Gevolgen nieuwe wet (garantie)voor paardenhandel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:20

Hallo allemaal,ik heb toevallig imn meei een 4 jarig paard gekocht,en paard heeft nu zware artose, halswervels staan asymetrish lende wervels ongelijk bespierd staart dragen naar links, de boeg is niet goed linker heup staat lager dan rechter heup,bekkenkanteling onvoldoende lengte buiging,goed aanspringen en vervolgens overkruist gaan en nog eens verbening van het hoefkraakbeen!
Dit paard is zowel klinish als rontgenologish gekeurd,maar de kliniek is hierbij nalatig geweest en heeft het paard niet goed nagekeken en de fotos niet goed beoordeeld!
Dit paard heb ik volledig in de verzekering gekregen omdat hij gekeurd is bij een aangesloten kliniek!
Volgens mij advocaat kan ik nu als nog de oude eigenaar aansprakelijk stellen en dat terwijl zowel kliniek en verzekering deze fout gemaakt hebben!
Dit vind ik niet reeel tegen over de oude eigenaar,deze heeft mij de kans gegeven het paard helemaal te laten keuren,als het paard niet goed gekeurd zou worden waren uiteraard de kosten ook voor de verkoper!
Hier heeft de verkoper dus gedaan wat hij kon en was dus ook in de veronderstelling dat hij een goed paard heeft verkocht!
Als ik dit wil aanvechten via een advocaat word dit een zeer lange geschiedenis!
Volgens mij zijn de kliniek en verzekering nu toch aansprakelijk?????
Groetjes Lundi (hoop op antwoorden)


Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:19

Dit lijkt me wel een heel moeilijk geval.
Eigenlijk treft de oude eigenaar geen blaam, immers heeft hij naar eer en geweten gehandeld. Maar ja, hij heeft het paard wel aan jou geleverd.
Wat betreft de verzekering: jouw paard is nu toch verzekert, dus je laat jouw paard nu toch door hen uitkeren? Je hebt hiervoor premie betaalt! Laat de verzekering het maar uitzoeken van wie zij geld krijgen; zij hebben ook een domme fout gemaakt. Ik zou dus mijn geld terug verhalen op de verzekering.

wil je aan ons verklappen wie de keurende dierenarts was? ik vind dat hij wel erruug veel over het hoofd heeft gezien........ die zou ik zeker aanklagen, hij is de oorzaak van veel ellende.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:37

Suzan, waar wordt gewerkt, worden fouten gemaakt.
De veearts is IDD aansprakelijk.
Maar laat de verzekering dat , zoals Suzan zegt, maar uitzoeken.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:12

Dit zij idd wel grote fouten,ik ben nu bezig met de kliniek en nog een onafhankelijke die voor mij de rontgenfoto's van de keuring opnieuw gaan beoordelen,zodat ik van twee artsen bewijs heb dat deze fout is gemaakt!
Een advocaat kost nl ontzettend veel geld 160 euro per uur!
Wel heb ik een rechtsbijstand verzekering
Ik wil eerst kijken of het zo gaat lukken de kliniek aansprakelijk te stellen en anders zal ik echt stappen moeten gaan ondernemen!
Lundi

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:44

Citaat:
Suzan, waar wordt gewerkt, worden fouten gemaakt.


oke, foutje is acceptabel, maar zoveel fouten, nee echt niet. Zou ik niet pikken

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:46

Citaat:
Ik wil eerst kijken of het zo gaat lukken de kliniek aansprakelijk te stellen en anders zal ik echt stappen moeten gaan ondernemen!


succes OK dan!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:14

Thanks,maar ik bang dat het een hele strijd gaat worden hoor!
Lundi

san72
Berichten: 155
Geregistreerd: 31-10-08

Re: Gevolgen nieuwe wet (garantie)voor paardenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:37

dan begrijp ik niet waarom de rechters dan meer dan een jaar de tijd nodig hebben om een beslissing te nemen over hoe en wat als men binnen een paar dagen of zelfs een paar uur al terug gaat naar die handelaar!
ik heb het idee dat je maar net geluk moeten hebben met de rechter die je zaak behandeld,
hier in nederland duurt alles erg lang, en er zijn geen richtlijnen,
de oplichters wagen het er gewoon op dat je geen rechtszaak aanspant,
omdat het te langdurig en te kostbaar is,
en je alsje het paardniet terug gebracht hebt je het paard zo lang moet onderhouden en er niets mee mag doen...
de wet is krom...

Anoniem

Re: Gevolgen nieuwe wet (garantie)voor paardenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:39

Is dit niet een topic uit 2003? Nagelbijten / Gniffelen

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Gevolgen nieuwe wet (garantie)voor paardenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:01

Toch knap om zo'n oud topic te vinden.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Gevolgen nieuwe wet (garantie)voor paardenhandel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:54

Slotje. Topic is 5 jaar oud.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 bezoekers