Oordeel over Landwind 2 nakomelingen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Oordeel over Landwind 2 nakomelingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:07

Heej, ik heb sinds 4 jaar een merrie met als vader Landwind 2, nu heb ik al enkele keren gehoord dat dit niet de makkelijkste paarden blijken te zijn. Dit heb ik zelf ook ondervonden de eerste 2 jaar. Huilen Maar de laatste 2 jaar kan ik lezen en schrijven met haar!!!!!!
Wie heeft er ervaringen met Landwind 2 nakomelingen zowel goede als slechte?
Ik zou het leuk vinden om te horen wat jullie ervaringen zijn.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:31

Nielsje hier op bokt heeft een Landwind II. Ik spring er soms mee, zij rijdt er Z dressuur mee, misschien kan ze er iets meer over vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:32

Lijkt me erg leuk, ben benieuwd!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:42

Ik rij ook een landwind nakomeling..
Zolang hij consequent gereden wordt en genoeg z'n stal uitkomt is er niets aan de hand.. Hooguit wat kijkerig.. Zo niet, kun je je plezier op Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:20

Dit is leonardo een goedgekeurde hengst van Landwind II
Afbeelding
zijn moeder is een groninger merrie en hij is daarom goedgekeurd voor het groningerpaard

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:38

Ik heb ook een Landwind II.
Ze is in de omgang ontzettend lief. Met rijden wil ze nog weleens heet zijn, vooral buiten. Ze kan zowel goed dressuur als springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:26

Erg leuk tot nu toe de reacties, erg bedankt meer zijn er natuurlijk erg welkom! Trouwens erg mooi paard die Leonardo! Heeft zeker wel iets weg van mijn paard.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:49

Hier aan de vereniging lopen er een aantal. Fijne paarden maar ik weet niet of ze kunnen springen... (allemaal dressuurmiepjes op de rug) 1 wordt heel erg heet met springen maar kan het wel aardig... Al is dat moeilijk objectief te beoordelen als je erop zit.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:56

dat herken ik Annegti. Niels kan echt fijn springen maar hij wordt snel te heet en gaat dan wat vluchten.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:33

Ik heb een landwind x ahorn
Super dier als je het mij vraagt! Goed in de dressuur iets minder in het springen, maar in omgang een perfect paard! Ze is wel ontzettend helder, ze ziet alles en iedereen, soms niet altijd even handig.
foto's staan wel in me pofiel

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:43

Landwind is spring-gericht gefokt en kon zelf zeer goed bewegen.
Daarom is de hengst gebruikt op goed bewegende dressuurmerries.
Een groot nadeel van zijn vererving bleek dat hij te grote / te lompe paarden gaf met grote hoofden.
Duidelijk te weinig ras en adel dus.
Hier zijn natuurlijk uitzonderingen op, maar enkele "olifantsexemplaren" hebben hem de das omgedaan.

Voor de kenners: het GP-paard Kadirmo (uit het LT-tour paard Adirmie v. Elan XX) van Patrick van der Meer was toch echt niet moeders mooiste en in zijn constitutie verre van volmaakt.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:59

Ik heb een tijdlang een Landwind x Lector van dichtbij meegemaakt Schijnheilig

Een merrie met een super mooi koppie, de voorkant was echt heel chique. Maar helaas wel weer die karperrug...
Deze merrie kon geweldig springen, geweldig lopen, maar probeerde de meeste tijd een handstand of het lopen op 2 benen te heruitvinden tijdens het rijden. Wat een vreselijk monster was dat!

In de omgang superbraaf, ze stond altijd los naast de trailer op concours. Je kon zonder zadel en hoofdstel rijden, zelfs in de wei. Maar o wee als mevrouw aan het werk moest!

Ik heb recentelijk de Landwind x Saros ex-UTV kampioene van dichtbij gezien. Ze ziet er nu niet meer uit natuurlijk, maar vroeger was dat een pracht paard!! Maar ook weer een echte merrie.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:09

Kabir-Adil......... ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:15

Ik heb een tijdje een Landwind gereden, vrij grote ietwat lomp aandoende ruin. Maar wel een paard met een superfijn karakter, goed bewegen en in de training werd hij wel een paard wat steeds mooier was.

Heb er ook wat parcoursjes meegesprongen...............maar dat leek echt nergens op. Vooral de dubbel in kreeg je het gevoel nooit meer bij de tweede te komen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:19

Pipo schreef:
Vooral de dubbel in kreeg je het gevoel nooit meer bij de tweede te komen.

Dat gevoel hebben meer dressuur-amazones.......... en dan blijft het niet alleen bij "gevoel", maar die komen er ook echt niet meer bij.........
Maar dat ligt trouwens meestal niet aan de afstamming van het paard.
Haha!

Nielsje
Berichten: 17
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:19

Inmiddels is mijn, Landwind II, Niels 9 jaar. Ik heb hem gekocht als 3,5 jarige waar je net op kon gaan zitten maar waar nog geen stuur of rem opzat. Niels is een zogenaamd 'geblokt' paard en ontwikkeld snel spieren, nadeel van een 4kant paard is dat hij al vet wordt van niets. Evenals zijn baasje heeft hij dus voortdurend wat overgewicht. Dit stoort hem echter niet. Zoals bokker Lielle al heeft verteld loopt hij Z1 dressuur. Zijn 1ste Z wedstrijd heeft hij op zijn 5de gelopen. Dat terwijl hij dus groen was bij aankoop en ook ik nog nooit verder was gekomen als de B. Dit is gelukt door het geweldige karakter van Niels. Hij heeft zijn bouw niet mee, het 'geblokte'' gecombineerd met een wat kort voorbeen (wat een springpaard hoort te hebben) gecombineerd met een naar beneden gebouwde hals. Zijn basisgangen zijn correct, hoewel de galop duidelijk zijn slechtse gang is. Niels heeft nooit verzet getoond bij het aanleren van iets nieuws, daarnaast heeft zijn korte lijf hem nooit weerhouden om in te buigen. Ik noem hem vaak een ADHD paard, stilstaan tijdens het poetsen of idd kent hij niet en tijdens het rijden ziet hij alles en iedereen. Menigmaal sta ik dan ook ineens aan de andere kant van de bak. Niels doet dit echter niet gemeen en laat zich daarna ook gewoon weer naar het beangstigde sturen. Even laten kijken en het probleem is verholpen. In een dressuurproef wel eens onhandig, maar toch.
In de dressuur stopt het een beetje. Deels door mijn onvermogen en deels door de lichamelijke beperkingen van Niels. Nu gaat hij dus een nieuwe carriere starten met bokker Lielle als springpaard. We zijjn beide heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Duidelijk is wel dat Niels het springen toch behoorlijk goed doet en er ook zin in heeft. Maar eng is het nog wel al dat hout..........

Weet iemand trouwens of Landwind zelf nog op wacht staat of dat hij inmiddels helemaal is afgekeurd?? Het lukt me niet om daar info over te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:23

CGJ12"]
[quote="Pipo schreef:
Vooral de dubbel in kreeg je het gevoel nooit meer bij de tweede te komen.

Dat gevoel hebben meer dressuur-amazones.......... en dan blijft het niet alleen bij "gevoel", maar die komen er ook echt niet meer bij.........
Maar dat ligt trouwens meestal niet aan de afstamming van het paard.
Haha!
[/quote]



Maar ja, we zijn natuurlijk niet allemaal zulke wonders zoals jij he! Misselijk
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-04 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:26

CGJ12 schreef:
Kabir-Adil......... ?


Nee, Likina.

Het is trouwens Kadir-Abil Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:36

Pipo schreef:
Maar ja, we zijn natuurlijk niet allemaal zulke wonders zoals jij he! Misselijk

Gevoelige snaar?
Was anders niet persoonlijk bedoeld, maar gestoeld op ervaring.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:38

CGJ12"]
[quote="Pipo schreef:
Maar ja, we zijn natuurlijk niet allemaal zulke wonders zoals jij he! Misselijk

Gevoelige snaar?
Was anders niet persoonlijk bedoeld, maar gestoeld op ervaring.....
[/quote]


Verkeerd gelezen.

Maar dat jij ervaring hebt in dressuuramazones die een parcourtje springen! Die zijn toch wel heel zeldzaam. En voor iemand die altijd schreeuwt nooit bij het springen te willen zijn denk ik niet dat jou opmerking op ervaring is gebaseerd.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:16

ik heb aan het begin van deze week een topic geplaats met de vraag of iemand wist wat er nou met landwind gebeurt was.. waarschijnlijk staat hij nu in duitsland, maar heb dr verder geen idee van..
Hij is *volgens mij* niet afgekeurd

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:17

Miekjuh schreef:
Hij is *volgens mij* niet afgekeurd


Voor het KWPN wel!

Nielsje
Berichten: 17
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:19

Weet je zeker dat hij is afgekeurd? Of staat hij nog op wacht? Ik zal een mailtje sturen naar het KWPN, dan weten we het zeker.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:46

als je dit jaar nog een antwoord wilt zou ik even bellen ipv mailen........... Haha!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:25

ik heb ook een landwind en ze bevalt me heel goed ze is nu bijna 7 jaar heb er ook wat probleempjes mee gehad maar ze kan heel mooi bewegen. springen kan ze ook heel goed alleen ben ik zelf wat onzeker en durf niet zo goed te springen. maar ik rij nu m2 met haar bijna z1 en ben erg trots op haar. zal proberen een foto er op te zetten zo.