Lowina vervangt Hascal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:10

Nee, nou moet ik ook zeggen dat mijn duits meer op een soort van Grieks lijkt. Dus echt verstaanbaar maken kan ik mij niet.

En die duitsers spreken amper engels.....................

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:16

Hahaha niet alle duitsers zijn gelijk he!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:18

Net of Farmer er wat mee opschiet als het een dochter van hem zou betreffen,
Punt zou hem beter fatsoenlijk kunnen laten uitbrengen (of helemaal niet...)

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:23

adriana schreef:
Misschien heeft de merrie er geen last van, maar van zulke praktijken voor het paard weer de dupe.
Misschien komt het wel zover dat ze zeggen als jij niet wil meewerken, nou klaar prima dan doe je ook niet mee in het A kader (als dat mogelijk zou zijn) dan kan je de kwaliteiten ook niet meer bewonderen van zo'n merrie.


Lijkt me erg stug, punt 1 gooien ze dan hun eigen glazen in, en wat maakt het nu uit of/welk papier een dier heeft als hij maar springt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:24

Tuurlijk schiet Farmer er wel wat mee op. Een dochter die zo presteerd wil iedere dekhengst wel op zijn naam hebben. ( tenminste de eigenaar van de hengst.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:27

Voor de merrie maakt het niets uit welke vader deze heeft, zolang ie best springt blijft hij ook wel in het A kader. Maar commercieel gezien is het natuurijk voor de hengstenhouder niet leuk.
En vind het eigenlijk fraude..............

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:27

Farmer loopt tegenwoordig ook al in de dressuur toch? Heb hem wel eens zien springen op concours maar hij kon mij niet bekoren. Ik vond het niet echt een "vaderdier". Het lijkt me sterk dat het keurschap van Faldo alleen op de successen van Lowina gebouwd is. Er lopen genoeg goede Faldo's rond, alleen zijn er al een heleboel naar het buitenland verdwenen. Juist omdat het als 4/5 jarigen zulke fijne springpaarden waren. Over het niet mee willen werken aan een DNA test... Iedereen die Arend Zoer maar een beetje kent snapt wel hoe de vork in de steel zit. Ach, en al was de vader van Lowina een ezel, dat maakt het er nog niet minder goed springpaard om. Ik wens Albert iig alle succes toe en ik hoop dat hij nog veel verder komt met dit paard.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:02

Ik heb eens even nagedacht over dat weigeren van DNA onderzoek.
Het KWPN is weliswaar eigenaar van alle stamboekpapieren in Nederland, maar die van Lowina innemen lukt dus niet. Een ander paard loopt nu op deze aardbodem met de papieren van Lowina.
Lowina kan dan wel geen papieren hebben, maar dan mag er echt niet in het FEI paspoort staan dat het een Faldo is. Dat is echt niet toegestaan.
Wie daar dan weer verantwoordelijk voor is, is trouwens ook wel weer interessant. Wellicht is het innemen van het FEI-pasproot dan een optie. Wedden dat ie het DNA onderzoek dan binnen 2 seconden toestaat?

En wellicht kan Zoer zich juridisch beroepen op het weigeren van een DNA-test, maar hij kan het KWPN donders goed gebruiken bij zijn hengstenstapel. Die goodwill is hij nu wel kwijt.
Als hij het KWPN tegen de haren instrijkt kan ie zijn hengsten in het vervolg betere aanbieden bij het NES of EASP, al heb ik geen idee hoe zijn relatie tegenwoordig met de voorzitter van die laatste is.

En ik heb het voor de zekerheid nog maar even nagezocht. Bij de keurverklaring zijn Lincoln en Lowina expliciet opgevoerd als reden tot het keurschap. Ik kan me niet voorstellen dat de aanname van de afstamming van Faldo destijds niet is nagevraagd bij Zoer. Die bron moet bij Zoer gelegen hebben. Hij heeft destijds waarschijnlijk expliciet verklaard dat Lowina een Faldo was, anders had het KWPN zeker DNA-onderzoek gewild. In dát geval is hij over de schreef gegaan.

Al met al blijft het natuurlijk een mega-misser van het KWPN, en moet Zoer op de grond gelegen hebben van het lachen toen Faldo Keur werd. Wat dat betreft kan ik de man best begrijpen. Misschien had ik ook wel zo gehandeld. De sluwe vos...........

Ik wacht met spanning de eerstvolgende IDS af, en dan met name de ingezonden brieven............... Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:08

Trouwens ik ken Farmer vrij goed als ik me even voorzichtig uitdruk. we noemden hem "de pony"...........

Ik heb hem vele malen zien springen en ben zeer content over de wijze van gaan over de hindernissen en in het parcours. Dat hij nu in de dressuur goed meedoet met mevrouw Punt is voor mij totaal geen verassing. Hij is één van de Voltaire nakomelingen met gummi en een mooi donker kleurtje. Die kom je vaker tegen in de dressuur.
Jaren geleden was ie al klaar voor een Z2-proefje en ik heb toen al geconstateerd dat ie met een beetje training de PSG ook nog wel een keer zou kunnen lopen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:21

Sjuimpje"]
Net of Farmer er wat mee opschiet als het een dochter van hem zou betreffen,..........
[/quote]
Farmer schiet daar wel degelijk wat mee op. Zijn index stijgt zeker twee punten en het staat prima in een dek-advertentie. Ik kan me nietvoorstellen dat hij het erbij laat zitten trouwens. Sommige hengsten schijnen er zelfs KEUR door te worden.

[quote="Sjuimpje schreef:
Punt zou hem beter fatsoenlijk kunnen laten uitbrengen (of helemaal niet...)

Da's wel bijzonder flauw. Farmer heeft super gepresteerd in zijn jonge jaren onder de kinderen Zoer. Daarna heeft ie een beetje rondgehangen in het M/Z bij Henk ten Hoor, maar die Punt bracht hem toch weer netjes uit in het 1.35 en 1.40 als ik me niet vergis.
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 29-10-03 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:21

Sjuimpje schreef:
Punt zou hem beter fatsoenlijk kunnen laten uitbrengen (of helemaal niet...)



CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:48

Rijdt die vrouw van hem zo slecht dan? Nooit gezien. Ben wel benieuwd dan........ }>

Dan is het extra knap van Farmer om 198 in het Z2 te lopen...........

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:02

CGJ12 schreef:
Rijdt die vrouw van hem zo slecht dan? Nooit gezien. Ben wel benieuwd dan........ }>

Dan is het extra knap van Farmer om 198 in het Z2 te lopen...........


Wat is slecht? Ik had zelf niet verwacht dat hij 198 punten in het Z zou lopen met haar moet ik eerlijk zeggen maar ik vind het vreemd om een hengst van die leeftijd die elf nou niet echt heel erg goed kan bewegen uit te brengen in de dressuur met iemand die er niet heel erg veel van bakt.
Maar aan de andere kant moet ik toegeven dat ik ook viertal heb gereden met de dekhengst van paps dus misschien ben ik niet degene om erover te (ver)oordelen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:03

CGJ12 schreef:
Rijdt die vrouw van hem zo slecht dan? Nooit gezien. Ben wel benieuwd dan........ }>

Dan is het extra knap van Farmer om 198 in het Z2 te lopen...........


Heb hem afgelopen zaterdag gezien.
Verschrikkelijk zwaar op de hand, echt hangen aan de teugels en helemaal achter de loodlijn.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:07

Farmer heeft inderdaad geen lompgrote draf, maar wel functioneel. Daarbij galoppeert ie erg fijn en geeft een zeer goed gevoel.
Wellicht dat ze hem daarom ook start. Omdat ie zo'n goed gevoel geeft.
Ik ben er wel van overtuigd dat ie met Anky zo 65% in de PSG loopt.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:09

essie79 schreef:
Heb hem afgelopen zaterdag gezien.
Verschrikkelijk zwaar op de hand, echt hangen aan de teugels en helemaal achter de loodlijn.


Aha. Ze kan dus niet rijden..........
Jammer voor Farmer.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:14

CGJ12 schreef:
Farmer heeft inderdaad geen lompgrote draf, maar wel functioneel.


Laatste keer dat ik hem zag was de draf niet functioneel wel onregelmatig.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:15

grut oh grut, wat zielig.
Dat had ie niet verdiend...........

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:17

CGJ12 schreef:
Ik heb eens even nagedacht over dat weigeren van DNA onderzoek.
Het KWPN is weliswaar eigenaar van alle stamboekpapieren in Nederland, maar die van Lowina innemen lukt dus niet. Een ander paard loopt nu op deze aardbodem met de papieren van Lowina.
Lowina kan dan wel geen papieren hebben, maar dan mag er echt niet in het FEI paspoort staan dat het een Faldo is. Dat is echt niet toegestaan.
Wie daar dan weer verantwoordelijk voor is, is trouwens ook wel weer interessant. Wellicht is het innemen van het FEI-pasproot dan een optie. Wedden dat ie het DNA onderzoek dan binnen 2 seconden toestaat?

En wellicht kan Zoer zich juridisch beroepen op het weigeren van een DNA-test, maar hij kan het KWPN donders goed gebruiken bij zijn hengstenstapel. Die goodwill is hij nu wel kwijt.
Als hij het KWPN tegen de haren instrijkt kan ie zijn hengsten in het vervolg betere aanbieden bij het NES of EASP, al heb ik geen idee hoe zijn relatie tegenwoordig met de voorzitter van die laatste is.

En ik heb het voor de zekerheid nog maar even nagezocht. Bij de keurverklaring zijn Lincoln en Lowina expliciet opgevoerd als reden tot het keurschap. Ik kan me niet voorstellen dat de aanname van de afstamming van Faldo destijds niet is nagevraagd bij Zoer. Die bron moet bij Zoer gelegen hebben. Hij heeft destijds waarschijnlijk expliciet verklaard dat Lowina een Faldo was, anders had het KWPN zeker DNA-onderzoek gewild. In dát geval is hij over de schreef gegaan.

Al met al blijft het natuurlijk een mega-misser van het KWPN, en moet Zoer op de grond gelegen hebben van het lachen toen Faldo Keur werd. Wat dat betreft kan ik de man best begrijpen. Misschien had ik ook wel zo gehandeld. De sluwe vos...........

Ik wacht met spanning de eerstvolgende IDS af, en dan met name de ingezonden brieven............... Knipoog


Hallo CJG

ik zie hier zeer sterke overeenkomsten tussen Mabelgate en Faldogate. Waar bij Mabelgate de betrokken instantie (AIVD) het speurwerk niet af kon ronden en Peter R. de Vries wel, zie ik hier een rol voor jou weggelegd, aangezien hier ook de verantwoordelijken (KWPN) zitten te duimendraaien. Ik zou zeggen, haal die pijp en bolhoed uit de kast en ga op onderzoek uit, misschien houd je ons hier van de voortgang op de hoogte. Wellicht vraag je je af, waar kosten gedeclareerd kunnen worden, daar heb ik nog niet zo snel een antwoord op. Ik hoop dat je het kunt combineren met je afstudeeronderzoek.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 12:17

Excuseme"]

aangezien hier ook de verantwoordelijken (KWPN) zitten te duimendraaien.
[/quote]

Volgens mij is in deze zaak maar 1 verantwoordelijk en dat is degene die zegt dat het papier zoek is geraakt, de afstamming heeft verdraaid en DNA-onderzoek weigert.

[quote="Excuseme schreef:
Ik zou zeggen, haal die pijp en bolhoed uit de kast en ga op onderzoek uit, misschien houd je ons hier van de voortgang op de hoogte. .



Jaaa!! Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:50

Voor de duidelijkheid: het papier is niet zoek geraakt.

De Lowina waar Albert op rijdt is gefokt in friesland, maar het originele papier (van Farmer dus) zit nu bij een ander paard.

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:52

Geweldige flater, dat verhaal van Lowina.

Ik vind het ook pure fraude.
Zoer heeft er ALLE belang bij Faldo als vader te boek te laten staan, en dus ook niet mee te werken aan de DNA keuring.
Zo heel geweldig is die Faldo eigenlijk niet, die Lowina kleurt hem mooi op....
pronken met andermans veren, errug fout.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:58

CGJ12 schreef:
De Lowina waar Albert op rijdt is gefokt in friesland, maar het originele papier (van Farmer dus) zit nu bij een ander paard.


*krijgt Peter R de Vries-gevoelens*
Nu moeten we dus op zoek naar dat paard en dan een DNA test doen als die dan bij het papier van Lowina blijkt te passen hebben we toch een mooi verhaal.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:02

Dat lijkt me wel.
Mogen we de diverse betrokkenen wel onder ede gaan horen, want als je het mij vraagt hebben de diverse betrokkenen een ontzettend grote duim...............

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:04

Ik snap alleen niet dat de eigenaar van Farmer niet iets doet.
Hij zal toch ook wel weten dat er twijfel bestaat en dat Lowina ook eventueel een dochter van Farmer kan zijn? En dat dat dus goede reclame is voor zijn eigen hengst.