- Offline -

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 18:56

Aimee"]
[quote="Cute_12 schreef:
Als het San Remo veulen bevalt, zal ik waarschijnlijk toch voor Rubinstein bloed kiezen, wil daar graag een veulen van.


Oei, ik dacht in een eerdere reactie van je te hebben gelezen dat het achterbeen van je merrie voor verbetering vatbaar is. In zo'n geval had ik nooit voor San remo gekozen, maar goed, wie weet......
[/quote]

Tja na het lezen van het afstammelingenrapport waarin stond dat het achterbeen actiever gebruikt kon worden denk je natuurlijk mindere keuze. Maar toen ik mijn merrie in april liet dekken was die afstammelingenkeuring nog niet geweest.
Toch heb ik absoluut geen spijt van de keuze San Remo, in combinatie met Flemmingh / Krack C heb ik hele goede veulens gezien. Volgens mij past dat bloed heel goed.

Ik zal die Rafürstinels eens verder na gaan pluizen, dankje voor de tip.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:45

DeesDeBest schreef:
007 & rubiquil zijn niet zo sterk met het achterbeen?



Ik vind juist dat Rubiquil een beter achterbeen gebruik heeft dan Rafürstinels. Rafürtinels heeft daarbij veel rugdiepte en geeft dit ook door aan zijn nakomelingen.

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 15:10

ik heb zelf een jaarling van respect (rubinstein) en in maart verwacht haar moeder een veulen van rubiquil die een goed achterbeen gebruik heeft mijn jaarling van respect heeft dat trouwens ook veel sucses met je keuze

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:52

ceasario"]
[quote="Quellian schreef:
De opa van mijn merrie is Respect (van Rubinstein I), maar die werd hier vergeten in het lijstje. Mijn merrie is met 1,5 jaar al 1.60 m hoog. Respect is zelf 1.72 (dacht ik zo).


Respect :Is die nog wel hengst ?
Trouwens is de stam van Nobility en Opan.
[/quote]

mijn merrie Rojantha = V: respect en meet nu 1.69m komt uit een e-pony moeder (1.57m). Respect is helaas nu ruin en loopt ergens in amerika of canada.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:05

Rubioso van Ellen Bontje

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 05:08

Dat Respect inmiddels geen baby's meer kan maken was me lichtelijk ontgaan, moet ook wel heel eerlijk zeggen dat ik me er noet zo heel erg mee bezig hou...
Mijn jaarling gaat idd flink aan de maat worden, de DA heeft haar geschat op dat ze tussen de 1.70m en 1.75m gaat worden, fijn...(ben zelf 1.60m)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 bezoekers