heeft er iemand info over de hengst dublin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

heeft er iemand info over de hengst dublin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 17:38

eeey!!
ik had een vraagje aan jullie: nl. mijn vriendin heeft een club over KWPN dekhengsten, en daar heeft ze de vraag gekregen of ze info over de hengst Dublin heeft. Maar ze heeft al hte hele web afgezocht, dus ik wou vragen of jullie misschien wat info over Dublin hebben?
alvast5 bedankt!
Groetjes van Robin

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:57

Volgens mij zijn er meer paarden die Dublin heten......waar zou deze hengst vandaan moeten komen? Ik ken wel een hengst die Dublin heet, maar vraag me af of hij ter dekking staat.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:21

Als MissHIS bijgekomen is van haar verjaardagsfeestje zal ze de volledige gegevens wel plaatsen.
Dublin, Ulft x Lucky Boy XX. Verrichtingstopper, ondanks dat afgekeurd op 3 jarige afstammelingen

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:03

Ik heb wel info over dublin maar er zijn er inderdaad meer
de info die ik heb is van Dublin, Ulft X Lucky boy

Afstammelingen 1994 (januari; 3-jarigen)Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Dublin voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 1998 (januari; 7-jarigen)Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Dublin voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afkeuring 2002 (januari; 11-jarigen)Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt de inmiddels geëxporteerde Dublin definitief afgekeurd Scheve mond

Ik heb nog meer info, mail me maar als je het wilt hebben

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:44

Onze lieve MissHIS is weer helemaal van de partij! Haha!

Dublin 85.6858 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 30-06-1985
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.61 m
Pijpomvang: 21 cm

Verrichting 1988
Stap 7,5
Draf 8,5
Galop 8,5
Rijproef 8,5
Springen ohz 8
Springen vrij 8
Terreinproef 8,5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9

Totaal 84,5 punten
Plaatsing 1e van 25 (16)

Fokker R. Engels, Panningen

Ulft Keur x Sulana Keur van Lucky Boy xx Pref x Julana Keur Pref van Fresco Sportregister VLN Keur x Frika Kroon van Amor Pref x Brika Ster van Utopia

Verrichting Ermelo 1988
Evenwichtig, attent, vriendelijk, gehoorzaam en eerlijk met goed humeur. Bij begin onderzoek groen. Loopt in eerste deel onderzoek te veel op de voorhand, later niet meer. Laat zich gemakkelijk bewerken en gaat gesloten in alle onderdelen. Stap regelmatig en voldoende krachtig. Draf krachtig met voldoende ruimte en regelmaat. Galop goed gedragen, sterk en regelmatig. Bij springen goede beentechniek. Goede verrichting in terrein. Veel bereidheid om te werken, werkt met plezier er ervaart werk als licht. Veel aanleg als dressuur-, spring- en terreinpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Eet normaal. Rustig stalgedrag.

Afstammelingen 1990 (veulens)
De hengst liet een uniforme collectie veulens zien, die op een enkele uitzondering na goed bleken te zijn ontwikkeld. Ze vertonen ras, zijn zeker ook voldoende rijtypisch gebouwd, doch zouden in de voorhand wat overtuigender kunnen zijn. Het hoofd is goed gevormd (soms even grof in de kaak) en sprekend met dikwijls een opvallend mooi oog. De hals heeft doorgaans voldoende lengte, is echter meermalen diep aangezet en zou ook vloeiender aan mogen sluiten op de schoft. Bij de uitgezochte veulens bleek dat overigens beter te zijn. De schoft is dikwijls nog wat weinig ontwikkeld en kort. Bij de uitgezochte veulens bleek die bemerking minder te gelden. De schouder heeft voldoende lengte en is goed gelegen. De rug is goed gespierd en gaat over in een sterke lendenpartij. De croupe is goed gevormd, breed, lang en gespierd. Het voorbeen is goed gesteld, evenals het achterbeen. Het beenwerk is hard en droog. Bij de geprikte veulens was de stap nog wel eens kort, bij de uitgezochte veulens was sprake van meer ruimte. De draf is doorgaans goed met ruimte, veel elasticiteit, goede schoudervrijheid, voldoende oprichting en dikwijls zeer goed voorbeengebruik. Bij één afwezig gebleven, geprikt veulens dat thuis is geïnspecteerd is een matig rapport afgegeven.

Kort samengevat: goed ontwikkelde veulens met ras, die in de voorhand enigszins beperkt blijven. De draf is ruim, elastisch en laat een goed voorbeengebruik zien.
Getoond: 29 veulens (waarvan 1 wegens kogelbreuk niet mocht draven) uit 173 dekkingen.

Competitie
1989/1990 Springen Cat. A -- 285 punten, 5e plaats.

Dublin is nu geëxporteerd en afgekeurd voor het KWPN.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

shamal

Berichten: 63
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 01:10

hier een fotootje van Dublin :d

Afbeelding

1985
DUTCH WARMBLOOD
85.6858
stb