Het evenwicht in de bouw van een sportpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:47

IK heb het niet gezien, heb er ook geen fotootjes of video van. Ik geloof het wel als je zegt dat die Saliere anders bewoog. Maar ik weet nog altijd niet of dat anders wel zoveel beter is? En misschien is dat "niet andere" wel beter.....

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:56

Zannekin schreef:
IK heb het niet gezien, heb er ook geen fotootjes of video van. Ik geloof het wel als je zegt dat die Saliere anders bewoog. Maar ik weet nog altijd niet of dat anders wel zoveel beter is? En misschien is dat "niet andere" wel beter.....


Er is vaste regel hierbij dat de heup moet zakken.
En daar moet je van uitgaan. i.p.v de heup omhoog komen. Cool

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:39

Anna42 schreef:
Hohenstein, Jazz en Krack C kunnen noch dressuren noch springen. Dit is geen theorie maar de feiten.


Deze is toch wel sterk... ze doen het anders goed op de dressuurwedstrijden!
En ik ben van mening dat de jury toch echt wel deskundig is hoor... Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:43

Anna42 schreef:

En na meting... wat heb jij dan wel gemeten en waaruit blijkt dat de feiten niet kloppen?


Dat heb ik een x aantal bladzijdes geleden al uitgelegd. Blijkbaar lees jij ook niet zo goed...
DE FEITEN? De beweringen die jij rondslingert zonder geldige argumenten zijn nu ineens feiten?
Ik neem iets voor feit aan waarvan ik zelf heb gezien dat het zo is (punt!).
Niet iets wat iemand met een half slap verhaaltje en ellenlange Duitse quotes waar de kern niet eens instaat in de wereld gooit.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:44

Missouri"]
[quote="Anna42 schreef:
Hohenstein, Jazz en Krack C kunnen noch dressuren noch springen. Dit is geen theorie maar de feiten.


Deze is toch wel sterk... ze doen het anders goed op de dressuurwedstrijden!
En ik ben van mening dat de jury toch echt wel deskundig is hoor... Haha!
[/quote]

En ik ben van mening dat de jury toch echt wel deskundig is hoor

Ik dacht dat jij niet alles geloofd.
Daar je het eerst moet zien.
m.a.w. Jouw geloof is gelijk met de kennis van de jury. Haha! OK dan!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:49

ceasario schreef:
Ik dacht dat jij niet alles geloofd.
Daar je het eerst moet zien.
m.a.w. Jouw geloof is gelijk met de kennis van de jury. Haha! OK dan!


Die jury zit daar niet voor niets, en je begrijpt me verkeerd.

Of ik het nou wel of geen 'kromme bok' vind (of jij, of Karel42, of de koningin fot that matter), die jury zit daar en beoordeelt dat paard. Jazz scoort hoog, Krack scoort hoog.
Dat is een feit. En feit blijft dat het veelgevraagde dekhengsten zijn.

Dit is net zoiets als "me against the world", ik ben niet gek, alle anderen zijn gek. (en in dit geval bedoel ik "ik" niet als mezelf, voordat ik weer misquote word... )

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:49

definieer kennis..........

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:53

CGJ12 schreef:
definieer kennis..........


Zet je kennis om in antwoorden Tong uitsteken

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:58

ceasario schreef:
Zet je kennis om in antwoorden Tong uitsteken


Nou, als jij dat ook doet is het wel bedroevend... bijna net zo erg als je spelling/grammatica, want er is geen chocola van te maken...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:01

Afbeelding

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:01

ceasario schreef:

Het voorbeen gebruik wordt dus niet onkent.
En houden we het maar dat er geen regels voor zijn .
Dat een paard van achteren naar voren gereden dient te worden.

Ik wil niet verder in details gaan.
Wat de regels precies zijn.
Maar het is een vaststaand feit dat we het toch over twee verschillende type paarden hebben.

Waarschijnlijk kan Salinero niet zo lopen op het voorbeen eerst in de appyementen.
Of in de piaf waar Bonaparte op zijn ander voorvoet trapt. Huilen
Mag ook waarschijnlijk.
Waarom de moeilijke weg kiezen als er de gemakkelijker weg is. Haha!


Ik snap die dicussie nog steeds niet over achterbeen eerst enzov. In de dressuur gaat het erom het totale beeld en niet kijken naar welk been eerst.

Het is gewoon een theorie van ceasario & anna (en mog veel meer mensen) maar dit wil toch niet zeggen wat goed of fout is ?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:02

Da's niet erg aardig Missouri.
Je mag hier op geen aanmerking maken op de dyslectie van anderen........ Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:07

jacobien schreef:
Het is gewoon een theorie van ceasario & anna (en mog veel meer mensen) maar dit wil toch niet zeggen wat goed of fout is ?


Ze beweren dat het fout is omdat paarden dan "verkeerd" lopen als ze "op het voorbeen landen" en harder slijten...
Paarden lopen allemaal hetzelfde... het is maar net hoe het dier gereden wordt, graad van africhting, kracht... en bovenal het moment van de foto.
Daar kun je geen paard vanaf beoordelen.

En dan krijg je argumenten als "hij kan niet het ene moment wel lopen en het andere niet"

Droevig.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:12

CGJ12 schreef:
Da's niet erg aardig Missouri.
Je mag hier op geen aanmerking maken op de dyslectie van anderen........ Knipoog



Is niet erg . Blijkbaar kun je het ook niet volgen wat er staat.
En dat is wel erg. Huilen

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:13

Ja, ik vind het droevig dat ze hun theorie beoordelen als goed. Ze hebben gewoon een andere kijk (theorie)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:19

Juist Jacobien, en dat wil dus niet zeggen dat dat gelijk de feiten zijn. Een theorie is weerlegbaar, en zeker als hij op deze manier onderbouwd wordt.
Ook een beetje jammer dat er goede paarden afgezeken worden. Ik heb een foto van Ferro (zelf gemaakt, en o zo jammer dat ik geen scanner heb) waar hij ook met "zijn volle gewicht op 1 voorbeen staat te leunen".
En Ferro wordt hier omschreven als 1 van de weinige echt "juiste" bewegers.
En er zit hier ook een leipo (ik noem geen namen Haha! ) die dan met een meetlat de bak ingaat en strobo-foto's maakt van paarden om te kijken of het echt zo is. Praktijk, daar kan geen theorie tegenop!! Haha! Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:20

jacobien schreef:
Ja, ik vind het droevig dat ze hun theorie beoordelen als goed. Ze hebben gewoon een andere kijk (theorie)

Daarom gebruikt Ceasario ook altijd van die jank-smilies...... Huilen

Daarmee probeert ie de andere discussieerders te kleineren, maar het zegt wellicht meer over zijn eigen depressies.

Niet springen Ceasario!
Het leven heeft nog zoveel meer te bieden dan Grosso Z en Larome............. Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:24

CGJ12"]
[quote="jacobien schreef:
Ja, ik vind het droevig dat ze hun theorie beoordelen als goed. Ze hebben gewoon een andere kijk (theorie)

Daarom gebruikt Ceasario ook altijd van die jank-smilies...... Huilen

Daarmee probeert ie de andere discussieerders te kleineren, maar het zegt wellicht meer over zijn eigen depressies.

Niet springen Ceasario!
Het leven heeft nog zoveel meer te bieden dan Grosso Z en Larome............. Haha!
[/quote]

Hoeft nu ook weer niet zeker? Hitsige typetjes...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:27

CGJ12 schreef:
Larome


Mijn Larome stond gisteren ook op 1 voorbeen... de andere drie lagen in de knoop, het arme beestje!
Ben benieuwd of het ooit wat wordt Haha!

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:04

Missouri"]
..

Nou, als jij dat ook doet is het wel bedroevend... bijna net zo erg als je spelling/grammatica, want er is geen chocola van te maken...
[/quote]

Nou, dat geldt dan niet voor mij hoor en laat ik nou germanist en neerlandicus zijn. Ik heb geen enkele moeite over schrijf- c.q. tikfouten heen te lezen; een foutje is zo gemaakt. Als een grammaticale fout de communicatie stoort kun je toch om opheldering vragen?
Waarschijnlijk is Ceasario meer iemand van de praktijk. Wat ik vervelend vind is de poging om iemand de mond te snoeren via zo'n knullige opmerking. Verward

[quote="CGJ12 schreef:
Da's niet erg aardig Missouri.
Je mag hier op geen aanmerking maken op de dyslectie van anderen........


Ceasario is beslist niet dyslectisch, hoor. Ik heb al heel wat mensen begeleid die er wel last van hadden. En als dat zo zou zijn wil dat nog niet zoveel zeggen. Om twee bekende dyslectici te noemen: Einstein en Churchill. Zij hebben hun sporen ruimschoots verdiend en werden zeker wel voor vol aangezien (echter niet door iedereen).

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:12

Bucephalus schreef:
Wat ik vervelend vind is de poging om iemand de mond te snoeren via zo'n knullige opmerking.


Dat wil ik dus juist niet... ik zou gewoon graag een duidelijk antwoord wat ergens op slaat willen hebben.
Niet iedereen is zo geleerd als jij... en een beetje sneu dat jij zo als beschermer op moet draven Haha! Haha!

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:09

Missouri"]
[quote="Bucephalus schreef:
Wat ik vervelend vind is de poging om iemand de mond te snoeren via zo'n knullige opmerking.


Dat wil ik dus juist niet... ik zou gewoon graag een duidelijk antwoord wat ergens op slaat willen hebben.
Niet iedereen is zo geleerd als jij... en een beetje sneu dat jij zo als beschermer op moet draven Haha! Haha!
[/quote]


Laten we zeggen dat ik moeite heb met onrecht en ik ben de laatste die beweert dat ik geleerd ben. In mijn ogen is dat geen deugd en zeker niet belangrijk. Ik vind mensen belangrijk en de manier waarop je met elkaar omgaat. De opmerkingen van Ceasario begrijp ik ook niet altijd, maar dat heeft meer te maken met het feit dat hij anders denkt dan ik. Ik vind zijn bijdragen vaak zeer zinvol. Ik fungeer zeker niet als beschermer en ik hoop dat Ceasario dat ook niet zo opneemt.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:30

Ik blijf bij de stelling dat er verschillende bewegende paarden zijn.

En blijkbaar hebben sommige dat ook ondekt,anders blijf je als "plaggenhutter"
niet op personen spelen. OK dan!

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:33

ceasario schreef:
Ik blijf bij de stelling dat er verschillende bewegende paarden zijn.

En blijkbaar hebben sommige dat ook ondekt,anders blijf je als "plaggenhutter"
niet op personen spelen. OK dan!


Haha! Sorry Ceasario, "Plaggenhutter"????? Haha! Die had ik nog niet gezien. Vanwaar?