Lowina vervangt Hascal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:33

Schop Henk Punt maar eens even wakker dan!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:44

CGJ12 schreef:
Schop Henk Punt maar eens even wakker dan!


Inderdaad, voor Farmer moet dit enorm aantrekkelijk zijn. De hengst zelf maakt toch binnenkort zijn overstap naar ZZ-licht?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 13:56

CGJ12 schreef:
Voor de duidelijkheid: het papier is niet zoek geraakt.

De Lowina waar Albert op rijdt is gefokt in friesland, maar het originele papier (van Farmer dus) zit nu bij een ander paard.


Dat is toch ook een soort van zoekraken?? Ik bedoel, hij zegt toch dat het papier zoek is? Hij zegt niet dat t papier bij een ander paard zit. Vind ik dus redelijk synoniem aan 'zoek' voor derden. Niet zoek misschien =voor Zoer.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:50

Ik denk niet dat ook al zou het altijd bekend zijn dat lowina een farmer was dat het 5 dekkingen per jaar zou gescheeld hebben bij die hengst...

Oudere hengsten gaan gewoon steeds meer uit de gratie daar is weinig aan te doen door de nieuwe aanwas!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:50

Faldo was al een oudere hengst tijdens zijn aanwijzing (5 jaar).
Dus het KWPN heeft hem destijds genomen omdat ie als 5 jarige de spring-competitie won en er gewoon niet meer omheen kon.
Daarom verbaasde het me des te meer dat ie keur werd.

Ik denk dat wanneer Lowina straks mee gaat naar Athene het wel eens veel meer dan 5 dekkingen zou kunnen schelen.
De fokker is blind en loopt achter de winnaar aan. Zeker de springfokker. Die dekt bij de hengst die de barrage in de hengstencompetitie het snelst aflegt. En dat is meestal een andere hengst dan de best springende hengst.

Zie het gevalletje Jus de Pomme. "Gelukkig" werd van hogerhand ingegrepen op zijn terugreis van de OS, anders had die arme hengst er wel 800 per jaar kunnen dekken.
Als ie in de eerste manche 2 pechfoutjes had gelopen had niemand hem aangekeken op de terugreis.
Dat is nu weer typisch de waan van de dag.

Dus onderschat niet de kracht die uitgaat van dergelijke berichtgeving!
(als het een beetje "tegenzit" loopt kigali volgend jaar PSG en dekt ie tot overmaat van ramp gelijk 100 merries met een dressur-index van 140+ )
Da's trouwens wel weer een leuke stunt van die Zoer. Toont ie meteen even aan dat dressuur tot PSG eigenlijk niks voorstelt als je de goede ruiters er maar opzet.............

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:28

CGJ12 schreef:
Trouwens dat de heer Zoer niet wenst mee te werken aan een DNA-onderzoek is bij "crimineel" af.

Daarmee doe je de echte vader en moeder tekort.
Om de kosten hoeft het niet over te gaan. Die paar tientjes dat stelt ook niks voor.
Met dit soort opstellingen doet de heer Zoer de paardenbranche geen goed als je het mij vraagt.


Niet alleen de vader en de moeder maar zeker ook de fokker.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:37

CGJ12 schreef:

Als hij het KWPN tegen de haren instrijkt kan ie zijn hengsten in het vervolg betere aanbieden bij het NES of EASP, al heb ik geen idee hoe zijn relatie tegenwoordig met de voorzitter van die laatste is.


Voorzover ik begrepen heb, onderhoudt de voorzitter van het EASP een goede relatie met tal van paardenfokkers.
Om als hengst goedgekeurd te worden bij het EASP moet de hengst kunnen voldoen aan de voorwaarden die expliciet omschreven zijn in het fokdoel en keuringsregelement. Daar speelt een al dan niet goede relatie met de voorzitter geen rol.
Laatst bijgewerkt door Anna42 op 30-10-03 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:40

CGJ12 schreef:
Faldo was al een oudere hengst tijdens zijn aanwijzing (5 jaar).
Dus het KWPN heeft hem destijds genomen omdat ie als 5 jarige de spring-competitie won en er gewoon niet meer omheen kon.
Daarom verbaasde het me des te meer dat ie keur werd.

Ik denk dat wanneer Lowina straks mee gaat naar Athene het wel eens veel meer dan 5 dekkingen zou kunnen schelen.
De fokker is blind en loopt achter de winnaar aan. Zeker de springfokker. Die dekt bij de hengst die de barrage in de hengstencompetitie het snelst aflegt. En dat is meestal een andere hengst dan de best springende hengst.

Zie het gevalletje Jus de Pomme. "Gelukkig" werd van hogerhand ingegrepen op zijn terugreis van de OS, anders had die arme hengst er wel 800 per jaar kunnen dekken.
Als ie in de eerste manche 2 pechfoutjes had gelopen had niemand hem aangekeken op de terugreis.
Dat is nu weer typisch de waan van de dag.

Dus onderschat niet de kracht die uitgaat van dergelijke berichtgeving!
(als het een beetje "tegenzit" loopt kigali volgend jaar PSG en dekt ie tot overmaat van ramp gelijk 100 merries met een dressur-index van 140+ )
Da's trouwens wel weer een leuke stunt van die Zoer. Toont ie meteen even aan dat dressuur tot PSG eigenlijk niks voorstelt als je de goede ruiters er maar opzet.............


Mag ik hieruit concluderen dat het met de fokkerijkennis maar droevig gesteld is?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:04

Het is maar hoe je "droevig gesteld" definieert.

Een feit is gewoon dat veel fokkers naar een "winnaar" gaan, of naar "dat mooie zwarte" dressuurpaard.

Het gros van de fokker wenst geen goed paard te fokken, maar een veulen / paard dat (veel) geld opbrengt.
Puur Hollands gedrag.
Ik kan het me veroorloven om een veulen te fokken naar mijn goeddunken omdat ik ze zelf kan rijden. De meeste fokkers niet, en die moeten hun veulens kwijt vóór de Zuidlaardermarkt................

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:05

CGJ het moet toch niet moeilijk zijn om stiekum een haartje uit de manen van Lowina te trekken. Dan ben je al klaar, toch Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:19

Dat is zo geregeld.

Maar dan heb je onwettig verkregen bewijsmateriaal en daar kun je dan weer niks mee.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:22

Zeg je toch gewoon dat de echte fokker een plukje haar bewaard had

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:50

Moet in het bijzijn van een veulencontroleur / schetster / chipcontroleur gebeuren.

........en zelfs dat kan ik wel regelen.
Rest het probleem dat een chipcontroleur geen pluk manen mag wegnemen als Zoer het niet wil.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:09

Een jonge blonde vrouwelijke chipcontroleur
(ja ik weet dat het allemaal oude mannen zijn)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:13

poolse bruid

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:41

Dit begint al aardig op Riooljournalistiek te lijken Huilen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:16

CGJ12 schreef:
Een feit is gewoon dat veel fokkers naar een "winnaar" gaan, of naar "dat mooie zwarte" dressuurpaard.

Zo te horen heb je weinig vertrouwen in je collega fokkers maar blijkbaar wel in jezelf?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:19

greetje schreef:
Dit begint al aardig op Riooljournalistiek te lijken Huilen



Ach als Zoer een onbevlekte ontvangenis was zou je gelijk hebben. Maar dit is niet het eerste incident met fokhengsten.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:31

chantal1"]
[quote="CGJ12 schreef:
Een feit is gewoon dat veel fokkers naar een "winnaar" gaan, of naar "dat mooie zwarte" dressuurpaard.

Zo te horen heb je weinig vertrouwen in je collega fokkers maar blijkbaar wel in jezelf?
[/quote]

Dat vetgedrukte is nog maar de vraag.

Ik houd namelijk ook donders goed in de gaten of ik mijn paarden later kan verkopen.
Als ik twijfel tussen een vos en een zwarte hengst, reken er dan maar op dat ik die zwarte kies!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:35

Leuke ZOER-ANEKDOTE (waar gebeurd):

Op een drukke dag tijdens een hengstenshow moet Kigali 's morgens eerst nog een keer dekken bij Albert Hendriks..........
Een medewerker trekt hem uit de box, zet hem op de kar en komt aan bij Hendriks.
Daar aangekomen wordt ie afgeladen, bij de bok geplaatst, maar wil niet dekken.
Na enig getreuzel kijkt Albert eens goed en ziet dat de medewerker een MERRIE bij zich heeft in plaats van Kigali !!!!! Wow!

(ze hadden Kigali tijdelijk in een andere box geplaatst..........)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:03

CGJ12 schreef:
Als ik twijfel tussen een vos en een zwarte hengst, reken er dan maar op dat ik die zwarte kies!



Dan denk ik toch dat je niet helemaal goed bezig ben (of ik ben zo dwars).
Laatst was ik bij een fokker die zijn paarden zeer aardig kan verkopen (Amerika, Engeland, Duitsland, Nederland) en die man vertelde mij ook; een goed paard heeft geen kleur.
Maar deze discussie wordt al eeuwig gevoerd en misschien ben ik op dat gebied wel niet zakelijk genoeg

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:28

Een goed paard heeft geen kleur.

Dat is gedeeltelijk waar.
maar dan praten we over eentje die de OS gaat winnen.

Een fijn gereden Z2-paard van 9 jaar, die super te rijden door zo'n amerikaans meisje van 17 is VEEL meer waard als het een zwarte is!
Die nemen echt niet zomaar een roodschimmel mee hoor. Hoogstens een vos met erg veel wit of een donkerbruine.

Ik ga mijn tijd echt niet in een roan steken, tenzij ie minstens de kwaliteiten heeft van POETIN..........

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:31

Bay or black with two socks and a star... Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:31

Iedereen zijn mening natuurlijk maar ik hou niet zo van de menigte volgen.
En als die Roan kan bewegen, hij heeft dus kwaliteiten en uitstraling dan neem ik hem wel mee.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:33

Dat klopt wel chantal, maar jij bent 1 van die weinigen.

Ik heb liever 10 man die zich staan te verdringen om die zwarte, dan dat ik met een lantaarntje moet zoeken naar die ene roan-liefhebber.