11 oktober>>Jong KWPN naar de ijzeren man weert!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:36

Vrijdag, de week zit erop, we proberen de laatste uurtjes op kantoor stuk te slaan Haha! Haha! Haha!

Fijn weekend alvast C

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:04

CGJ12 schreef:
Ja, maar dat mag samen!

In de gedragscode-omschrijving van een HK-lid staat geloog ik niet dat het lidmaatschap van Jong-KWPN expliciet niet toegestaan is.

Letterlijk staat er:
Artikel 13b, lid 2
Het lid (geweest) zijn van een organisatie als Jong-KWPN wordt als een pré beschouwd....... Een bestuursfunctie kan echter niet gecombineerd worden met een lidmaatschap aan de HK-commissie ........

Verder staat er nog:
Artikel 16b, lid 9
....... Het actief deelnemen aan chatforums op Internet, waarbij het KWPN-paard en in het bijzonder het Bestuur van het KWPN alsmede de keuringsmeesters in een positief daglicht worden gesteld is toegestaan en wordt zelfs financieel ondersteund vanuit het KWPN.........

En deze:
Artikel 83, lid 4
........ het onderhouden van correspondentie in welke vorm dan ook, met aanhangers van het vierkantstype, dient ten sterkste vermeden te worden.

Artikel 102, lid2a
...... Leden van de HK-commisie dienen hun eventuele kinderen geen namen te geven met het woord Shagya erin. Ook de samenstelling der initialen S.H.A.G.Y.A. dient vermeden te worden alsmede naamgeving gebaseerd op hengsten en merries welke als de grondleggers van Shagya-fokkerij worden gezien.........



Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Je hebt wel humor!!!

Dus als eigenaar van een veulen die uit een angloarabier moeder komt, maar wel ingeschreven bij het kwpn mag ik dus niet? Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:09

Pipo schreef:
Dus als eigenaar van een veulen die uit een angloarabier moeder komt, maar wel ingeschreven bij het kwpn mag ik dus niet? Haha!


Dat heb ik nergens kunnen lezen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:15

Zegt wel wat over het kwpn trouwens, dat stukje wat jij schrijft.

Niet openstaan voor andere ideen en andere invloeden.................

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:34

CGJ12 schreef:
Ja, maar dat mag samen!

In de gedragscode-omschrijving van een HK-lid staat geloog ik niet dat het lidmaatschap van Jong-KWPN expliciet niet toegestaan is.

Letterlijk staat er:
Artikel 13b, lid 2
Het lid (geweest) zijn van een organisatie als Jong-KWPN wordt als een pré beschouwd....... Een bestuursfunctie kan echter niet gecombineerd worden met een lidmaatschap aan de HK-commissie ........

Verder staat er nog:
Artikel 16b, lid 9
....... Het actief deelnemen aan chatforums op Internet, waarbij het KWPN-paard en in het bijzonder het Bestuur van het KWPN alsmede de keuringsmeesters in een positief daglicht worden gesteld is toegestaan en wordt zelfs financieel ondersteund vanuit het KWPN.........

En deze:
Artikel 83, lid 4
........ het onderhouden van correspondentie in welke vorm dan ook, met aanhangers van het vierkantstype, dient ten sterkste vermeden te worden.

Artikel 102, lid2a
...... Leden van de HK-commisie dienen hun eventuele kinderen geen namen te geven met het woord Shagya erin. Ook de samenstelling der initialen S.H.A.G.Y.A. dient vermeden te worden alsmede naamgeving gebaseerd op hengsten en merries welke als de grondleggers van Shagya-fokkerij worden gezien.........


Zeg, zou jij mij de rest van de gedragscode-omschrijving ook nog even kunnen sturen? Ik word steeds enthousiaster! Knipoog

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:21

CGJ12 schreef:
Ja, maar dat mag samen!

In de gedragscode-omschrijving van een HK-lid staat geloog ik niet dat het lidmaatschap van Jong-KWPN expliciet niet toegestaan is.

Artikel 102, lid2a
...... Leden van de HK-commisie dienen hun eventuele kinderen geen namen te geven met het woord Shagya erin. Ook de samenstelling der initialen S.H.A.G.Y.A. dient vermeden te worden alsmede naamgeving gebaseerd op hengsten en merries welke als de grondleggers van Shagya-fokkerij worden gezien.........


mag je, je dweggeit wel zo noemen?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 18:55

Je dweggeit niet Haha! Knipoog , wel je dwerggeit.
En een BWPer, wordt die wel gewaardeerd?

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 19:11

Mmmz sorry jongens/meiden maar dit gaat niet echt meer over de bijeenkomst van het jong kwpn bij stal de ijzeren man. Gaan er nog mensen uit het noorden heen?? Misshis... Kunne we misschien met paar mensen poolen!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:48

Yep ik ga, alleen ik ga met Merilyn, het is nu 99% zeker Lachen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 20:21

haha ja had ik begrepen!!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 23:24

Ik weet nog niet precies hoe ik heen ga (auto, openbaar vervoer), het enige wat zeker is, is dát we gaan. Pling

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:56

en de we, dat ben ik dus! *LOL*

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 19:02

MissPPP schreef:
en de we, dat ben ik dus! *LOL*


Hoezo????

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 19:04

O ik snap t al. Jullie mogenook met mij mee rijden?? Scheelt ons allemaal in de kosten. En ik wil ook zeker heen

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:45

Yvonne19 schreef:
O ik snap t al. Jullie mogenook met mij mee rijden?? Scheelt ons allemaal in de kosten. En ik wil ook zeker heen


Oke, ik moet het nog even bekijken hoor... Het is ook pas volgend weekend! Ik geloof dat er ook nog iemand uit Harkstede heen gaat, maar dat hoor ik volgende week nog wel. Er zijn (waren?) ook plannen om met een busje vanuit het Noorden te gaan, ik zal Marcus nog wel even bellen ofzo.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 19:08

Ja goed plan! Als er iemand is die zo'n busje kan en mag rijden zou mooi zijn. En anders knopen we aan paardentrailer achter de auto Haha!!! Ik hou me aan bevolen voor het busje en anders kunnen jullie met mij meerijden. Of we rijdenmet meerdere auto's achter elkaar vanuit het noorden. Als iemand van jullie de weg weet??

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:49

De weg vinden lijkt me niet zo'n heel erg groot probleem, er bestaan wegenkaarten, routeplanners enz. Knipoog
Maar het voorstel van een busje is idd nog niet zo gek! We zullen MissHIS haar telefoongesprek afwachten..... Schijnheilig

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:07

Adriana komt bij mij logeren en rijdt idd mee. Ik heb nog 3 plekies over vanuit Utrecht als er mensen zijn die niet kunnen ivm vervoer Haha! Het is mijn 1e bijeenkomst avn jong KWPN. ben net 6 dagen lid.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:42

Ach niet getreurt ik al vanaf het begin en het word mijn eerste ook, maar we gaan die dag de schade flink inhalen Knipoog

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 19:27

Ik ga voor de 2e keer heen, ben ook naar de hbc stal geweest, was erg leuk~!

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:17

Wat heeft het jong KWPN te bieden voor de leden? Waarom zou ik lid moeten worden? Overtuig me... Haha!

Wat doet het jong KWPN en wat word ik er beter van?? Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:03

Vraagje, bedoel er niets mee hoor, maar wat gaat jong KWPN doen op een stal met overwegend Oldenburgers en de enige officiele Oldenburger keuring buiten het eigen fokgebied op deze stal?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 01:17

O? Ik dacht dat de hengsten Gentleman, Haarlem, Jonggor's Ajonc, Weyden, Lennard, Polydox, Kimberley, Pardon, Nagano, ook voor het KWPN zijn goedgekeurd. Deze hengsten worden toch ook door de IJzeren Man aangeboden?
Het lijkt mij dat ook het jong KWPN dus haar horizon wil verbreeden...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 09:46

Ja het jong KWPN wi niet zeggen dat ze alleen maar kwpn paardjes gaan bekijken, ik wil van alle stamboeken wel eens wat zien. Zo heb je ook eenbeetje inzicht wat het verschil is met al die stamboeken en je zou er positieve en negatieve dingen uit kunnen halen.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 11:33

chantal1 schreef:
O? Ik dacht dat de hengsten Gentleman, Haarlem, Jonggor's Ajonc, Weyden, Lennard, Polydox, Kimberley, Pardon, Nagano, ook voor het KWPN zijn goedgekeurd. Deze hengsten worden toch ook door de IJzeren Man aangeboden?
Het lijkt mij dat ook het jong KWPN dus haar horizon wil verbreeden...


En Oklund niet vergeten he Knipoog