Info gezocht: Holsteiner Lansing

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bolke

Info gezocht: Holsteiner Lansing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 13:47

Hoi,

Ik zoek informatie over de duitse hengst Lansing. Foto's, informatie...alles is welkom. Wie kan me helpen?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:25

De pedigree zul je al wel kenne, maar kun je desgewenst ook vinden op http://www.pedigreequery.com/allbreed/
Zijn moeder is monoline, dezelfde moeder als van Cantus, deze hengst is echt een begrip in Holstein, vader van o.a. Calvaro van Willi Melliger. Ondanks het feit dat hij vader is van de Korsieger Lake Bid wordt hij toch niet gezien als een topvererver in het Holsteinse. Zijn dressuurindex is negatief met fokwaarden van rond de 75 (index 100), springen 112. Ook op basis van merrietests scoort hij niet echt goed. Wil je hem gebruiken?

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 22:04

Excuseme schreef:
Ook op basis van merrietests scoort hij niet echt goed. Wil je hem gebruiken?

Nee, mijn vriendin en ik rijden allebei een paard bij dezelfde eigenaar. Pas geleden hebben we een 3-jarige merrie aangeschaft, die als vader Lansing heeft. Zij rijdt deze merrie nu en wilde graag wat meer informatie over haar achtergrond. Zodoende.

Deze hengst scoort dus niet zo goed, begrijp ik? Deze merrie lijkt namelijk wel een talentje te zijn, springt verschrikkelijk makkelijk. Overigens wel een loeder op sommige vlakken, absoluut niet de makkelijkste in het karakter.

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 13:32

Niemand die wat meer kan vertellen?

esme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:10

duitse hengsten zijn niet zo in trek had ik ook al begrepen ik heb zelf namelijk ook een paard uit een duitse hengst en er is geen info over de hengst te vinden op het net. enkel dat hij goede springers geeft. moeilijk hoor ik heb zelfs al naar duitsland gemaild en ook die reageren gewoon nooit!

be good to horses, the are also good to you

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:43

Hmm ik heb gisteren voor het eerst een fax gestuurd naar een hengstenhouderij in Duitsland en kreeg dezelfde dag antwoord terug.
Je kan ook een mailtje sturen naar het Holsteiner Verband, die zijn daar ook zeer correct in.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:37

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie