Nakomelingen van Oostervelts Marzas?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Nakomelingen van Oostervelts Marzas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 10:12

Op onze manege wordt niet alleen gereden, maar ook gefokt. Wij hebben twee hengste; Cadans, een NRPS-goedgekeurde halfbloed arabier, en Marzas, een arabisch volbloed die goedgekeurd is voor het NRPS- en AVS stamboek. Marzas is een soort stamvader van de manege geworden. Een groot deel van de pony's is nakomeling van Marzas. Inmiddels is deze hengst al behoorlijk oud, 24 dacht ik, en voor het leven goedgekeurd. Maar wat ik me afvraag, is: Zijn er hier nog mensen die een nakomeling van Marzas hebben/kennen? Ik ken ze namelijk alleen van op/in de buurt van de manege. Ik ben benieuwd!

Hier nog een foto'tje van Marzas (in zijn jonge jaren, hij heeft allang geen grijs meer):

Afbeelding


Rocamor

Berichten: 10733
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:57

Hihi,

Ik rijd Morgan bij. Een Marzas uit een KWPN-moeder. 10 jaar, eerlijk paard, vos, ruin. Het is geen makkelijk paard, maar wel bijzonder leergierig en cooperatief (als je er eenmaal in geslaagd bent hem ervan te overtuigen dat ie niet in de wei staat!)

De stalmaatjes van Morgan (Olanda en Koen) zijn ook allemaal Marzassen (Koen uit een tuigpaardmoeder en Olanda uit een rijpaardmoeder). Het zijn ook allemaal vosblessen.

Ik weet dat een meisje uit Eibergen (ook hier op Bokt, ik meen dat ze "Koetje" of zo heette) een Marzas heeft gehad. Dit paardje is naar Amerika verkocht.

Daarnaast is er een vrouw op bokt (naam kwijt) die met Marzas heeft gefokt. Ik meen me te herinneren dat zij een Gashmiron merrie had, die ze daarvoor gebruikt had.

Rockes <3

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 15:15

Gashmiron, ook zo'n oude bekende! Ik was trouwens vergeten te vertellen dat mijn eigen pony, Evita, ook een Marzas is! En een goede, lieve, fantastische (blabla) ook!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:21

Wow, Marsaz! Dat is toch die ontzettend brave hengst waar ook mee gevoltigeerd wordt?

Ik ken een Nederlands stel in Portugal dat enkele nakomelingen van hem heeft. Zelf ken ik hem alleen van foto's, maar ik vind het een erg mooie hengst.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 19:15

Inderdaad! Zolang er geen mooie merries te dicht in de buurt zijn, kan je er zelfs een paar meisjes van een jaar of 4 op hun kop op zetten, dat doet hij nog niets! Het is echt een hele lieve, maar ook mooie hengst (vind ik dan). Ik vind Arabieren wel mooi, maar ze moeten niet té iel zijn en dat is hij niet!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 06:59

Hallo,

Ik heb 8maanden een nrps merrie verzorgt met de vader Oostervelds Marzas. Ze heet Akira ( stamboek naam Ashley ) En ik zal u even een foto er bij doen.

Afbeelding

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:22

Hoi , het stalmaatje van mijn paardje is de zoon van Gashmiron en Marzas is dus zijn opa! Hij heet "Gullit".
Een super pony lief aanhankelijk karakter en heel soepel in z'n lijf.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers