Fokkers zoeken ruiters.............

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:16

Ik heb ook de afspraak gemaakt er maar 1 te rijden.
Ik kan er wel 10 rijden als ik wil Lachen
Maar dat wil mijn lijf helaas niet.
En dan kan de fokker kiezen, 1 of geen.
Als de huidige die ik rij verkocht is, wil ik met alle plezier een ander rijden.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:05

Maar waarom alleen Z2-ruiters, Fitzroy?? Ik ken zat Z2 ruiters die helemaal niet zo goed zijn, en genoeg B-L-M ruiters die beter zijn.....

miramare
Berichten: 230
Geregistreerd: 02-09-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:23

ik vind het een super idee, als ik weer eens tijd heb (moet volgend jaar april jaar op stage) dan kan ik daar ook wel eens een advertentie in zetten. Het lijkt mij dan inderdaad wel nodig dat je enige 'goede' ervaring hebt in de pony's/paarden en het wedstrijd rijden. Mocht je dit natuurlijk willen. Maar het lijkt mij ook niet echt noodzakelijk dat er een Z2 ruiter op rijdt.

miramare
Berichten: 230
Geregistreerd: 02-09-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:23

ik bedoel deze hoeven niet altijd beter te zijn

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:34

Het voordeel van een Z-ruiter is dat deze de paarden hoger uit kan brengen. Dat is voor de fokker weer voordelig, want dat scheelt weer in tijd. Het paard hoeft niet eerst de B,L en M door.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:49

Vora schreef:
Het voordeel van een Z-ruiter is dat deze de paarden hoger uit kan brengen. Dat is voor de fokker weer voordelig, want dat scheelt weer in tijd. Het paard hoeft niet eerst de B,L en M door.

Alleen als je meerdere malen Z hebt gereden mag je dat kiezen, tenzij het paard ook al Z heeft gelopen.
Toch Scheve mond

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:58

Waarom alleen Z2-ruiters?
Heb ik een goede reden voor: er staan bij ons (op 2 na) alleen maar Z2-ruiters en ik had het over die stalgenoten van mij. Knipoog
Bedoelde het niet in het algemeen, al hoewel ik me kan voorstellen dat een fokker evt. wel op een klassering zal afgaan.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:57

En weet iemand nie iets in de buurt van Oss..mijn pony word momenteel ingereden en als ze ingereden is kan ik dus nog nie volop alles van dr vragen terwijl ik eigelijk gewoon flink wil trainen en heb zat tijd er eentje bij te rijden

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:11

op marktplaats bij ruiters/verzorgers vind je wel wat in oss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:07

Aimee en ondergetekende gaan dit weekend brainstormen om te kijken hoe dit in te kleden. BIjv. een site waar fokkers zich kunnen inschrijven ( behalve de fokker van sprintje en saluut Haha!) en waar ruiters zich ook kunnen inschrijven.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:18

Mag ik dan nog even mijn mening geven?
Je hebt bv homac en eurogroomdinges, maar dat kost geld en is niet via de site te bezien.
Voor mij mag het gratis zijn hoor en duidelijk op de site te zien welk bedrijf wat aanbied.
Het is maar een idee hoor, als je toch gaat brainstormen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:28

Dat idee zit wel in ons hoofd Holly, maar een kleine vergoeding zit ik wel aan te denken. Stukje service is natuurlijk ook belangrijk.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:34

Ja dat is natuurlijk wel zo, maar dan zit je toch te kijken met het feit dat als je het betaald maakt, dat men toch eerst eens kijkt of er ook mogelijkheden zijn die niks kosten.
Als een bedrijf daar nu 5 euro aan uit moeten geven alla, maar een zoekend persoon (werk/paard zoeker) vind ik weer wat anders en ik neem aan dat die dat ook niet zo vlug willen doen Verward

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:39

Als je betaling voor je bemiddeling wilt, stel je je meteen verantwoordelijk. Dat lijkt me heel problematisch worden. Zeker bij 2 partijen die meer van elkaar verwachten dan er vaak geboden wordt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:41

Pfff, en dan moet je àl die Pennymeisjes er tussen uit zien te filteren...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:45

Holly: als ik jou was zou ik het gratis houden, alleen dan kan zoiets een succes worden als je toch al met een kleine doelgroep zit (want daar komt het op neer). Geld kan je dan vragen voor sponsoring, als bedrijven bijvoorbeeld een grotere noteringw illen hebben, of een banner op de frontpage...

maar dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:45

Sjuimpje schreef:
Pfff, en dan moet je àl die Pennymeisjes er tussen uit zien te filteren...



Sarabande, ik denk niet dat je moet denken aan fee's, een kleine bijdrage meer.

Sjuim, het is mijn vak om te werven en te selecteren, en dan met een paardenachtergrond denk ik juist dat het mogelijk moet zijn.

Zo heb ik ooit erover nagedacht om een uzb te starten in paardenland, maar agrojobs was me voor! Desalnietemin zijn er een aantal voorwaarden waarvan ik blijf denken dat een uzb in paardenland niet werkt, commercieel gezien dan.

Al kan ik het nu zo opstarten als ik daar zin in heb.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:47

Sjuimpje schreef:
Pfff, en dan moet je àl die Pennymeisjes er tussen uit zien te filteren...


Dat lijkt me nog niet zo'n heel erg groot probleem, als ze het hebben over de manege waar ze al een paar lessen hebben gevolgd, of de verzorgshetlander op de cv. Tong uitsteken

Ik neem aan dat Pipo (en aanhang) ervaren genoeg zijn hoor om als men eenmaal een site gaat in elkaar zetten, dat men het dan zo goed mogelijk aanpakt. Dar vertrouw ik volledig op hoor OK dan!
Ik neem dus aan dat het dan voor echte kinderen het vrij moeilijk word om iets met die site te kunnen doen.
Of zie ik dat nu verkeerd Verward

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:52

Grote of kleine bijdrage, maakt de mate van verantwoordelijkheid niet groter of kleiner.
Ik geloof niet dat dit commercieel te doen is, anders had ik er na mijn research en mijn behoorlijke kennis van de KWPN fokkerswereld wel wat mee gedaan.
Maar ik voorzie te veel haken en ogen, met name op het menselijke vlak. Iemand aan een baan helpen is nog wat anders dan iemand op iemand anders zijn paard zetten, nog afgezien van de mate waarin de eigen rijkunst c.q. het eigen paard beoordeeld wordt.
Dat is zo onoverzichtelijk dat je dat heel veel tijd en geld gaat kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:59

sarabande schreef:
Iemand aan een baan helpen .


Mensen aan een baan helpen doe je niet op een uitzendburo, dat denken velen maar helaas. Het is een keiharde commerciele business! Iedere intercedent die bij mij op gesprek komt voor de intercedenten baan en die zegt: ik wil graag mensen helpen, dan zeg ik altijd dan moet je maatschappelijk werker worden of zo......of hulpverlener!

Ach niet geschoten altijd mis. Daarnaast vind ik de verantwoordelijkheid niet zo groot als dat jij zegt. Met een kleine bijdrage neem je niet de verantwoordelijkheid op je, je verdient er niets op.......het is geen produkt wat je levert, maar een nonprofit dienst, die wel kosten maakt.

We gaan er over brainstormen en zien of het resultaat oplevert. Investeringen hoeven amper gemaakt worden dus....

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:59

Dus wat jij zegt, het koppelen aan elkaar?
Ik denk dat dat alleen werkt als je een zeer goede match hebt in je bestand en anders denk ik dat mensen elkaar zelf het beste kunnen benaderen.

Weinig inversteringen? Vergeet dan niet dat een site(is toch de bedoeling Verward ) zichzelf niet promoot, dus zul je echt moeten adverteren ermee.

Je zoekt natuurlijk naar iets wat je perfect lijkt, dus begin je met zelf advertenties zoeken, dan volgt een buro hiervoor wat ook geen donder voor je kan doen als je niet bereid bent te verhuizen of belachelijke uren te maken. Vervolgens besluit je een advertentie te zetten en plots gaan er mensen op reageren. Maar ja waar zet je een advertentie. Vroeger kon je dat het best doen in de P&S of de Hoefslag, maar tegenwoordig kan dat ook op internet alleen is dan het punt dat voor dit punt nog steeds niet een vast punt voor te vinden is en dus men elkaar niet kan vinden.
Mensen met speciale wensen komen hier nog steeds niks verder mee, dus ik ben van mening dat een site speciaal hiervoor en wat amper geld hoeft te kosten toch een hele hoop goed kan maken en mensen aan elkaar kan verbinden, mits deze site duidelijk is en meer gegevens blootgeeft(na aanmelding eventueel) dan de site's die nu bestaan en waar je dus geen stap verder mee komt.
Van mij mag zo'n site er komen hoor!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:15

Een site lijkt mij prima, vooral omdat de behoefte aan beide kanten aanwezig is. Maar daarna er tussen gaan zitten, dat lijkt mij heel tricky.
Je kan wel regels opstellen en die ter beschikking stellen.

De manier die tot grootste tevredenheid en minste kosten leidt is of bij de fokker thuis rijden, of van de fokker een paard bij de ruiter-amazone neer kunnen zetten.
Alle andere mogelijkheden brengen meer kosten mee dan een prof kost.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:28

Tuurlijk is dat een goede en goedkope oplossing, mar niet iedereen heeft de keus gemaakt voor een ander een paard te rijden als hobby.
Sommige willen dit echt als werk gaan doen.
Dat kan zijn ruiter, maar ook groom, alleen stalgedeelte, verzorgen van de paarden. Je kan het zo gek niet verzinnen of men vraagt het of bied het aan.
Ik vind dat iedereen zijn ei kwijt moet kunnen en naar tevredenheid iets kunnen vinden. Of dit nu hobby of werk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:35

Beide ruiters hier op stal (allebei GP) hebben een overeenkomst met een (voor beide verschillende) fokker, waarbij ze jonge paarden in training nemen en in ruil daarvoor voor de helft eigenaar worden. De meesten worden als 3,5 of 4,5 jarige verkocht, maar een enkele word langer aangehouden. Super situatie natuurlijk voor beide kanten, want zo heeft iedereen er evenveel belang bij.

Als ik de kosten doorreken voor stalling incl extra voer etc, en dan nog zelf iets wil verdienen wat omgerekend naar het aantal uur dat ik in een paard stop vér onder het minimumloon zit zit je al aan bijna E500,- per maand. Het kan bijna niet goedkoper, maar ik begrijp dat dat voor de gewone fokker bijna niet op te hoesten is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:52

Klopt Zep. En daarom is er genoeg vraag naar mensen die geen GP ruiters zijn, maar wel gewoon fijn kunnen sturen, en zo paard netjes kunnen opleiden naar het m of z.