nav topic over bloedlijnen/volbloeden: Furioso II

Moderators: petraaken, Nicole288

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Zep

nav topic over bloedlijnen/volbloeden: Furioso II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 22:10

waarin ik al lang afgehaakt heb...

ik was op zoek naar Furioso II omdat ik wilde weten wat Furioso II kan doen in de moederlijn. (Paard is een Donnerhall x Furioso II overigens)

Maar over Furioso II dus: die ziet er zo uit:

Afbeelding

Maar is van vaderskant volledig volbloed! Zou ik niet zeggen als ik hem zo in zijn gezicht kijk Haha!

Van de moederlijn kon ik helaas niet zo veel foto's vinden maar ik denk dat ik er met mijn beperkte kennis van fokkerij van uit mag gaan dat dat een soort Franse Gelders Knipoog geweest moeten zijn, hoewel er via Orange Peel wat verder weg in de moederlijn wel weer een volbloed zit.

Maar Furioso II zal ondanks zijn type dus toch bloed moeten kunnen inbrengen. Doet hij dat ook in de praktijk en dan ook op de gewenste manier?

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:28

In Nederland is Furioso II vooral bekend door zijn zonen Voltaire en Purioso. Beide hebben zij zeer veel sportpaarden op het hoogste niveau geleverd. Purioso was in zijn eentje verantwoordelijk voor een 1e plaats op de wbc ranking door 3 internationale Grand Prix kinderen.
De internationale toppers van Voltaire in de springsport opnoemen lukt mij niet, dat zijn er veel. Ik laat dat graag over aan anderen.
Voltaire heeft meerder goedgekeurde zonen, Purioso scoorde beter met zijn dochters. Circa 50% van zijn dochters behaalden het ster en of keurschap.

Antwoorden op jouw vraag, gekruist met Donnerhal en dan ook nog Gelders bloed erachter moet er een redelijk stevig paard staan.

Maar kijk eens naar de nafok van bovenstaande hengsten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:38

Dit beetje leesvoer vond ik op Delmar Knipoog :
Citaat:
Graded Sons: u.a. Falkner, Falstaff, Fanal, Fantast, Fantom, Fashion King, Faszination, Fatianus, Faust Z, Feingau, Feragosto, Fernet, Branca, Ferrari, Festival, Feudal, Fidelio, Filius, Fingal, First Class I, First Class II, First Gotthard, Flagranti, Flambeau, Folkert, Follow, Fontane, For Pleasure, For Sale, Format, Fortun, Fortus, Frauenheld, Fredericus-An, Freedom Z, Freiherr, Freischütz, Friedericus Rex, Friesengeist, Frohnherr, Fürst, Fürst Agram, Fürst Furioso, Fürstenstolz, Fugato, Fumiro, Furaldo, Furi-Agram, Furiano, Furidant, Furino, Furion, Furiosos Sohn, Furisto, Furore, Futur, Rincon Furioso, Futuro. “Such a stallion is born only once every hundred years!” exclaimed the man who discovered Furioso II, Georg Vorwerk, when he first saw the dark chestnut on a tour to France. This was the advent of Anglo-Normans in German breeding regions but primarily in Oldenburg. The strongly frequented chestnut stallion became a great hereditary transmitter and producer of performance horses who made their sire into a member of the progeny winnings millionaire’s club from early on. Especially in his younger years, Furioso II was a sensational sight to behold who could not conceal his French origins. Even at an advanced age, Furioso II was still a bundle of energy. When he left the Vorwerk Hof in 1986 on loan to the Belgian stud of Zangersheide, he did not return. In August of the same year he died of a serious colic. He had already left a great number of approved sons in Germany, but his last year brought two additional sons Faust Z and Freedom Z. Progeny important for the continuation of the male line in Germany are above all the Hanoverian For Pleasure, who under Lars Nieburg began a fantastic sports career, and the Oldenburg stallion Freiherr, who himself has esteemed offspring via Feiner Stern and his son Feinbrand. In Holland, the Hanoverian Voltaire and the Oldenburg horse Purioso established excellent careers and even today are highly esteemd. Other stallion sons worth mentioning include the liver chestnut Friedricus Rex, the monumental Feingau as well as First Gotthard who is now stationed in the USA. Furiosos Sohn became one of the most significant sires in Hessia per se. Two further Furioso xx sons are performing covering duty in German breeds, namely Urioso (Holstein) and Futuro (Oldenburg). Ultraschall, who like Furioso II was stationed in Cappeln shared the damline with Furioso II. The most significant Furioso II daughters include Fumira, Andacht, Fichu, Ausnahme, Kalla and Asiatin, each of whom respectively were winners of the Oldenburg elite shows.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 07:19

Nog een zoon:
Thorwald (uit een Hann. st.pr.st. van Eindruck II X Florentiner II)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:00

Fuchsin de moeder van Grosso Z was een Furioso II. Nafok genoeg bekend denk ik. Zijn zoon de dressuurhengst Goethe had nog 25% arabisch bloed via Gazal II. En wat te denken van zijn dochter Havinia, haar moeder was een Abgar, van Abernant.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:42

Furioso II is de opa van mijn Jurita (Purioso), hij lijkt inderdaad wat zwaar.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Larysse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:41

Hey dit is de opa van mijn paard Haha!
Vader is Thorwald en de moeder een niet bekende fokmerrie.

Doe Maar Normaal Dan Doe Je Al Gek Genoeg !!!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:56

Dit topic is al heel erg oud.
Vandaar hier ene slotje.

Take time to do what makes your soul happy.
[ITP] En dan kiest ponylief voor een knuffel van zoonlief <3

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten