Springende Volbloeden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 15:42

Het was meer een vraag, zoiets hoorde ik van een vriendin. Verward Ik zal d'er nog eens vragen Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:41

mdmoiselle schreef:
Het was meer een vraag, zoiets hoorde ik van een vriendin. Verward Ik zal d'er nog eens vragen Haha!


Hoe praat ik een stempelhengst de vernieling in. OK dan!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:03

Is dat een stempelhengst dan? Verward

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:31

mdmoiselle schreef:
Is dat een stempelhengst dan? Verward


Ja dat is in mijn ogen een stempelhengst.
Vooral als je ziet in hoeveel bloedlijnen hij voorkomt en hij al 13 jaar dood is.

We praten toch wel over dezelfde.?

Hier vond ik nog war springende volbloeds

http://www.volbloeds.nl/dekhengsten/hen ... gsten1.htm

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:58

mdmoiselle schreef:
Is dat een stempelhengst dan? Verward


In Nederland wordt je al tot stempelhengst gepromoveerd als uit 2010 dekkingen 1299 geregistreerde kinderen met 0 internationale kinderen hebt geproduceerd. Uppercut xx.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:03

Anna42"]
[quote="mdmoiselle schreef:
Is dat een stempelhengst dan? Verward


In Nederland wordt je al tot stempelhengst gepromoveerd als uit 2010 dekkingen 1299 geregistreerde kinderen met 0 internationale kinderen hebt geproduceerd. Uppercut xx.
[/quote]

Stempelen is het doorgeven van je genen, toch? En met 16 goedgekeurde zonen is dat toch wel het geval!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:28

Samsam"]
[quote="Anna42"][quote="mdmoiselle schreef:
Is dat een stempelhengst dan? Verward


In Nederland wordt je al tot stempelhengst gepromoveerd als uit 2010 dekkingen 1299 geregistreerde kinderen met 0 internationale kinderen hebt geproduceerd. Uppercut xx.
[/quote]

Stempelen is het doorgeven van je genen, toch? En met 16 goedgekeurde zonen is dat toch wel het geval!
[/quote]

16 goedgekeurde zonen heeft niets maar dan ook niets met het doorgeven van genen te maken en daaraan de term stempelen te hangen. 16 goedgekeurde zonen is een humane en dan ook nog een verkeerde ingreep. Gelukkig zorgt de natuur er af en toe nog voor dat verkeerde genen niet verder kunnen gaan ondanks dat de mensen dit wel proberen. Vandaar de 16 goedgekeurde zonen waar niets van overgebleven is. Uppercut heeft alleen negatief gewerkt heeft en van stempelen is dan ook geen sprake.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:17

Ik ga dit topic al niet eens meer volgen want die Anna42 begint me een beetje de strot uit te hangen..

Dat voorspelbare negatieve gebullshit steeds...
Ga op tennis ofzo.. Scheve mond
Of verdiep je in de lendenen van Duitse herders, waarom hebben die vaak last van HD.. Scheve mond

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:42

In het buitenland is de invloed van Uppercut anders niet groot.

En misschien zit Anna wel op tennis wie weet!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:04

Wie weet Scheve mond

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:06

CielitoLindo schreef:
Ik ga dit topic al niet eens meer volgen want die Anna42 begint me een beetje de strot uit te hangen..

Dat voorspelbare negatieve gebullshit steeds...
Ga op tennis ofzo.. Scheve mond
Of verdiep je in de lendenen van Duitse herders, waarom hebben die vaak last van HD.. Scheve mond


Verdiep jij je eens in sportpaarden.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:25

Hier nog een discussie toevoeging : Knipoog

Citaat:
The miniature horse is the only breed that has es-caped diagnosis of the wobbler syndrome. The Thoroughbred, Quarter Horse, and Morgan are the mostcommonly affected breeds.Causes
The exact cause of the wobbler syndrome in horsesis unknown.
It is believed that the syndrome is causedby several factors: (1) genetic predisposition, (2) nutri-tional imbalances, (3) rapid growth, (4) physicaltrauma, or (5) a combination of these.
Researchers have suggested that the wobbler syn-drome is related to neck length, implying the longerthe neck, the more likely the horse is to develop the syndrome.
Surveys have shown that males withwobbler syndrome out-number females three to one.The reason for this sex difference is not fully under-stood. However, the difference may result from the in-fluence of estrogen and testosterone on rate of growthor on the development of orthopedic disease.
The breeding of two wobbler parents does not al-ways increase the incidence of the syndrome in the off-spring. However, other metabolic bone disorders suchas osteochondrosis, physitis, and contracted tendonsare more common in the offspring of wobbler parents.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:28

Anna42"]
[quote="CielitoLindo schreef:
Ik ga dit topic al niet eens meer volgen want die Anna42 begint me een beetje de strot uit te hangen..

Dat voorspelbare negatieve gebullshit steeds...
Ga op tennis ofzo.. Scheve mond
Of verdiep je in de lendenen van Duitse herders, waarom hebben die vaak last van HD.. Scheve mond


Verdiep jij je eens in sportpaarden.
[/quote]

Was ik ook wel van plan maar de manier waarop het hier gaat is niet leuk Scheve mond Eerder vermoeiend irritant te noemen..

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:40

adriana schreef:
In het buitenland is de invloed van Uppercut anders niet groot.

En misschien zit Anna wel op tennis wie weet!


Daar gaan we weer,Er zijn genoeg warmbloed hengsten die niet veel meer invloed brengen/brachten dan uppercut. Dus waar hebben we t dan nog over? Scheve mond

Verder vind ik t raar dat sommige mensen die toch veel van sportpaarden menen te weten, het maar niet snappen of willen begrijpen dat een volbloed die op de baan loopt/rent,zich heel anders beweegt dan een volbloed die dressuurmatig/verzameld gereden wordt.

Ik vind het ook erg balachelijk dat de tekortkomingen die de warmbloed heeft alleen maar de 'schuld'is van de volbloed. De problemen van veel warmbloeden zoals ocd, artrose,hoefkatrolontsteking ed komt zeker ook allemaal van de volbloed.....yeah right...
De Sagya kan niets verkeerd doen,is duidelijk te zien hoeveel er in de top gelopen hebben...vraag ik me toch af,,zijn dat er meer of minder dan EV-den?
Ik geloof dat we allemaal het antwoord daarop weten..en dat is een feit die staat als een paal boven water.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:44

Wie heeft het nou weer over de Shagya?
Ik zeg alleen dat we teveel volbloed hebben gebruikt en dat we er mee op moeten passen.
Net zoals Sarabande zegt de kracht van Adriana is herhalen en bij deze want dat is mijn mening.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:55

Holsteiner Chacamo, International GP winner in dressage, 5th individual, team gold in Sydney 2000.
O.a Racker, Wildfang, Lorenzo, Wahnfried, Loretto, Atalante, Mackensen, Heintze. Deze hengsten voeren allemaal 1 of meerdere keren Amurath bloed en voeren gezamelijk 34 x Amurath.
Misschien nog wel meer.

Maar nee er zijn geen toppaarden met het begeerde Shagya bloed en al helemaal geen recente...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:03

Ik denk persoonlijk..................dat er zat volbloeds zijn die een goede bijdrage hebben geleverd aan het huidige rijpaard. Net als dat ik denk dat er zeker vanuit het Shaygya gebeuren ook goede dingen zijn geweest.

En misschien wel juist de combi van de EV en de Shagya...........

Maar aan goede volbloeds denkende.. denk ik aan Ladykiller, Courville, Abgar.
Je kunt toch niet ontkennen dat deze hengsten geen goede bijdrage hebben geleverd aan de huidige sportpaardenfokkerij.

Dat wil gewoon niet doordringen tot mijn hersenmassa.

Misschien is het juist wel die combi, shagya x Ev x het oude hollandse paard?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:06

Dat is het Pipo
Kafu (engels volbloed)
Rigoletto (Daar zit de shagya arabier in)
Farn (het oude bloed)

jammer dat Kawa geen merrie is Haha!


Zonder gekheid, zonder geen van de voorouders was het nivo geweest wat het nu is en dat is nog steeds verbeterd.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:08

adriana,
ik vind het langzaam geen mening meer geven,maar opdringen.
Dring t niet zo op bij andere mensen,die hebben nml ook een mening...iets wat anna ook niet zo goed snapt geloof ik.
In elk topic waar de naam volboed in voorkomt hangen jullie meteen met je negatieve klep ertussen,en dat begint hendig te irriteren.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:10

Pipo schreef:
Misschien is het juist wel die combi, shagya x Ev x het oude hollandse paard?????


Goh Pipo, zijn we het toch een keer eens, ik dat je voor de top deze drie (in elk geval 2) nodig hebt!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:15

Negatief? Ik zeg dat we het alleen niet moeten blijven gebruiken!
Niet alles volbloeds zijn slecht Ethelbert heeft een goede bijdrage geleverd bij het Holstein.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:29

adriana schreef:
Negatief? Ik zeg dat we het alleen niet moeten blijven gebruiken!
Niet alles volbloeds zijn slecht Ethelbert heeft een goede bijdrage geleverd bij het Holstein.


Ah nee,nu snap ik t...bijna
Toch nog 1 volboed die wat goeds heeft gebracht... je bent er dus niet helemaal tegen...de rest zijn slecht..of is t slechter? Of zijn ze toch een beetje goed...raak er in de war van.
En weet je ook waarom we de wereld moeten behoeden tegen het gebruik in de toekomst van de EV?
Vroeger wel maar nu niet meer....
De paarden voeren bloed genoeg.....
Nu snap ik wat je bedoeld. Je bent t dus niet met anna eens dan? Die vond het gebruik vroeger even slecht als t gebruik nu.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:03

Nee dat is niet waar wat je nu zegt, maar dat terzijde.
Ik vindt idd dat we genoeg bloed hebben.
Ik ga een Holsteiner hengst gebruiken voor een merrie, wat hoor ik van nederlanders, pas op want hij voert niet veel volbloed.
Wat hoor ik van de Duitsers, pas op hij fokt fijntjes.
Zo ik dan toch een juiste formule gevonden hebben *LOL*
En Ethelbert is van 100 jaar geleden zoals je wel weet.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:57

adriana schreef:
Nee dat is niet waar wat je nu zegt, maar dat terzijde.
Ik vindt idd dat we genoeg bloed hebben.
Ik ga een Holsteiner hengst gebruiken voor een merrie, wat hoor ik van nederlanders, pas op want hij voert niet veel volbloed.
Wat hoor ik van de Duitsers, pas op hij fokt fijntjes.
Zo ik dan toch een juiste formule gevonden hebben *LOL*
En Ethelbert is van 100 jaar geleden zoals je wel weet.


Moet je eens op zoeken hoeveel volbloed Salinero van van Grunsven heeft. Ik meen in de eerste 4 generaties niks.

terwijl haar Joker veel bloed had.

PRINCE THATCH xx X ABSATZ waarvan bij Absatz de moederlijn terug
gaat op Shagya-bloed.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:23

thoroughbred"]
[quote="adriana schreef:
Negatief? Ik zeg dat we het alleen niet moeten blijven gebruiken!
Niet alles volbloeds zijn slecht Ethelbert heeft een goede bijdrage geleverd bij het Holstein.


Ah nee,nu snap ik t...bijna
Toch nog 1 volboed die wat goeds heeft gebracht... je bent er dus niet helemaal tegen...de rest zijn slecht..of is t slechter? Of zijn ze toch een beetje goed...raak er in de war van.
En weet je ook waarom we de wereld moeten behoeden tegen het gebruik in de toekomst van de EV?
Vroeger wel maar nu niet meer....
De paarden voeren bloed genoeg.....
Nu snap ik wat je bedoeld. Je bent t dus niet met anna eens dan? Die vond het gebruik vroeger even slecht als t gebruik nu.
[/quote]

Beter lezen wat ik schrijf. Ik heb zelfs een paar Volbloeds op dit Tpoic laten zetten uit het verleden waar je m. b.t de sportpaardenfokkerij heel veel mee zou kunnen bereiken. Dat waren Sultan xx en Selim xx.
Adaptus xx is ook een hengst die nog uitzonderlijk goed was. Dat skelet sloeg weer aan met het skelet van Amurath in Hannover en dat vind je terug in de G-lijn.
De huidige Volbloed (100 jaar later) is qua skelet en qua constitutie zover veranderd, op nog een enkele uitzondering na, dat dit paard eerder negatief dan positief heeft gewerkt. Ook dit heb ik onderbouwd door feiten en qua bijdrage precies in cijfers en procenten weergegeven.
En last but not least zoek eens 1 Volbloed op in de Nederlandse Indexen van het KWPN en zoek daar een Volbloed die hoog scoort.