welk ras?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lebeauty_

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-08-12

welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 17:33

Hoi, ik krijg misschien een eigenpaard met me zusje.

Dat is ons eerste paardje.
Welk ras is verstandig of maakt dat niks uit als je een eerste paardje neemt we hebben allebei 4.5 jaar rijervaring. Als we een paardje nemen lijkt het mij niet verstanig om een jong onbeleerd paard te nemen sowieso 8 jaar.

x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:35

Wat willen jullie er mee gaan doen, hoe oud/lang/zwaar zijn en worden jullie, hoe ga je het paard houden, wat is je budget etc etc.
Om een advies te kunnen geven is veel meer info nodig.
Zomaar een ras roepen kan elke idioot.

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:37

Het lijkt me eerst verstandig, om te gaan bedenken wat je met het paard wil doen. Wil je alleen maar recreatief, of echt de sport in? Binnden de sport heb je meerdere diciplines.

Je zegt dat je 4,5 rij ervaring hebt. Opzich hoeft dit niks te zeggen. Je kan elk weekend met alle plezier naar de manege zijn geweest (wat helemaal niet erg is) of 4,5 iedere dag getraind in een bepaalde dicipline.

Maar de belangrijkste vraag is denk ik; wat wil je er mee doen, en wat is jullie budget?


Hebben jullie ook al na gedacht over de verantwoording?

Succes met je zoektocht, en als het zo ver is. Heel veel plezier van jullie paardje :)

Lebeauty_

Berichten: 265
Geregistreerd: 11-08-12

Re: welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 17:40

Ja wij willen der recreatief mee rijden of soms een wedstrijdje maar dat ligt er aan hoe het gaat. het budget voor een paard is ongeveer 2500 of meer ligt er aan hoe het paardje is. ik ben 14 1.62 55kg zusje: 1.55 11 39 kg

Anoniem

Re: welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:53

En wat vinden jullie LEUK in een paard?

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:06

je kan ook altijd vragen aan je rijinstructrice of zij meewil als je gaat kijken naar een paard, of iemand anders natuurlijk.
succes wel spannend je eigen paardje

xmarajacobs
Berichten: 65
Geregistreerd: 01-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:10

New-forest is goed voor wedstrijden, maar haflinger kan je lekker naar buiten. en is ook stevig als je later groot bent. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:23

xmarajacobs schreef:
New-forest is goed voor wedstrijden, maar haflinger kan je lekker naar buiten. en is ook stevig als je later groot bent. :)


Ehhhhhhh?

Dit bedoelde ik dus.

:roll:

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:28

delvira schreef:
je kan ook altijd vragen aan je rijinstructrice of zij meewil als je gaat kijken naar een paard, of iemand anders natuurlijk.
succes wel spannend je eigen paardje

Maar dat moet je ook weer de juiste instructeurs hebben. Hoeveel mensen die alleen manege ervaring hebben geven wel geen les. Maar echt iets van paarden weten doen ze niet.

ashleytweety
Berichten: 173
Geregistreerd: 05-02-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:10

Kwpn :D