Wie heeft er ook een afstamming van Uniform???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Edith

Berichten: 521
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Wehl

Wie heeft er ook een afstamming van Uniform???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 12:16

Ik heb een merrie van Uniform, en ik ben benieuwd wie dat nog meer hebben??? Dan kunnen we er lekker over kletsen.... Knipoog

Carpe diem


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:19

Heeft de jouwe ook zo'n groot hoofd? Gewoon ff benieuwd, die van mijn buuf wel namelijk. Het bekende Uniformhoofd...

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:53

Ik heb een Uniform kleindochter. Die van mij lijkt uiterlijk wel op haar vader Ravel STV. Maar ik heb haar moeder gezien en dat was inderdaad een echte uniform merrie. Groot (schat zo rond de 1.73m), misschien aan de lange kant, enorme bewegingen en inderdaad een groot hoofd. Mijn merrie haar karakter is wel iets typisch uniforms. Qua rijden niet van de gemakkelijkste.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:02

Bij ons op stal staat ook een Uniform (mv pretendent geloof ik) is een groot paard (ergens in de 170) met inderdaad een groot hoofd, een beetje lang en vooral een mooi voorbeen, maar niet echt sterk van achter.
De mijne is van Variant x Uniform, behalve dat ze schimmel lijkt te worden (ik kan nu de witte haren er nog uit trekken maar lijk de strijd te verliezen Ziek ). De twee zijn een wereld van verschil, de mijne is super vlug en echt makkeljik, de uniform heeft zo z'n onhebelijkheden (geeft soms vliegles).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:25

Ludora hier op het forum heeft ook een uniform merrie. en die staat te koop.

De hond is de betere mens

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:51

Mijn merrie komt dus uit een combinat van Ravel STV x Uniform x Variant.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:05

Ik heb een merrie van Jaguar (trakhener) uit een Uniform-merrie. Ze is zwartbruin en 1.63m en ze heeft een een lekker pittig hoofdje, zeker niet te groot.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:26

Ja maar Trakheners veredelen dan weer het Uniform bloed.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:57

Ik heb een ruintje gereden die Uniform als vader had.. Echt een schat van een paard en wou heel graag voor je werken... Maar hij was wel vrij slank en elegant en had ook zeker geen groot hoofd.. En ik ken er nog 1 van Uniform maar dat was echt een rotzak alleen maar staken en die leek wel heel erg kwa uiterlijk op Uniform...

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:12

Ik heb een driejarige Uniformmerrie. Ze is nu 1.59 m hoog (ze groeit nog). Vandaag heb ik er voor de tweede keer opgezeten en ze was superbraaf. Ze heeft wel een heel dominant karakter en probeert me graag eens uit, maar is nooit echt gemeen. Op stal is het een echte knuffel. Ze heeft trouwens niet echt een groot hoofd, maar wel de typische Uniform ogen. Ik pb je wel even, kunnen we lekker over onze Uniformpjes kletsen.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:17

Mijn Variant-merrie heeft 5 Uniform-nakomelingen gehad, waarvan 1 grote merrie met groot hoofd. Van de andere nakomelingen hebben er 2 een heel mooi elegant hoofdje en 2 een heel normaal gevormd hoofd.

Maar ik heb al heel veel Uniforms gezien en inderdaad, ze hebben lang niet altijd een mooi hoofd. Maar uit bovenstaande kun je wel zien dat de merrie erachter ook veel doet.

Overigens vind ik dat Uniform zelf door de jaren heen een mooier hoofd heeft gekregen. Waarschijnlijk omdat hij nu helemaal wit is en die zwarte ogen meer opvallen dan zijn grotere hoofd. En zo heb ik dat al vaker gezien met wat oudere Uniforms.

Edith

Berichten: 521
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 16:28

Leuk om jullie reacties zo te lezen!! Mijn Uniform heeft idd ook een hoofd wat wat groter is dan normaal. Maar ze heeft ook lange oren!! Hebben die van jullie dat ook?? Gelukkig vallen die oren niet meer zo op omdat ze een vrij groot hoofd heeft!!!

Carpe diem

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:33

In m'n profiel staat een uniform nakomeling aan moederskant. De 3e schimmel Knipoog Haha!

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:45

Mijn merrie is UniformxUlsterxNaturel. Ze is ca. 1.64m en heeft een vrij klein hoofd. Ze heeft hoofdstellen en halsters altijd in cob-maat. Ze heeft wel een beetje de kleine oogjes van Uniform
Ze is ontzettend knuffelig en doet dit dan ook het liefst met iedereen die ze tegenkomt.

Met rijden was ze toen ik haar net had ontzettend dominant en ze kon behoorlijk staken. Tegenwoordig is ze erg makkelijk te rijden. Als je zelf goed zit en haar niet tegen werkt, doet zij het automatisch ook goed. Echt slechte dagen kent ze eigenlijk niet. Best een fijn leerpaard dus. Ze is goed verkeersmak, trailermak en mak bij de smid. Maar toch echt geen dooie, maar een een vrolijk paard die het gewoon ontzettend leuk vind om dingen met en voor je te doen.

In mijn profiel staan een aantal foto's van haar. Helaas geen foto's van het rijden. Ik ken 1 andere Uniform, die heeft een groot ramshoofd. Ik vind 'm wat minder mooi. Hij liep wel Z dressuur.

M1+10

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:30

Ik heb een Junior STV gehad, en hij had inderdaad ook een groot hoofd, hier een foto!!
Afbeelding

en....groot hoofd hé? Haha!

Edith

Berichten: 521
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 10:55

Hoi Pascha, mooie foto hoor!!!

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:57

hoi ik snap niet dat jullie het allemaal over "die grote "hoofden hebben van uniform nakomelingen, zoals de laatste foto vind ik de grootte erg meevallen hoor. mijn schoonvader heeft een Ulft merrie en die heeft hij een aantal keren gecombineerd met Uniform (5x) en ik vond ze allemaal even mooi op hun manier. de een was groot de ander elegant en de volgende was weer een beetje een boefje. maar allemaal braaf en heel makkelijk onder het zadel, hij heeft de merrie ook een keer met Higness (zoon van Uniform) gekruisd en daar kwam een vrij elegant paard uit, was niet al te groot 1.62mtr. ik moet zeggen dat ik wel denk dat het karakter van de nakomelingen bij de merrie vandaan is gekomen, maar grote hoofden..............nee zeker niet, ik heb het altijd in verhouding zien staan met het lijf. Lachen

Edith

Berichten: 521
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 16:25

Natuurlijk zijn niet alle paarden hetzelde, en dus ook niet alle nakomelingen van Uniform. Als je fokt van een Uniform heb je ook nog een merriekant waarvan de veulens de helft meekrijgen!!!! *LOL*

Carpe diem

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 01:13

Grand prix paard Denderos van stoeterij de Garshof in Hoogeloon heeft Uniform als vader. zie: www.garshof.nl kijk bij management en training. Het is een schimmel.

Ponyloze bokker!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lexa, Trendiction, Ubermetrics en 77 bezoekers