Trakehners, mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:13

Ik ben ongeveer een dik jaar aan het zoeken geweest naar een goede trakehnermerrie. En ik moet zeggen in mijn zoektocht ben ik zoveel verschillende typen tegen gekomen.... hele compacte zware tot erg temperamentvolle met erg krabbelige bewegingen. Wat mij altijd opvalt is dat je vaak of weg bent van Trakehners of ze echt verschrikkelijk vind. Er zitten weinig meningen tussenin. Terwijl er toch net zoveel diversiteit in zit als bij andere Warmbloeden. Het zijn inderdaad vaak paarden die wat eenkenniger zijn. En ze kunnen heel edel zijn zonder dat ze in de eerste paar generaties bloed hoeven te voeren.
Waar helaas wel een graad van waarheid in blijkt te zitten volgens mij is dat het fundament niet altijd correct is (maar daar zijn al vele verhitte discussies over geweest).


groetjes
Sioux

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:06

greetje schreef:
Hoi Zauber, is die hengst van Zauberklang uit Margo? Want daar zit wel meer dan 1 EV in hoor. Kijk maar eens op www.datahorse.nl


Hoi,
Ja dat klopt hoor.
Waarvan ken jij deze hengst?
Markzauber komt uit de Marken stam.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:17

Zauber"]
[quote="greetje schreef:
Hoi Zauber, is die hengst van Zauberklang uit Margo? Want daar zit wel meer dan 1 EV in hoor. Kijk maar eens op www.datahorse.nl


Hoi,
Ja dat klopt hoor.
Waarvan ken jij deze hengst?
Markzauber komt uit de Marken stam.
[/quote]

Ach ik ben gewoon een nieuwsgierig mens Zauber, als ik een hengst zie dan wil ik gelijk de hele afstamming zien Knipoog vooral de moederlijn, maar hengsten hebben ook moeders he.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:50

Anna42 schreef:

Loopt hij werkelijk goed? Staat hij niet op zijn voorbeen inplaats van op zijn achterbeen en voorbeen? Staat dat voorbeen wel verticaal onder de massa? Kan een vierbenig dier wel zijn evenwicht bewaren op een zo schuin geplaatst voorbeen? Begin eens op een schuin geplaatst been van jezelf? Probeer het dan eens op een arm. Niet een keer maar tig keertjes meer.


Afbeelding
Afbeelding

Zijn deze beter?

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:34

Samsam"]
[quote="Anna42 schreef:

Loopt hij werkelijk goed? Staat hij niet op zijn voorbeen inplaats van op zijn achterbeen en voorbeen? Staat dat voorbeen wel verticaal onder de massa? Kan een vierbenig dier wel zijn evenwicht bewaren op een zo schuin geplaatst voorbeen? Begin eens op een schuin geplaatst been van jezelf? Probeer het dan eens op een arm. Niet een keer maar tig keertjes meer.


Afbeelding
Afbeelding

Zijn deze beter?
[/quote]

Ik zou ze ook wel eens willen zien springen *LOL* .

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:33

Al het goeie komt van (Shagya) Arabieren?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:37

Himyar schreef:
Al het goeie komt van (Shagya) Arabieren?


Toevallig zijn deze waarschijnlijk allemaal verkeerd en te vroeg gereden! Schijnheilig

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 20:07

Moet dat nou?????? Plaatjes van her en der op het internet hier heen kwakken dat kan iedereen maar ze goed toe te lichten blijkt nog wel een kunst te zijn.

Bokt, het gezelligste forum van de Benelux! Staat hier en in de Hoefslag, laat dat dan ook eens blijken en doe niet zo kinderachtig.

En laten we het dan nu weer over Trakehners hebben a.u.b.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:51

Samsam"]
[quote="Himyar schreef:
Al het goeie komt van (Shagya) Arabieren?


Toevallig zijn deze waarschijnlijk allemaal verkeerd en te vroeg gereden! Schijnheilig
[/quote]

Laat het uitzoeken van goede Shagya's en Arabische Volbloeds over aan mensen die er verstand van hebben. Of zoek uit welke een bijdrage hebben geleverd in de internationale sportpaarden.
Om zomaar een stelletje willekeurige Shagya's of Arabische Volbloeds van het net te plukken en te plaatsen, getuigt van wel een heel gebrekkige sportpaardenkennis en over enige fokkerijkennis heb ik ernstige twijfels.
Dit topic gaat over Trakehners. Zoek maar even de Shagya's en de Arabische Volbloeds op die in de Trakehner fokkerij gezorgd voor de prestaties bij de huidige Trakehner.
Fetysz ox, Adamas ox, Lapis ShA, Harun Al Rachid ShA, Nana Sahib x.

Of pluis de pedigree van Scandic eens uit die, vanwege het blauwe bloed, door CGJ12 als ervaren KWPN-fokker wordt ingezet.
CGJ12 is goed bij de les geweest en verdient daarom de felbegeerde Bokt-fokkersveer die bij hoge uitzondering wordt uitgereikt aan fokkers die bewust proberen op basis van het genetisch materiaal en de genetische waarden een sportpaard te fokken. Hulde.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:24

Mensen, chantal1 heeft gelijk. Dit gaat over Trakehners, laten we andere rassen hierbuiten houden...

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:12

trakheners zijn hele fijne paarden voor mensen die van dit type houden en er mee om kunnen gaan,het vaak wat trage achterbeen compenseren ze met veel schwung en uitstraling.bovendien hebben de meeste trakheners het karakter en de looplust om op het hoogste niveau te presteren.je ziet ze vaak op hogere leeftijd steeds beter worden,omdat ze laat rijp zijn.het achterbeengebruik wordt meestal steeds beter ,omdat ze zich goed laten bewerken. OK dan!