Deze is het geworden!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:26

Pardon? Het betreft hier mijn merrie! En omdat sweet_angel haar dagelijks rijd mag ze haar als eigen beschouwen en omdat ik haar dankbaar ben voor haar hulp mag ze MIJN merrie laten dekken en is het veulen voor haar. Maar ik heb hier zeker wel een stem in. En wil je misschien je seksistische opmerkingen achterwege laten? Je lijkt wel een vent in de penopauze! Sweet_angel wil inderdaad graag leren en ze kijkt door de lompe opmerkingen heen en filterd de goede dingen er uit. Ze vroeg niet om COMMENTAAR maar om een mening. Commentaar heeft ze naar mijn mening genoeg gekregen, nu nog ONBEVOOROORDEELDE tips i.p.v. het aanprijzen van andere hengsten die JE ZELF meer liggen. Ik hou hiermee op want de stemming wordt nu wel erg grimmig. En alleen maar omdat een meisje haar enthousiasme wilde delen. Enne, als ik dan toch buiten moet gaan spelen... kom je ook? Dan kun je misschien net doen of je op je fantasiepaard rijd. hoppaladiedadie ofzo.... Dan ga ik wel naar mijn EIGEN paard.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:38

Ik ga nu naar mijn eigen PAARDEN, jawel meervoud. Haha! Lekker buitenspelen in de buitenlucht. Heb voorlopig de computer alweer genoeg gezien. Dus vooral reageren, dan heb je het laatste woord Haha!
Even FYI: Cassidy is een zij...*LOL*
Als ik hengsten zou aanprijzen die mij zelf meer liggen, zou er misschien wel een heel mooi paard uitkomen, maar niets wat je zelf zou willen fokken Haha!. Misschien had je wel gelezen dat ik geen verstand heb van Cobs, en dat zo houden wil ook Lips are sealed.

Maar nu snap ik ook dat je haar beschermt. Jammer alleen dat je een 15 jarige nog steeds meent als een kind te moeten beschermen. Kinderen mogen tegenwoordig op 15 jarige leeftijd van alles, willen als volwassene beschouwd worden, maar kunnen niet tegen een volwassen behandeling? Heeft ze je om die hulp gevraagd of kom je daar zelf mee?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:46

Imoontje schreef:
nu nog ONBEVOOROORDEELDE tips i.p.v. het aanprijzen van andere hengsten die JE ZELF meer liggen.

Net als een van die andere kids in het topic kan je blijkbaar niet lezen. Ik noem namelijk BEWUST geen andere hengsten in dit topic.

En wat ik al eerder zei in het topic, volgens mij is FA geen forum waar je ooh's en aah's moet verwachten over de hengstenkeuze. FA is juist een forum om te discusieren over hengstenkeuze, afstamming en nakomelingen.
Wil je dat niet, open dan een topic bij ITP of paardenpraat o.i.d.
Dan kan je reacties als: Party!! Party!! HaRrI iS eEn SuPeR hEnGsT Party!! Party!! verwachten.

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:47

Tuurlijk ga jij maar naar je paard(EN), kan iedereen wel beweren... Over het laatste woord hebben gesproken, JIJ reageert toch ook weer? Daar gaat het mij helemaal niet om want ikheb me HEEL lang buiten deze discussie gehouden. Natuurlijk bescherm ik haar, 't is ook een heel lief meissie. Wilde jij ook niet op je 15e als een volwassene behandeld worden? Ja toch, maar was je het ook? Ik heb zelf kinderen die ik bescherm en dat doe ik haar ook want ik weet hoe kwetsbaar je bent op je 15e... Herinner je je dat nog?

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:56

Haha heb cassie haar paarden al een keer gezien en ze zijn mooi hoor Cassidy.Ik weet niet wat me hier probeert te bereiken in dit topic.Men zit elkaar een beetje de loef af te steken en elkaar aftezeiken.Waar is dit voor nodig denk ik dan.Ze heeft haar kezue gemaakt daar gaat het om,mocht iemand anders daar mee zitten dan zei het zo.Ze wil ook geen toppers gaan fokken neem ik aan maar gewoon een leuk dier om meete rijden,of zie ik het verkeerd? MarijeR zal echt haar eigen hengst niet proberen te promoten,dat lees ik verder ook nergens.Wat je zegt Immoontje Fokken is gokken. Dit i naar mijn inziens wel een beetje kolder hoor.Als je goed de bloedopbouw bekijkt va een dier,nakomelijngen ziet dan is het geen gokken.Wat ik hiermee bedoel is het volgende.heb je een goede merrie met een goede bloedlijn dan zoek je een partner die daarbij past.Mijn moto dan ook:

FOKKEN IS EEN WELOVERWOGEN KEUZE!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 14:02

ach ja :S:S:S:S het begon met mijn "keuze" en kijk wat het nu is.. haha maar ik ga misschien binnekort bij Liezelshof Magic kijken.. die is wat groter dan Harri... en dat zou niet verkeerd zijn een grotere pony dus vandaarr... maar laat het nog wel weten...

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:11

Doe wat je hart je ingeeft zou ik gewoon zeggen.Weet niet hoe hij fokt en eigenlik het boeit me ook niet.Nederland moet de cob wat meer promoten,maar doet dat niet.

Voorbeeld: Onze merrie Ty'r os Aggie Gwyn alles gewonnen wat er te winnen valt. Royal welsh ,international ,lampeter en nog meer shows .Komt naar Nederland en word compleet afgezaagd.Merrie is een paar jaar geleden teruggegaan naar Engeland naar haar fokker en won dit jaar de Royal welsh weer,maar nu onder het zadel.Als nederland wat wil qua cobs,dan zouden ze de boel meer moeten promoten,supermateriaal aanschaffen,en voora niet hun eigen rasstandaard moeten verzinnen.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:47

lieve mensen kom eens met tips hoe jullie de keuze maken, waar deze toekomstige fokker iets aan heeft. Want fokken is absoluut geen gokken. Van de Cob heb ik geen verstand. Wel iets van de BWP en KWPN en engels volbloed, want daar werk ik mee. Of je één of tien of honderd paarden hebt , maakt geen moer uit. Iedere merrie heeft haar kwalteiten die verbeterd moeten worden door de keuze van de hengst, of dat nu maat of schouderligging is, de combinatie moet een verbetering worden. Of het een kampioen wordt weet je nooit van te voren, daar komt nadien veel voor kijken. De basis en grondslag moet een perfect veulen "voorspellen". Ik zeg voorspellen , want er kan zo veel verkeerd gaan tijdens de dracht. Als de merrie qua bouw bij de hengst past, en de afstamming is goed, kun je verder kijken. De merrie brengt veel binnen voor het veulen, daarom is het goed, als ze al eens een veulen heeft gehad te kijken hoe alles tot stand is gekomen. Mensen, opbouwen die nieuwe fokkers. Geef ze raad en volg ze eventueel op en begeleid ze, het is onze toekomst als merriehouders en als je aan goede hengst hebt, komen ze vanzelf bij je.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:59

Naar mijn mening word dat in dit topic ook wel gedaan.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:07

veel te weinig , er wordt veel te veel gekaffert en onzin uitgekraamd, hou het op raad en dan heeft ze er iets aan. Je mening geven , kan opbouwend zijn en er zijn er verschillende goede bij . Maar er zijn er ook veel bij die zich blijkbaar vervelen en onzin er bij doen en afbrekende kritiek, daar leer je niets van en je hebt er ook niets aan . Ik val niemand aan , maar ik zou het zo leuk vinden als jullie dit meisje helpen met haar keuze.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:10

Ik vind de foto's van Harri zo erg verschillend. Op de ene lijkt hij wel een kanjer van 180 en een andere foto is het echt een pony, hoe groot is hij eigenlijk, en zijn vader en moeder hoe groot zijn die?????????????????

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 17:48

uhm harri is 1m49 zeggen ze... en zen ouders weet ik niet.... volges mij ook in die richting

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 17:51

oja trouwens... dit is Liezelshof Magic op de HK vorig jaar... ik ga binnekort bij hem kijken.....

Afbeelding

Afbeelding

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:23

Wat is de afstamming van deze hengst?? Volgens mij is dit best een goede..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30650
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:35

Cassidy"]
[quote="Dyonne schreef:
Qua bouw is hij er op vooruit gegaan. Maar zoals ik al zei. De gangen vond ik op de show nog niet goed. Hij was wat kort. Misschien is dit veel beter in eigen omgeving en zonder ruiter, vandaar ook dat ik daar verder niet op beoordeel.


Hoe kan een paard er nou in bouw op vooruitgaan? Je zult de bespiering bedoelen? Lips are sealed Het skelet blijft hetzelfde, bespiering kan veel omhoog halen of verdoezelen. En daar moet je als paardenkenner doorheen kunnen kijken...Lips are sealed
[/quote]

Idd, hij zag er beter uit. Ik heb zijn bouw nooit super gevonden, maar vond hem er nu toch beter uitzien. Komt door nettere spieren etc.
Je kunt er wel doorheen kijken, en toch doet het wel veel. Als een Cob mager is, vind ik ze er niet uitzien. Ik vermoed dat Harri hard gevoerd is voor de keuring, en dat is dan ook wel te zien. Ze kunnen dan toch wel flink veranderen, door de spieren. En een iets minder grote hoeveelheid voer erin.
Ik kan niet helemaal verwoorden wat ik nu niet super aan hem vind, ben daar nogal slecht in.


Overigens Liezelshof Magic.
Vader: Menai Sparkling Magic
Moeder: Penlannoeth Sara (van Nebo Daniel)

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 19:51

ja indd.. dat hierboven is zijn vader en moeder.. verder zit er nebo daniel, nebo brenin, parc welsh flyer, nebo black magic etc. in! super bloedlijnen ;p

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:55

Liezelshof Magic
v. Menai Sparkling Magic v. Brynymor Welsh Magic
m. Penlannoeth Sara ster v.Nebo Daniel
mm Penlannoeth Susan v. Hafrena Brenin

Afbeelding

Mijn eigen mening (durf ik dat nog?):
Van Menai Sparkling Magic heb ik al meerdere nakomelingen gezien, veel 1.50m of groter.
Commentaar over de hengst geef ik niet, mag je zelf gaan bekijken Knipoog
Ik heb zelf ook met Menai bloed gefokt, in mijn profiel staan foto's van een jaarling merrie van Menai Cwrtais. Ik weet niet of deze hengst nog/weer in NL staat, anders is die ook zeker een bezoekje waard.
Mijn jaarling schiet overigens de lucht in. Komt uit de kleinste merrie en is nu al de grootste van haar jaargang bij ons.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 19:58

ja ik vind hem persoonlijk mooier dan harri... hijs heeft veel meer cob type.. en ik wil inderdaad een pony die bovfen de 1m50 word......maar je mag je mening wel geven hoor ;p

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 20:02

ff een vraagje..!? wi weet er over liezelshof magic, zijn karakter wat..!?

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:03

nee niet stoppen! jullie moeten doorgaan met de bitchfight! geweldig! ik vermaak me prima Haha!

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:04

of het een super bloedlijn is weet ik niet maar ik vind hem prachtig, een hoofdje om van te dromen. De harri vind ik op de laatste foto's ook heel mooi en veel mooier dan op die eerste. Echter, als ze bereden getoond worden zien ze er toch heel anders uit. Verder kijken meid, ik vind ze erg mooi. Er zijn er toch nog meer hè. Wie weet val je dadelijk voor weer een ander , niet te vlug beslissen, je hebt nog tijd genoeg. Hou voor ogen hoe je pony er later uit moet zien. Ga dan naar je merrie kijken, waar de verbeteringen of veranderingen, naar jouw idee moeten komen en ga dan nog eens naar de hengsten kijken of die in aanmerking kunnen komen.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 20:04

sjow heah..! ben jij wel goed bij je EI

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:04

Mijn mening geven? Ik kijk wel uit! Tong uitsteken

Enige tip die ik je kan geven, ga veel cobs bekijken. Niet alleen hengsten maar ook merries en als het even kan nakomelingen van hengsten die je aanspreken.
Er zitten ook bij jou in de buurt wel fokkers die dat heel erg leuk vinden.
En niet alleen pony's kijken, vraag of ze ook bv. videobanden kunnen laten zien. Heel leerzaam!

Ik probeer dat zelf ook regelmatig te doen. Binnenkort ga ik ook weer naar een bevriende fokker, een middag video's kijken en boeken uitpluizen. Zeker van mensen die al meer dan 30 jaar cobs fokken kan je veel leren. En die zijn er in NL, niet veel maar ze zijn er wel Knipoog

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 20:05

waar bij mij in de buurt zitten cob fokkerijen dan..!? ik weet nie beter als dat alleen marian spruiyt der zit.. ik woon omgeving rotterdam....

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:06

enne voor angel sorry ik heb geen verstand van fokken maar ik wens je veel succes met het vinden van een mooie papa voor je baby Lachen