advies:afgespeende veulens vervoeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mountain
Berichten: 31
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: in het zuiden

advies:afgespeende veulens vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 21:14

Graag zou ik advies van jullie willen hebben hoe 2 veulens te vervoeren die reeds 1,5 maand zijn afgespeend. Ik denk er zelf aan ze los te vervoeren en het zeil bij de achterklep omlaag te houden. Verder veel stro en hooi.

Bedankt voor jullie advies.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:12

mountain schreef:
Graag zou ik advies van jullie willen hebben hoe 2 veulens te vervoeren die reeds 1,5 maand zijn afgespeend. Ik denk er zelf aan ze los te vervoeren en het zeil bij de achterklep omlaag te houden. Verder veel stro en hooi.

Bedankt voor jullie advies.


Lijkt mij prima idee met 2 veulens samen, voorzichtig rijden en de boel goed in de gaten houden.
Ik kan er weinig aan toevoegen.
Zoals altijd met dit soort dingen heeft iedereen andere ervaringen.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:58

Precies, mensen doen dit op verschillende manieren.

Wij zetten ze met z'n tweeen naast elkaar, en allebei gewoon vast. Een veulen kan als het goed is vast staan...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 00:16

De eerste keren dat wij veulens vervoerden lieten wij ze altijd los met een laag stro erin en zeiltje naar beneden. (alle buizen en stangen kunnen uit die trailer)
De laatste keer hebben we het veulen gewoon vast gezet, 2 touwen aan de zijkant en 1 in de midden zodat hij niet omhoog zou kunnen komen. (en zeiltje dicht)
Ging allebei prima.

Al vervoer ik ze bij voorkeur liever los, vind dat vast binden toch altijd een beetje riski.