Springende Volbloeden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:49

Pipo schreef:
Eventing zie ik inderdaad ook niet onder rijkunst. Maar met springen ben ik van mening dat hoe het dier er ook uitziet, en hoe het dier ook in de manieren springt dat het mij niet uitmaakt als ie maar aan de andere kant komt en vlug in de barage is.

Tuurlijk zijn bepaalde kenmerken wel dat het makkelijker is voor een paard. Maar als ie op die manier de grote prijs wint, mag ie van mij zo erover heen klimmen...........en ik denk dat vele springruiters dat met mij een zijn.


Ja Pipo, dit nu is het probleem. Hoe het paard over de hindernissen komt, zal ons tegenwoordig een zorg zijn.
Maar je vergeet dat dit voor het paard wel belangrijk is. Kijk eens naar de verschillende manier hoe springpaarden landen.
Als de koten bij de landing de grond raken en de achterhand ver achter de massa landt, welk gevoel krijgt het paard dan?
Paarden met wijdopen gesperde monden, waar je het wit van de ogen soms ziet, de oren plat op het hoofd. Is dat wat hij ook in de vrije natuur doet?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:52

Die merries hadden allemaal een papier en waren bijna allemaal hengstenmoeder waarvan degene zonder veel volbloed al 3 of meer goed gekeurde zonen heeft.

Idd de meesten worden niet meer zo oud, maar deze 5 merries liepen tot vorige week dag en nacht buiten. En waren verder gezond, alleen de verschillen vielen mij op.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:57

Pipo schreef:
Eventing zie ik inderdaad ook niet onder rijkunst.


Ahum... zeker nooit een cross gereden (okee, hoger dan het gemiddelde twijgje in het bos) met een beetje onervaren paard???

tsk tsk tsk Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:59

Anna42 schreef:

Ja Pipo, dit nu is het probleem. Hoe het paard over de hindernissen komt, zal ons tegenwoordig een zorg zijn.
Maar je vergeet dat dit voor het paard wel belangrijk is. Kijk eens naar de verschillende manier hoe springpaarden landen.
Als de koten bij de landing de grond raken en de achterhand ver achter de massa landt, welk gevoel krijgt het paard dan?
Paarden met wijdopen gesperde monden, waar je het wit van de ogen soms ziet, de oren plat op het hoofd. Is dat wat hij ook in de vrije natuur doet?



Ben met je eens dat je moet proberen de omstandigheden ( exterieur) zoveel mogelijk moet perfectioneren, maar dat neemt niet weg dat er een commercieel aspect bij zit, en dat mensen geld willen verdienen. Als een paard met een minder exterieur en niet volgens de boekjes over een hindernis gaat, is het niet gelijk zo dat deze met de oren plat in de nek en angst in de ogen over de hindernis gaat, dat houden ze nooit lang vol.

Kijk ook hier loop je tegen het grijze gedeelte aan, we willen allemaal het perfecte paard, maar zolang die er niet veelvuldig is zullen we toch met de minderen wat moeten doen. En als deze wel alles wint...............hoe kunnen we dan zeggen dat het een slecht paard is Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:00

Missouri"]
[quote="Pipo schreef:
Eventing zie ik inderdaad ook niet onder rijkunst.


Ahum... zeker nooit een cross gereden (okee, hoger dan het gemiddelde twijgje in het bos) met een beetje onervaren paard???

tsk tsk tsk Cool
[/quote]


Jammer Missouri, wel cross gereden.

Trouwens wel eens op Boekelo gekeken? Noem jij dat goed paardrijden? Een parcourtje van 1.20 en dan allemaal de balken eraf omdat de ruiter geen afstand rijd?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:12

Ik ben in september naar het EK eventing geweest in Ierland. Nou ik heb die hindernissen van dichtbij bekeken en die cross was heel technisch.
Daar moeten zowel paard als ruiter over de nodige kwaliteiten beschikken anders kom je daar echt niet zonder kleerscheuren doorheen.
Hoezo geen rijkunst? Ik heb er met veel bewondering naar gekeken.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:16

Pipo"]
Jammer Missouri, wel cross gereden.
[/quote]

Dat zegt genoeg dan Haha!

[quote="Pipo schreef:
Trouwens wel eens op Boekelo gekeken? Noem jij dat goed paardrijden? Een parcourtje van 1.20 en dan allemaal de balken eraf omdat de ruiter geen afstand rijd?


Dus een cross zo goed en foutloos mogelijk uitrijden is wel degelijk een kunst, wil je zeggen???

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:27

anna42 schreef:
Ja Pipo, dit nu is het probleem. Hoe het paard over de hindernissen komt, zal ons tegenwoordig een zorg zijn.
Maar je vergeet dat dit voor het paard wel belangrijk is. Kijk eens naar de verschillende manier hoe springpaarden landen.
Als de koten bij de landing de grond raken en de achterhand ver achter de massa landt, welk gevoel krijgt het paard dan?
Paarden met wijdopen gesperde monden, waar je het wit van de ogen soms ziet, de oren plat op het hoofd. Is dat wat hij ook in de vrije natuur doet?


Een paard loopt in de vrije natuur ook geen proef,en staan ook niet voor de fun te piafferen elke dag.

Ze doen dit wel als ze zich tonen,maar ik denk ook niet dat dat elke dag is.en dan zeker geen uur lang, dus wat je daar zegt gaat helemaal nergens over. de mens maakt er sport van,niet t paard.
Er zijn genoeg dressuurpaarden die met de oren wel eens in de nek lopen,of niet soms?
en kom nou niet met 'ja,maar dat komt omdat ze geen goed skelet hebben'


Als het paard(volgens anna bijna elk warmbloed die bloed voert) t verkeerde skelet zou hebben ,zou t toch niet mogelijk zijn om bepaalde handelingen te verichten? dan wordt die toch belemmerd. een paard wat t fysiek niet kan zal t ook niet doen,zelfs niet met karakter. Een paard dat pijn heeft zal niet voor je lopen.

Als een volbloed zoveel tekortkomingen heeft als jij beweerd,zouden ze toch nooit ingezet zijn bij t veredelen van t warmbloed,dus de hele wereld is gek en weet er niets van,jij bent de enige die t wel begrijpt.
zelfs de jury's snappen er niets van,want ze laten een paard die waardeloos loopt de oplympische spelen winnen.
een gat in de markt...wel raar dat jouw(karels) fokproduckten nergens blijven,die zouden toch t tegendeel moeten bewijzen? Hoe zit dat dan?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:41

thoroughbred schreef:
[.wel raar dat jouw(karels) fokproduckten nergens blijven,die zouden toch t tegendeel moeten bewijzen? Hoe zit dat dan?
[/quote]


Waar staat dat op Google ?

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:52

Ceasario, ik vraag juist hoe t zit.
Zijn er dan fokproduckten van hem die ver boven de maat presteren?
Die de hedendaagse warmbloeden ver achterzich laten?
Ik heb nog geen fokproduct (bij de top) zien presteren,maar misschien dat jij dat wel weet,waar ze zijn?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:58

thoroughbred schreef:
Ceasario, ik vraag juist hoe t zit.
Zijn er dan fokproduckten van hem die ver boven de maat presteren?
Die de hedendaagse warmbloeden ver achterzich laten?
Ik heb nog geen fokproduct (bij de top) zien presteren,maar misschien dat jij dat wel weet,waar ze zijn?


Ik ken hem niet persoonlijk.
Maar zag wel dat hij bij de KWPN keuring 2 hengsten had aangemeld.
Waarvan een NRPS goedgekeurde.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:15

Die bij t nrps goedgekeurde,is dat Candy Surprice?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:22

thoroughbred schreef:
Die bij t nrps goedgekeurde,is dat Candy Surprice?


Ik heb even in de cat. gekeken.

Is Tong uitstekenronto= v. Paris (Shagya) x Ramiro x Ditmar X Halewijn.
Staat NPA bij ,maar nu ik er over na denk. Weet ik niet zeker of hij daar goedgekeurd is.

En de andere is :
Garwolin ( ox) x Giorgio x Aktion x Symfonie

Die Giorgio ken ik niet en ook die Garwolin.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:42

hmz,ik ken deze paarden niet.
Op de site van t nrps vond ik alleen Candy Surprise,eigenaar mw D.de Lange.....Weet niet of dit misschien de vrouw van karel is of een toevallige naamgenoot.
Z dressuur en nationaal 1m30 springen.
Dit paard voert ongv 34 % EV. Dus dat zal dan wel niet een produckt van Karel zijn.

Maar pronto heeft via Ramiro ook veel EV in z'n stamboom..tsja.Wat moet je daar nu weer van zeggen. Ik had eigenlijk gedacht dat karels fokproduckten helemaal geen EV bloed zouden voeren.
Ben eens benieuwd wat Pronto en Garlowin in de toekomst gaan presteren.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:05

Afbeelding

Goh deze lijkt op Cielito Schijnheilig

En Pipo, Eventing geen rijkunst??? Scheve mond
Dat is echt de meest kromme opmerking die ik vandaag gelezen heb
Daar draaid het inderdaad niet om de schoonheidskunst in sommige parcoursen, maar ik heb een poos meegelopen met Phiel Plijnaar heel wat jaren geleden en die kon echt wel rijden *LOL*

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:39

Pipo schreef:
Eventing zie ik inderdaad ook niet onder rijkunst.

Eventing geen rijkunst Verward
Eventingrijders springen, dressuren en crossen. De meest moeilijke hindernissen waar je paard en jij uiterst gefocused moeten zijn om er overheen te komen en dan noem jij het geen rijkunst? Ik dacht dat je wel wat kennis had over rijden, maar deze uitspraak doet wel behoorlijk inbreuk aan dat imago Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 01:24

Romkabouter, ondanks dat ik zeer veel respect heb voor het lef wat sgw en eventing ruiters hebben. Maar daarintegen ben ik in Boekelo geweest en heb meerdere wedstrijden gezien, er zullen best een aantal goede eventingruiters zijn, maar ik stond versteld toen ik de dressuurproeven en de ruiters een parcours zag springen, tot zovaak toe afstanden missen? Dat vind ik echt schandalig voor ruiters die op dat nivo rijden. Bij de dressuur hetzelfde verhaal.........klassieke dressuur is het in ieder geval niet.

Wederom, ik doe het ze niet na.....en misschien had ik deze uitspraak wat meer genuanceerd kunnen brengen. Maar in vergelijking tot de topdressuur en de top van het springen blijven de eventingruiters naar mijn gevoel wel achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 01:26

CielitoLindo schreef:
[i


En Pipo, Eventing geen rijkunst??? Scheve mond
Dat is echt de meest kromme opmerking die ik vandaag gelezen heb
Daar draaid het inderdaad niet om de schoonheidskunst in sommige parcoursen, maar ik heb een poos meegelopen met Phiel Plijnaar heel wat jaren geleden en die kon echt wel rijden *LOL*
[/quote]


Over Phiel doe ik geen uitspraken.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:04

Natuurlijk blijven ze achter bij de topdressuur en topspringers, je kan geen topper zijn in alle disciplines. Maar om de sport af te rekenen op een handjevol slechte ruiters is wel overdreven zoals je zelf eigenlijk ook vindt Lachen

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:30

Pipo"]
[quote="CielitoLindo schreef:


En Pipo, Eventing geen rijkunst??? Scheve mond
Dat is echt de meest kromme opmerking die ik vandaag gelezen heb
Daar draaid het inderdaad niet om de schoonheidskunst in sommige parcoursen, maar ik heb een poos meegelopen met Phiel Plijnaar heel wat jaren geleden en die kon echt wel rijden *LOL*


Over Phiel doe ik geen uitspraken.
[/quote]

Dit vraagt om een uitleg, ben je anti Phiel? Verward

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:46



mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:53

Mwah, valt wel mee hoor. Lachen Je typt gewoon een paar namen in op google.com, dan druk je op afbeeldingen. Of je kijkt gewoon in de database op arnd.nl Haha!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:57

Waarom staan jockeys boven op de schoft?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:34

Geloof dat Jockeys nog gewoon in de beugels staan? Verward

Voltige doen ze ergens anders.. Scheve mond