resusfactor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

resusfactor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 19:45

Weet iemand van jullie meer over de resusfactor?? Ik weet inmiddels alleen dat de vader en de moeder alle 2 of positief moeten zijn of negatief. Al shet veulentje een andere factor heeft dan de moeder..dan eet het z´n eigen bloed op of zoiets? Gaat in ieder geval niet goed!??


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:23

?? Hier weet ik niet veel van, maar ik heb wel eens gehoord dat er bij een bepaald soort (ik weet niet meer welk, had met vlekken te maken) dat 1 op de 4(dus 25%) kans is op een miskraam/niet drachtig raken omdat de genen of dna niet goed waren ofzo. De eigenares van een pony, dacht dat 't een welsh was en die pony was gevlekt, kwam hiermee. Geen schimmel, maar ook geen appaloosa (al zaten de vlekken wel meer op de kont), misschien een hele donkere schimmel? Of het waar was weet ik niet en ik weet ook niet of je dit bedoelt.

- Offline -

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 04:52

Als het net zoals bij mensen gaat, gaat het ongeveer op deze manier:

Als een Rh- moeder een Rh+ kind draagt krijgt zij voor de geboorte injecties om de opbouw van antistoffen tegen te gaan voor het geval dat bloed van het kind in contact komt met bloed van de moeder tijdens de geboorte. Zonder deze injecties zou het bloed van de moeder antistoffen gaan maken tegen rhesus wanneer het in contact komt met bloed van de baby. Dit is noch voor het kind, noch voor de moeder een gevaar, maar levert problemen op bij het tweede Rh+ kind aangezien er dan antistoffen in het bloed van de moeder aanwezig zijn die de rode bloedcellen van het kind aanvallen.

Kerstmuts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers