Welke hengst voor deze merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:16

Als je een springpaard wil fokken is Jazz gewoon niet de meest voor de hand liggende keuze.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 21:25

daar ben ik het weel mee eens maar als je een paard wilt fokken wat goed loopt en nog een beetje kan springen en de moeder is helemaal springgefokt kan het goed uitpakken maar zeker weten doe je het nooit.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:48

neem dan een leuke allrounder. Stel dat er een uitkomt die en niet kan lopen en niet kan springen. Tuurlijk kan het zijn dat er een jazz is die een leuke sprong kan maken, maar dat betekent niet dat ze het allemaal kunnen, ik zelf heb nog nooit een fatsoenlijk springende jazz gezien, ze gaan er misschien wel overheen maar missen de techniek en het vermogen. Als ik jou was zou ik verder kijken naar hengsten die wat allrounder zijn en niet blijven haken op een mooi plaatje met een bekende naam.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 22:53

Ik laat me merrie ook niet dekken door Jazz

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:26

Alikesflame schreef:
ik heb net met bengel er over gehad en die zij ook dat een jaz kan springen.


jupz tuurlijk zou een jazz wel kunnen springen je kan zelfs als je twee dressuur gefokte paarden met elkaar kruist een veulen kunnen krijgen dat wel kan springen is maar een klein klansje maar de kans ik altijd aanwezig... het hangt toch echt van het veulentje zelf af...

maar weer ff ontopic: je weet in ieder geval hoe ik erover denk... je moet altijd beide keuzes openhouden en dat dacht je zelf ook dus denk dat je er wel uit komt

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 14:23

ckers moet lukken toch??

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:42

weet het wel zeker dat het gaat lukken Haha!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 22:21

Ja idd. we weten t al he zo goed als cker. Orame. ja en er zitten nadelen aan maar aan welke hengst niet?? de een heeft kromme benen, de ander een zwakke rug en weer een ander kan niet lopen. zo heeft deze hengst ook zijn gebrek. *LOL*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:54

Idd elke hengst heeft een gebrek! Al is de Olivi die wij hebben eentje waar alles goed van is. Olivi gaan we weer gebruiken voor de fokkerij! De Orameetjes die wij hebben hebben geen kromme benen en zwakke rug..... Maar goed het is maar net hoe je merrie fokt en wat haar zwakke kanten zijn, dan moet je een hengst hebben die haar kan verbeteren!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:01

Uh hum, nou ja goed, vind het geen verstandige keuze, maar de merrie is van jou dusse.

Nou wil ik dan natuurlijk wel even weten wat je onderbouwing is voor deze keuze, dus waarom!!

Ik hoor het nog wel!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 20:19

Idd hij heeft geen super rug maar zijn gangen zijn goed en heeft sterke benen. Ben vandaag bij de fokker van no limit geweest en die idd dat de hengst niet kan springen nou ja niet op de goede manier. Dus ga ik weer twijfelen. eigenlijk moet ik ze maar eens in het echt zijn en hoe ze springen voordat ik dan toch de knoop doorhak. Was er dus gewoon cker van dat hij het zou worden maar de fokker van no limit gaat het ook ff mee uitzoeken.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:51

Raadde de fokker niet no limit aan? zou ik ook doen, mijn baas spaart No Limits dus ik kan ook wel promopraatje voor hem houden?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 12:46

die fokker heeft ook veel no limits zelf. en hij zij we moeten het er maar eens over hebben wat we gaan doen. ben benieuwt eigenlijk.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 14:32

Wat dacht je van Lux? Geeft maat, beweging en springcapaciteit.
Wat betreft hengsten die hier boven staan en waar ik ervaring mee heb: Jazz geeft gave veulens, maar het zijn geen springpaarden. Cabochon geeft geweldig karakter, maar ook richting dressuur. Orame, tja daar ben ik niet zo weg van. Hij verbeterde de merries absoluut niet. Action Hero staan er op dit moment twee van bij ons op stal. Hele goede bewegingen, lijken ook goede springers te worden. Wat ik heb gezien verbeterd hij wel de merrie kwa beweging maar niet kwa type.
Toch maar Lux?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 19:59

is idd ook wel een idee had zelf nog niet aan hem gedacht.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:26

Citaat:
Idd hij heeft geen super rug maar zijn gangen zijn goed en heeft sterke benen. Ben vandaag bij de fokker van no limit geweest en die idd dat de hengst niet kan springen nou ja niet op de goede manier.


Zijn gangen zijn nou ook niet bepaald uitmuntend te noemen. Verder vind ik het een traag stijf paard. En in zijn bovenlijn echt niet wat jij zoekt.
Verder van dat springen had ik je ook al gezegd, hij springt gewoon slecht....

Citaat:
Dus ga ik weer twijfelen. eigenlijk moet ik ze maar eens in het echt zijn en hoe ze springen voordat ik dan toch de knoop doorhak


Probleem, ga maar eens kijken bij die 7-8-9 jarige hengsten, hoeveel er nog van in de sport lopen vrijwel geen ? Zo ook Orame, heel de zomer nergens gezien in ieder geval, zelfde met opan, orionfortuna, ohorn, etc.
Enige die je hebt gezien van de O jaargang is Odermus en Oklund.

No limit, als je die goed op stand bekijkt is die niet bepaald langgelijnd en ook wat diep in zijn rug. Zijn nakomelingen sprongen overigens niet slecht in Ermelo(IAN), maar daar ken ik de moeders niet van.
Zoals ik al gezegd heb ben ik niet gek van holsteiners bloed op jou merrie.

Citaat:
Wat dacht je van Lux? Geeft maat, beweging en springcapaciteit.


Bergen merries gedekt, zie je er ooit wat fatsoenlijks van in de sport ?
Weinig, brengt niets en karakter ook niet al te best.

Waarom denk je niet aan een hengst als Silverstone ? Als je merrie zelf genoeg bewegingscapaciteiten heeft.
Of anders Oklund, maar daar ben ik zelf fan van, is niet helemaal objectief Knipoog Maar qua bovenlijn etc zou het super passen en springen kan de hengst Knipoog
Ik zal nog eens denken wat ik je nog meer aan zou kunnen raden.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 23:48

goed idee in elk geval bedankt zucht.... had ik maar een ander paard. Eerst had ze hele mooie gangen maar daar is nog weinig van over na de operatie kon ze niet eens meer galopperen maar gaat weer beter als die andere knol haar niet had getrapt was er nix mis mee. maarja het is niet anders. Ik ga idd toch maar eens aan silverstone denken en ff wat info over oklund opzoeken in ieder geval bedankt voor je hulp

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:45

Geen dank hoor.
En niet zomaar van de hak op de tak springen , ieder1 heeft zo zijn mening, maar je moet gewoon overal realistisch naar kijken, ik zeg ook maar wat ik denk, maar wel met een redenering Knipoog

Denk er allemaal goed over na in ieder geval!

Ow ja, Silverstone kun je bij VDL wel opvragen en Oklund weet 'Franske' alles wel van, zit hier ook op het forum als het goed is.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:17

Aimee schreef:
Wat dacht je van Lux? Geeft maat, beweging en springcapaciteit.


... en een karakter waar niet iedere amateur mee om kan gaan. Ik persoonlijk zou niet de tien miljoenste Lux op stal willen hebben, zeker niet als hij euhh... zeg maar... een beetje vreemd uit de hoek kan komen.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 20:45

Ik heb wel een paar van lux gezien die toch erg mooi en goed waren maar weet zelf ook niet echt wart van die hengst af gaat gewoon nog lekker doorzoeken voordat ik echt wat besluit. Het moet gewoon een mooi goed veulen worden en als er geen dressuur hengst bij past gaat er geen dressuur hengst op en met een springhengst geld t zelfde alhoewel ik het liefst een veulen wil die wel aardig kan springen maar zeker zo goed loopt.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:21

effe offtopic Knipoog

pipo schreef:
Grapje zeker

Jazz die springpaarden fokt, ik moet het nog meemaken. Heb nog nooit een Jazz gezien die kan springen, en heb een vermoeden dat ik die ook nooit zal zien.



Ik geloofde er ook nooit in, maar ik heb de eerste gevonden

De eigenaresse had wel gezegd dat ze goed kon springen, maar ik wilde het eerst weleens zien
En deze kon het echt wel aardig *LOL* Had een heel mooi strak voorbeen en maakt zich heel mooi rond op de sprong. Ze is alleen wel een beetje bang voor het hout en pakt nogal eens wat lucht.

Nou kan ik niet meer zeggen dat Jazzen niet over een luciferhoutje heenkomen Verdrietig *LOL*
Deze Jazz-merrie is trouwens ook reservekampioen vrijspringen geweest een jaar of vijf geleden.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:45

Eerst zien voordat ik het geloof Haha!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 00:10

he franske wil jij wat meer vertellen over oklund

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 19:37

Timeless een goodtimes. Is dat niet wat is compacter en betere rug en springt ook nog goed.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:53

Ik vind Timeless op stand wel zo ontzettend lelijk Bloos

In beweging en aan het springen heb ik alleen op foto's gezien en dat lijkt wel aardig. Maar op exterieur zou ik hem voorbijlopen Knipoog