Controleer nu tenaamstelling van uw paarden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Controleer nu tenaamstelling van uw paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:32

Citaat:
Op grond van Europese en Nationale regelgeving zijn paardenhouders verantwoordelijk voor een juiste identificatie en registratie van hun paarden. Dat kan van belang zijn voor de bestrijding van bestrijdingsplichtige paardenziekten zoals Afrikaanse Paardenpest en zogenoemde zoonosen, ziekten die zowel bij mensen als bij paarden kunnen voorkomen. West Nile Virus is een voorbeeld van een zoonose. Daarnaast is borging van de voedselveiligheid een reden. De Nederlandse verordening Identificatie en Registratie gaat uit van een paspoort met microchip voor elk paard. U als houder bent verantwoordelijk om dit aan te vragen bij zogenoemde Gemandateerde Organisaties (GO's), waaronder het KWPN als stamboek. Daarnaast ontstaat bij de Overheid steeds meer behoefte aan meer inzicht in de actuele (hoofd)verblijfsplaats van paarden. Zoals u in de media heeft kunnen lezen bespreekt Staatsecretaris Bleker dit met de paardensector. De primaire verantwoordelijkheid ligt bij de paardenhouders zelf. Die kunnen er uiteindelijk op worden aangesproken, bijvoorbeeld bij een uitbraak van een ziekte.

Daarom vragen we extra aandacht voor tenaamstelling. Laat bij verkoop het paard overschrijven op naam van de nieuw geregistreerde. Een grote sprong voorwaarts kan tevens worden gemaakt door gestorven en geëxporteerde paarden af te melden. Veel fokkers hebben immers nog veulens op hun naam staan die inmiddels zijn verkocht. U kunt informatie opvragen over uw paardenbestand via de KWPN Informatie Desk (info@kwpn.nl; 0341-255555). Wij vertrouwen op uw medewerking, zodat we gezamenlijk kunnen werken aan een up to date paardendatabase.
bron: KWPN, 21-02-2012

Het aantal paarden en pony's kon dan wel eens dalen.

mylittlejoy

Re: Controleer nu tenaamstelling van uw paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:36

En als iedereen z'n paard dan even registreert, wordt het 10x zo makkelijk om een paardenbelasting oid in te voeren....of ben ik nu heel paranoïde? :+

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:39

Nee hoor dat is het eind doel. Men doet het voorkomen alsof het voor de dieren is maar er is straks maar 1 dier blij mee en dat is het staats spaar varken.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:39

JJane schreef:
Nee hoor dat is het eind doel. Men doet het voorkomen alsof het voor de dieren is maar er is straks maar 1 dier blij mee en dat is het staats spaar varken.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:41

Om mijn paard op mijn naam te kunnen zetten ben ik verplicht om eerst lid te worden van stamboek wat de nodige $$ kosten per jaar. Zolang die belachelijke regel er is ga ik zeker niet doen.
Puur geldklopperij.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:43

Mylittlejoy, jij zegt precies dat waar k gelijk aan dacht! Paardenbelasting...

Hopen dat dat nog lang duurt want k ben bang dat na invoering de slagers het maar druk gaan krijgen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:45

@ joram, idd. Mijn fjord staat ook niet op mijn naam maar op naam van 5 eigenaren geleden ofzo.. Heb wel een koopcontract waarmee k kan aantonen dat hij van mij is, maar hij staat niet op mijn naam, met al die geldklopperij laat k dat ook zeker zo. Mijn andere pony staat wel op mijn naam maar is in duitsland geregistreerd.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:46

Ik heb geen kwpn-er, voel me dus niet aangesproken ;)
Denk ook niet dat de kpwn informatiedesk informatie heeft of bijhoudt van paarden die in een ander stamboek staan.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:51

Kassa voor het KWPN als iedereen gaat overschrijven haha.

Denk dat het wel goed is om in kaart te brengen waar veel dieren zijn voor als er een uitbraak is. Dus dat iedere stal/manege/pension zich aanmeldt zodat ALS er iets is deze op een goede manier op de hoogte gebracht kunnen worden en niet via een forum met penny praat.

Paniek moet eruit en goede duidelijk communicatie. Ik hoef die brief niet te hebben als mijn stalhouder goed geinformeerd is zal die zijn maatregelen nemen.

Heb mijn paarden altijd op mijn naam gehad dit om eventueel risico te voorkomen. Als het KWPN wil dat iedereen dat gaat doen moeten ze wat aan het tarief doen.

Trouwens met de chip staan ze ook op je naam?. Of zetten jullie die ook niet over?.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:54

Het heeft ook weinig nut als ze mijn adres koppelen aan mijn paard. Woon niet bepaald naast de pensionstalling.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:54

MarChak schreef:
Ik heb geen kwpn-er, voel me dus niet aangesproken ;)

Op grond van Europese en Nationale regelgeving zijn paardenhouders verantwoordelijk voor een juiste identificatie en registratie van hun paarden.

Afbeelding

Prisca schreef:
Trouwens met de chip staan ze ook op je naam?. Of zetten jullie die ook niet over?.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:59

Er wordt gezegd "u als houder bent verantwoordelijk". De stalhouder is de houder van mijn paard, ik ben de eigenaar. Er wordt dus eigenlijk in dit persbericht beweerd dat de stalhouder moet zorgen dat het paard op zijn naam staat??? Het stuk is dus met name gericht op de professionele paardenhouders, die dus ook eigenaar zijn van paarden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 18:01

Klets...leef je in de ontkenning... :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:03

En van de politie moet je je paspoort bij je hebben als je met je paard op pad gaat. Ik kan dus niet zonder paspoort. Daarbij komt dat het met de post ook wel eens verkeerd gaat.
Van de week net een paspoort aangevraagd, moet aangetekend verzonden worden a 7 euro. Daarna krijg je hem terug en moet je weer 7 euro betalen voor het verzenden.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:46

mylittlejoy schreef:
En als iedereen z'n paard dan even registreert, wordt het 10x zo makkelijk om een paardenbelasting oid in te voeren....of ben ik nu heel paranoïde? :+

Jij hebt begrepen. Ben benieuwd wanneer de katten, de witte muizen, de marmotten, de hamsters, de kanaries, de slangen en schilpadden en de goudvissen volgen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 20:07

arie53 schreef:
mylittlejoy schreef:

Jij hebt begrepen. Ben benieuwd wanneer de katten, de witte muizen, de marmotten, de hamsters, de kanaries, de slangen en schilpadden en de goudvissen volgen.

Op grond van Europese en Nationale regelgeving zijn paardenhouders verantwoordelijk voor een juiste identificatie en registratie van hun paarden.

Jij was het toch die wekelijks met de EU-regels richting den Haag ging? Dus zal je wel voor zijn ?

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:12

Geen van mijn paarden staar op mijn naam.
Allemaal nog op die van de fokker.
Krijgen die ineens veel paarden belasting te betalen :+

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 20:16

Je IP-adres is niet veilig hier.. :(:) :+

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:16

schrikdraad schreef:

Jemig, wat slordig. Al onze paarden staan op onze naam, dus kassa :wow:

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 20:20

setteke schreef:
schrikdraad schreef:

Jemig, wat slordig. Al onze paarden staan op onze naam, dus kassa :wow:

Ik zou de politie inschakelen en "mijn" paarden terugvorderen dankzij het paspoort.want ze zullen ook wel 'zwart' betaald zijn :+

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:43

Paarden- en blijkbaar vooral ponyeigenaren hebben alleen rechten en geen plichten.
Er wordt maar wat aangerommeld met o.a. de eigendomsregistratie.
Door deze onprofessionele opstelling krijgt de hele secter vroeg of laat de rekening gepresenteerd , en dan bedoel ik niet een beetje paardenbelasting.

Daarom is het niet zó gek dat overheidsinstanties er toe overgaan om paardeneigenaren te dwingen om nu eens hun eigen belangen serieus te nemen.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:48

Ceasario schreef:
Citaat:

De EU-regels gaan niet verder dan een juiste identificatie. De registratie op naam staat nergens en is misleidend.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:49

misterA schreef:
Paarden- en blijkbaar vooral ponyeigenaren hebben alleen rechten en geen plichten.
Er wordt maar wat aangerommeld met o.a. de eigendomsregistratie.
Door deze onprofessionele opstelling krijgt de hele secter vroeg of laat de rekening gepresenteerd , en dan bedoel ik niet een beetje paardenbelasting.

Daarom is het niet zó gek dat overheidsinstanties er toe overgaan om paardeneigenaren te dwingen om nu eens hun eigen belangen serieus te nemen.

Noem de onprofessionele opstelling en de belangen eens.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:50

Gaan ze dan ook alle vogels volgen?
Die bezorgen meer ziektes dan paarden.

De auto is een leuke melkkoe.
Maar het begrotingstekort niet gedicht.
En paardenlui toch rijk?
Nieuwe melkkoe. Niets anders.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 20:51

arie53 schreef:
Ceasario schreef:
Citaat:

De EU-regels gaan niet verder dan een juiste identificatie. De registratie op naam staat nergens en is misleidend.

Zoek het dan ff op voor de instanties..Misleiding ? Kun je mee scoren :(:)