Welke ferro (klein) zoon heeft jouw voorkeur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke ferro zoon heeft jou voorkeur?

Kennedy (Ferro x Saluut)
7 (7%)
Metall (Ferro x G. Ramiro Z.)
13 (13%)
Negro (Ferro x Variant)
13 (13%)
Osmium (Ferro x Calypso I)
7 (7%)
Paddox (Ferro x Darwin)
9 (9%)
Pyriet (Ferro x G. Ramiro Z.)
1 (1%)
Redford ( Krack C x Ferro)
3 (3%)
Rhodium (Ferro x G. Ramiro Z.)
12 (12%)
Rousseau (Ferro x Roemer)
15 (15%)
Special D (Metall x Zandigo)
14 (14%)

Totaal aantal stemmen: 94


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:58

inderdaad, niets mis met adverteren op marktplaats hoor, je hebt een groot bereik.

Op mijn favorietenlijstje ferrozonen:

1 Osmium
2 Ferrolan (staat er niet bij omdat deze NRPS is, maar is zeker niet minder)
3 Rousseau.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:00

Was maar een hint hoor om ff on topic te blijven of ander een ander topic op paardepraat of zo te openen over verkoop van een paard, het gereden zijn van dat etc etc. Ik denk niet dat GribaldiFan om deze info vroeg.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:54

Ik heb voor Negro gekozen !!! (Dandy is een Negro Haha! )
Hij heeft echt een superkarakter, altijd vrolijk en vriendelijk, leergierig en lekker gemakkelijk te rijden (net zoals Negro zelf). Lovers

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:57

sarabande schreef:
Was maar een hint hoor om ff on topic te blijven of ander een ander topic op paardepraat of zo te openen over verkoop van een paard, het gereden zijn van dat etc etc. Ik denk niet dat GribaldiFan om deze info vroeg.


Heb ik ook wel eens gedacht maar ja, mij hoorde je er niet over.
Risico van het vak als je op een forum je vraag zet dat er ook eens off topic gegaan wordt.
Maar wel goed dat je er op let hoor, ik zal dat dan ook bij jou doen, zodra je off topic gaat er boven op zitten.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 15:18

sarabande schreef:
Was maar een hint hoor om ff on topic te blijven of ander een ander topic op paardepraat of zo te openen over verkoop van een paard, het gereden zijn van dat etc etc. Ik denk niet dat GribaldiFan om deze info vroeg.

nee dit was idd niet de bedoeling. Had vanmorgen nog gekeken en kom net thuis staan er 2 pagina's over de broer van.. niet echt relevant voor dit topic. Daarom wil ik mensen vragen on topic te blijven.
Daarnaast heb ik oa. painted black en andere er niet bij gezet, gezien het feit deze niet bij het kwpn zijn goedgekeurd.
Wat ik interressant vind om te weten is dat er binnen het kwpn dus veel ferro bloed is. Wat is nu het belangrijkste verschil tussen deze hengsten. Waarom bijv. 3 x ferro x G. Ramiro Z ? Wat hebben deze hengsten afzonderlijk van elkaar te bieden dat er zoveel ferro zonen zijn goedgekeurd? En nog maals een herhaling van de vraag, waarom nou juist spreekt die ferro (klein) zoon jou aan!
Oh misschien ook nog wel leuk, wat voor merries ideaal zouden zijn voor de (klein) zonen afzonderlijk.
Hopelijk nu wel genoeg stof om ontopic te blijven Haha!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:43

Ik ben helemaal gek van Rousseau.
Maar ken ook een veulen van Osmium(mv Iglesias) en daar zit een heel fijn karakter in. Dus Osmium komt voormij op de 2e plaats.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:22

waarom ik voor metall koos?

heb één veulen gezien en was op slag verliefd.
een amethist x metall. echt prachtig dier. Pling

ik heb niet van alle paarden een afstamming gezien dus dit is geen echt betrouwbaar beeld dat ik geef.

en wat extra farn-bloed ben ik ook wel zot van.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:57

een berichtje van uw moderator: het kan wel gebeuren dat er off topic gereageerd wordt, maar het is zeker niet de bedoeling dat daar ellenlang op gereageerd wordt. Het is hier geen http://www.bokt.nl/forums/viewforum.php?f=7

Als iemand het topic weer in lijn wil brengen, dan moet je daar niet weer op willen reageren.. Dus, on topic weer graag.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:12

Ik ben zelf helemaal weg van Special D.
Vooral zijn bloedvoering spreekt mij erg aan en ik vind dat hij
super kan bewegen.
Ben ook heel benieuwd wat zijn veulens gaan doen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:15

Ik vind Special D een heel mooi sportpaard. Ik denk echter gezien zijn bloedvoering dat je een royale, langgelijnde merrie nodig hebt waar voldoende maat al een paar generaties vastligt.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:23

Aimee schreef:
Ik heb gestemd op Osmium vanwege Calypso I, dat is bloed wat ik graag zie. Ferro ben ik zelf niet zo over te spreken. De drie hengsten met Ramiro aan moederszijde vind ik daarna het meest interessant, of inderdaad Special D, die heeft én Ramiro-bloed én Amor en Doruto. Da's het betere werk.


Uit de moeder van Osmium komt nu een Rohdiamant(Rubinstein x Inschallah) aan de keuring. Is wel een vos voor de liefhebbers van zwart.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:07

Ik vind Rhodium zeer mooi maar Rousseau ook en Special ook, kan nog wel doorgaan, ze zijn allemaal wel mooi. maar Rhodium staat toch wel bovenaan

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:22

Paddox vindt ik erg leuk
Van die anderen ken ik verder alleen Metall en die vindt ik iets te slank...

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:19

Ik heb Métall gestemd. Ik heb hem maar 1 keer gezien, maar was niet heel speciaal onder de indruk. Van Rousseau wel.

Maar het verschil met Métall is, dat ik verschillende Métall nakomelingen op keuringen, internet ed tegenkom die ik qua exterieur en beweging heel fijn vond zonder dat ik van tevoren wist wat voor afstamming hij/ zij had.

Ik kijk namelijk eerst naar het plaatje, daarna in hetboekje wat de afstamming het is. Eerst het paard, dan afstamming imo.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:01

s
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 06:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:50

Ik heb op Redford gestemd!!!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:51

CGJ12 schreef:
Ik ga niet stemmen maar heb wel een volgorde:

1. Rousseau
2. Special D
3. Metall
4. Paddox
5. Negro
6. Kennedy


Ik draai special en rousseau om, daarna heb ik dezelfde voorkeuren. Alhoewel 1 en 2 wel heeeeeel erg dicht bij elkaar in de buurt komen... Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18202
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:59

Special D. Vind het een mooi paard en ook mooi dressuurbloed. rousseau is een leuke tweede maar ik denk dat Special D net dat ene beetje meer heeft. (gevoelsmatig)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:08

Niet zo moeilijk, een inkoppertje Tong uitsteken : Paddox natuurlijk! Haha! En de mooiste Ferro-kleinzoon staat bij mij op stal *uche*.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:21

even offtopic, maar weet iemand hier hoe het met kennedy gaat? sinds ie bij Edward is weg gegaan en naar Happie is gegaan is ie naar mijn weten niet meer uitgebracht in de sport, weet iemand hier het fijne van?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:25

Moeilijke keuze, ik vind de meeste wel wat hebben. Maar ze zijn allemaal anders. Toch snap ik ook niet dat er zoveel Ferrobloed is goedgekeurd. En al helemaal niet met 3 keer Ferro x G. Ramiro Z.

Maar goed... een lijstje... ik ga voor:

1. Special D
2. Paddox
3. Rousseau
4. Metall
5. Kennedy
6. Negro

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 18:28

Wouter, na mijn weten staat Kennedy gewoon in Haps bij Atrs op stal. Daar heb ik hem iig een tijdje geleden gezien.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:52

ceasario"]
[quote="Aimee schreef:
Ik heb gestemd op Osmium vanwege Calypso I, dat is bloed wat ik graag zie. Ferro ben ik zelf niet zo over te spreken. De drie hengsten met Ramiro aan moederszijde vind ik daarna het meest interessant, of inderdaad Special D, die heeft én Ramiro-bloed én Amor en Doruto. Da's het betere werk.


Uit de moeder van Osmium komt nu een Rohdiamant(Rubinstein x Inschallah) aan de keuring. Is wel een vos voor de liefhebbers van zwart.
[/quote]
En Ferrolan dan, kwam die niet ook uit een ramiromerrie?

Zelf ben ik net als jij ook niet zo voor Ferro, al zal het om andere redenen zijn. Ik vind hem een klasse paard, een droompaard, te mooi om waar te zijn. Maar er worden zoveel hengsten van hem goedgekeurd. DAt vind ik minder.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:52

Volgens mij werd laatst hier op bokt gezegd dat Kennedy een mond probleem heeft en (op het moment?) geen bit verdraagt.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:52

kleintje, wat 'stoort' je aan de combi ferro x ramiro?

of stoort het je gewoon dat er al drie zulke combi's goedgekeurd zijn?