wie weet wat over de hengst Ixion?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marjoo

wie weet wat over de hengst Ixion?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 08:45

Hai, wie kan mij wat meer vertellen over de NRPS-hengst Ixion over over zijn nakomelingen. Foto's zijn ook welkom!

BVD

Groeten Marjolein

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:59

Ik heb een paard van Whinny Jackson x Ixion x.
Het is een 3,5 jarige bruinschimmel, ongeveer 1.67.
Foto's in mijn profiel. Ben erg blij met hem, het is een beetje een bloedpaard. Erg wakker, kan heel snel zijn, maar niet schrikkerig of snel bang. Hij wil ontzettend graag, als ik hem even laat stappen als hij goed zijn best doet, gaat hij na 2 rondjes zelf weer draven en istie dat stappen zat.

Over het algemeen zijn het vaker springpaarden dan dressuurpaarden dacht ik. En volgens mij heeft een Nederlandse vierspanrijder er ook een aantal voor de kar staan.

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:40

Hallo, Ik heb 2 ixions op stal staan. Een keur prestatie sport merrie van ixion en een prestatie sport ster ruin. allebei lopen Z2 dressuur.
Je kunt van Dam uit Nietap bellen daar heeft de hengst zijn hele leven gestaan. Ixion staat ook in een aantal hengstenboeken.
Als het niet lukt dan zeg je het maar ik heb nog wel foto's en ik heb hem ook nog op video staan.

http://www.easpstamboek.nl
http://www.woefslaghoeve.nl
De woefslaghoeve te spijkerboor stelt voor 2009 de hengsten Boviet ,Boforce en Baruch ter dekking

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:49

Afbeelding
Afbeelding

[KS-MK] [webcam] Dream Team Mini's 2017 (seizoen 14) - nu ONLINE voor het 2017 seizoen.
Drachtige merries: Daisy 282 dagen, Party Girl 276 dagen, Misty 268 dagen, Amy 250 dagen, Cookie 202 dagen, Snazzy 168 dagen & Lizzy 163 dagen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:22

een vrouw bij ons op de ruiterclub heeft een ixion, is een ruin, schimmel en loopt M2 dressuur, hij lijkt behoorlijk op bovenstaande foto

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:34

He, zie nu idd dat de mijne ook aardig wat van mv weg heeft.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:25

Heb er ook een aantal van gereden. Je moet wel met het karakter overweg kunnen maar ik vind het over het algemeen fijne paarden. Niet van die luie nozems zeg maar... Springen was allemaal goed, gangen wisselend. Beetje vlak maar ze hadden natuurlijk ook een moeder...

favoriet tijdverdrijf overdrijven is ook een vak
hoe sloop je een crosshindernis... nou zo dus
Gaat een ruiter naar de kapper; komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:51

Is 1 van z'n afstammelingen niet Ixoyron, de WK endurance pony? Staat me iets van bij...

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:56

ludo philippaerts heeft ixion nog gereden. is wel alweer een tijd geleden hoor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:53

ArwenLune schreef:
Is 1 van z'n afstammelingen niet Ixoyron, de WK endurance pony? Staat me iets van bij...

Nope, Ixoyron is van Bechir (een niet-goedgekeurde hengst, inmiddels ruin) en die is weer van Baccarat. De eigenares heeft laatst in een topic op de mailing list nog laten weten dat Ixion en Ixoyron geen familie zijn.

De nakomelingen van Ixion die ik ken, doen het goed in de SGW. Bij ons op stal staat er eentje die voor de marathonwagen loopt, een jonkie nog maar hij pakt het goed aan. Onder het zadel kan hij vrij heftig zijn.

Zoek ook eens met de zoekfunctie hier op Bokt, er is al het een en ander over Ixion geschreven.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 06:39

Ludo philippaerts Heeft niet Ixion gereden. Ixion is Z1 Dressuur geweest met jaqeline Windt. Maar heeft nooit in wedstrijd verband gesprongen.

http://www.easpstamboek.nl
http://www.woefslaghoeve.nl
De woefslaghoeve te spijkerboor stelt voor 2009 de hengsten Boviet ,Boforce en Baruch ter dekking

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 20:01

Wij hebben een paard op stal staan van ixion.
De merrie is overigens niet van ons, is net 3 jaar,en kan super bewegen.
best een druk dier

*Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:44

Een meisje dat in de vakanties bij ons op stal staat (ze doet Deurne) heeft een Ixion-ruin. Ze wilde je wel even mailen (misschien heeft ze dat zelfs al gedaan...).
Die loopt M dressuur en B springen.
Dat is trouwens een vos!

Marjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 10:01

Alvast bedankt voor alle reacties!! Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie