hengst Show Time

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

hengst Show Time

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 20:13

Na eerst lekker op bokt te hebben gepraat over welke hengst bij mijn donnerhall merrie, was ik het er over eens geworden dat het 1 van die gekozen hengsten ging worden. Helaas heeft ze een tweeling gekregen, wat natuurlijk niet goed is gegaan. Verdrietig
Na een tweeling dracht is het erg moeilijk je merrie weer dragend te krijgen, dus ik heb voor alle zekerheid een niet al te dure hengst uit gekozen. De andere waren rond de E1200,- en deze koste maar E600,- omdat hetz'n eerste dekjaar is. Ik zie echt veel in die hengst, volgens mij wordt dit een topper. Maar ik schaam me diep, want ik heb buiten de info op de site van De Dalhoeve, geen info over deze hengst. Bloos
Ik zag het gewoon wel zitten, zeker ook vanwege de dekprijs.....
Nu mijn vraag aan iedereen, wie weet er iets over die hengst te vertellen?
alle info is zeer welkom, goed of niet goed.


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 11:13

is er dan helemaal niemand die deze hengst kent?????

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:20

Heb hem de laatste keer op de hengstenshow zien lopen bij de Dalhoeve. Zeer indrkwekkende hengst. Maar het is zn eerste dekjaar dus waarschijnlijk zullen er niet veel mensen zijn met informatie of ervaringen met deze hengst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:40

Ja, die ken ik wel, mooi paard is dat Lachen.
Gribaldifan kan er zeker meer over vertellen, ze kent de Dalhoeve en de hengsten daar erg goed.

Linkje: Showtime

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 16:55

Ah dank jullie wel! Ik ga direct even die link uitproberen, ben zeer benieuwd.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 16:56

Hahaha dat is die van de dalhoeve site, die had ik al opgespeurd. Mooi is ie he? Ik ben echt benieuwd nu. Eerst even wachten of ze dragend is...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:34

heeft ie de pavo cup meegelopen??

She's my lady Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:38

sherwood schreef:
Hahaha dat is die van de dalhoeve site, die had ik al opgespeurd. Mooi is ie he? Ik ben echt benieuwd nu. Eerst even wachten of ze dragend is...


Oeps sorry Bloos . Ik heb hem een paar keer live gezien, maar ik vind ze allemaal mooi, dus daar heb je weinig aan. Maar ik zou zeker geen nee zeggen tegen Contango-bloed als ik een passende merrie had (heb ik niet).

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 18:21

Dat van mij is een donnerhall, dus ik denk dat dat wel passend is. Ze heeft een wat te lange rug vind ik en haar achterbeen mag iets actiever. Dat zag ik zo op dit plaatje van deze hengst wel redelijk goed zitten. Een verbetering hoop ik dus. Niet dat ze niet goed is hoor, maar als ik dan commetaar moet geven, vind ik dat deze punten aandacht verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:28

Hopelijk hebben er nog anderen een goed advies voor je, misschien nog die er meer verstand van hebben??

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:44

Volgens mij zit je wel goed met Contango x Democraat. De volle broer (of toevallig dezelfde combinatie) van Show time, Ravel is te zien op de site van Tim Coomans, www.coomans.nl. Ravel heb ik vorig jaar zien lopen bij ons op de Prinsenstaddressuur (soort regionale pavo) en ik was er van onder de indruk. Echt een krachtpatser! Als Showtime daar op lijkt, moet het goed komen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:46

Waarom zijn deze Contango x Democraat zonen alleen AES goedgekeurd??

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 16:00

Wat houd dat eigenlijk in AES? sorry ben nog niet zo erg bekend met de warmbloed wereld en fokken.
Ga trouwens gelijk even kijken naar zijn broer...

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 16:02

Jammer zie alleen maar een koppie. Maar ik denk dat ze wel wat van elkaar weg hebben. hoop ik...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:22

Hoihoi

Zeg maar wat je wilt weten, Ik ken het bedrijf en de hengst goed. Showtime heeft dit jaar overigens redelijk wat gedekt, dus je bent niet de enigste die zo'n keus heeft gemaakt. Ik vond het een erg fijne hengst om mee te werken, en voor een hengst ook erg fijn in de hand. Verders heeft ie een erg goede ruiter op z'n rug en begint de combinatie steeds meer te groeien. Ze hadden zich ook gekwalificeerd voor de pavo cup. Over de veulens kan ik nog niets vertellen, gewoon weg omdat die er nog niet zijn. Over contango en zijn nakomelingen antuurlijk wel eveneens als democraat. Als je meer wilt weten hoor ik het wel!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 18:07

Haaa heerlijk! Waar bokt al niet goed voor is. Wat ik nou wil weten is hoe is zijn achterbeen gebruik, misschien ook cijfers van het verrichtings onderzoek, en ook heel graag hoe zijn hals richting is. Ik heb namelijk wel gezocht in die bewaarboeken van de IDS maar daar kon ik hem niet in vinden, helaas. Is ie erg fel of is ie nuchter? Ik wil alles weten. Haha! En ook nog, wat denk jij dat hij in de toekomst gaat doen? Hoeveel dekkingen heeft hij ongeveer gedaan? Zo alsvast heel veel vragen, maar ik heb er nog meer hoor, als je nog puf over hebt Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Ubermetrics en 46 bezoekers