Info gezocht over Glendale!

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

*Jolanda*

Info gezocht over Glendale!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 20:49

Hey,

Wie kan me watmeer vertellen over de hengst Glendale v. Nimmerdor?

Groetjes Jolanda

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:51

is naar Amerika gegaan, de afstammelingen die ik een beetje beter ken zijn, 1 koffievos en 3 heel donkerbruin/zwart en een super nuchter, braaf en werkwillig karakter, 1tje van 1.60, 2 van ong. 1.64 en een uitschieter van 1.82. Die kleinere komen ook uit kleinere merries, ik weet niet wat voor merrielijn er achter de grote zit. Zeer correct, niet spectaculair stappen/draven, galop is bovengemiddeld.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:08

*Jolanda* schreef:
Hey,

Wie kan me watmeer vertellen over de hengst Glendale v. Nimmerdor?

Groetjes Jolanda

Memiro heeft een een glendale gehad. Anders moet je die ff pbén voor meer info.

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:14

He hallo ik heb een super Glendale gehad. Donker bruin 1.67 en was goed in alles sgw, dressuur en springen. Die van mij was een ster ruin.
Glendale zelf is als dresuur paard naar amerika verkocht aan iron spring farm.
Zij hebben ook een internet site weet hem ff niet uit mijn hoofd. Ik heb met mijn Glendale gelesd bij nicole werner( die van edward gal) daar lesde nog een gledale(schimmel ruin) die liep lichte toer.

DELGRANGE zadels/ beenbescherming te koop
PB voor info

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:51

Nimmerdor x Marco Polo x Polaris
Geb.: 22-04-1988
Bruin
1.73m

Afstammelingen 1993 (veulens)
Een zeer uniforme groep, goed ontwikkelde, rijtypisch gebouwde, langgelijnde veulens presenteerde deze hengst. Zijn nakomelingen beschikken over sterke rompen.
Het hoofd is voldoende sprekend. De hals is zeer goed van vorm, lengte en bespiering. De schoft moet zich nog ontwikkelen maar loopt voldoende lang door. De schouder heeft steeds een goede lengte, maar zou soms wat schuiner gelegen kunnen zijn. De rug is goed bespierd en de veulens toonden sterke verbindingen. De croupe heeft een goede lengte, maar zou soms iets hellender kunnen zijn. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is consequent lang en klein gehoekt. De kwaliteit van het beenwerk is goed.
De stap is voldoende. De draf gaat de veulens gemakkelijk af, maar het achterbeen zou meer moeten ondertreden. De draf zou ook meer door het lichaam moeten vloeien. De uitgezochte veulens hadden duidelijk meer ras, maar dan zou het beenwerk wat royaler uitgevoerd kunnen zijn.
De hengst heeft in doorsnee goede merries bediend.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens met sterke rompen, die in draf het achterbeen meer onder zouden moeten brengen en iets meer souplesse konden vertonen.
Getoond: 30 veulens uit 307 dekkingen.

Afstammelingen 1997 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft de reeds naar de USA geëxporteerde Glendale voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Wachthengst 2001 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen wordt Glendale op wacht gezet.
De naar de VS geëxporteerde Nimmerdor-zoon Glendale toonde tijdens het verrichtingsonderzoek in 1991 meer aanleg voor de dressuur dan voor het springen. Glendale kreeg in zijn beginjaren veel merries toegevoerd. In totaal staan uit 607 dekkingen 479 veulens geregistreerd. Glendale scoort voldoende met zijn exterieurindex, al mag niet onvermeld blijven dat de kracht van het achterbeen te wensen over laat. De springindex van Glendale bedraagt 90 (btr 73%), terwijl zijn dressuurindex blijft steken op 85 (btr 77%). Op basis hiervan moet geconcludeerd worden dat het Glendale niet gelukt is om in de breedte de prestatiefokkerij een positieve impuls te geven.

Verrichting Ermelo 1991 (gedeelde 8e plaats)
Vriendelijk, gehoorzaam, eerlijk met goed humeur. Bij begin onderzoek net zadelmak. Heeft door zijn lengte moeite om zich te sluiten. Voldoende souplesse.
Stap goed. Draf ruim en goed gedragen. Galop veerkrachtig en ruim. Maakt bij het springen een tamelijk lauwe indruk, heeft er moeite mee om terug te springen. Springt met weinig afdruk en maakt de sprong achter niet mooi af. Zou voorzichtiger mogen zijn. Presteert in terrein ruim voldoende. Geeft bij dressuur goed gevoel en bij springen normaal gevoel. Ervaart werk als tamelijk zwaar, ruim voldoende bereidheid om te werken. Tamelijk veel aanleg als dressuurpaard, voldoende aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef.
Goed stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie