Afstammelingen van Ed King Hill?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:27

Jurga schreef:
Paddox is altijd goed *zegt de fan met twee Paddox-nakomelingen*. Karin, heb je misschien foto's van dat veulen?


Het is een pracht van een hengst maar Paddox is ook zeker niet een van de makkelijkste hoor Knipoog


Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 19:46

Hoi,
Sherwood, wat een ontzettend leuk veulen is dat!! Ben er nog niet uit wat ik nou doe, zit nog wel heel erg aan Ed King Hill te denken, vind het zelf namelijk een super hengst!! Heb nog allerlei info van Ed gehad, van stal de Nieuwe Heuvel, hebben ze me opgestuurd! Mooie foto's staan er van hem bij, kan ik echt bij wegkwijlen, ik denk dat ik toch maar voor deze hengst kies. Ik kijk zeker nog wel verder, maar Ed maakt wel een grote kans. In ieder geval heel erg bedankt voor al jullie reacties!
Groetjes Melina

miramare
Berichten: 230
Geregistreerd: 02-09-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:14

Ik ken ook een nakomeling van Ed King Hill, deze merrie is 2 jaar oud dus kan nog niks zeggen over het berijden. In de omgang is ze wel lief en makkelijk maar eigenwijs. Wel heeft ze veel aandacht nodig

Bijrijdpaard Wizardsplace's Original (Disconto x Bredero) M1

miramare
Berichten: 230
Geregistreerd: 02-09-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:15

ze is wel bloedmooi en heeft super mooie bewegingen

Bijrijdpaard Wizardsplace's Original (Disconto x Bredero) M1

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:36

Wij hebben een bonte jaarlinghengst van hem. Moeders was ook bont. Is een braaf ding. kan niet echt veel vertellen want hij staat lekker in de opfok.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:18

Ik heb een bonte nakomeling gehad van Ed King Hill (x Zeoliet). Ze had een superlief karakter, echt een knuffel. Ze had een goede, ruime stap en draf. (in draf zeer veel knie-actie), maar de eerste paar maanden kon ze niet galopperen. Na heel veel pogingen is het gelukt en op het laatst kon je redelijk met haar galopperen, maar ze bleef moeite houden in galop met haar evenwicht. Vandaar hebben we haar nu verkocht, want we wilden haar voor de sport gebruiken. Springen kon ze helemaal niet. Na twintig pogingen waarvan ze 10 keer weigerde en 10 keer gewoon door de balken heen liep hebben we dat maar opgegeven. Ze staat nu bij mensen die (recreatief) endurance met haar rijden en dit vindt ze geweldig. Ze was een stevig gebouwd paard met stevig beenwerk. Ik ken nog een paar mensen die een Ed King Hill hebben of gehad hebben en over het algemeen zijn het vriendelijke paarden, maar inderdaad niet de makkelijkste om te rijden, ze zijn nogal drammerig.
Als het me lukt een foto toe te voegen (ben pas nieuw op bokt) staat hieronder een foto van de Ed King Hill merrie met haar veulen van vorig jaar (vader onbekend)


Afbeelding

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 17:23

Hoi iedereen!
Wat een verhalen over de nakomelingen van Ed King Hill zeg!! De ene heeft te iele benen en te kleine hoeven, of zijn heel moeilijk, hebben juist super gangen en karakter, weer een ander kon niet galloperen Verward . Het is denk ik toch een grote gok die je aan gaat, over wat je krijgt. Maar ik denk dat het bij alle veulens altijd maar afwachten is. Ik zit er nog wel heel erg over te denken welke hengst enz. Maar daar heb ik gelukkig ook nog wel even de tijd voor, maar Ed King Hill blijft zeker op mijn lijstje staan. Ik zat ook nog aan Bonaparte ofzoiets dergelijks te denken. Een mooie dekhengst en niet al te groot. Nou zal nog maar eens goed overal informeren en dan gaat het me hopelijk nog eens lukken de geschikte hengst te vinden Scheve mond . Maargoed binnenkort plaats ik nog wel een paar zeer recente foto's van Lyra en mischien kunnen jullie mij dan nog eens een indicatie geven.
Groetjes Melina

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:22

Hi
Ik ken verschillende nakomelingen van Ed King Hill. Ook verschillende (bont en eenkleurig) zelf gereden. Ed King Hill staat er om bekend als een hengst met een bewerkelijk karakter. De meeste nakomelingen die ik van hem gezien en gereden heb, waren niet de makkelijkste met beleren en rijden. Een was een ontzettende drammer, en op stal een chagerijn. Maar let wel, die kwam ook niet uit een errug fijne merrie. Een vriendin van mij heeft 2 edh`s gehad, een jonge hengst en een merrie, die waren super relaxt in de omgang en ook onder zadel. Ed king hill is goed aan de maat maar vererft dit naar mijn inziens (van de nakomelingen die ik gezien heb) niet altijd...Ik vind het geen paarden met grove benen of hoofden...Als je met je merrie wil dekken, en je wilt graag een bonte, heb je al eens overwogen om met Samber te dekken? € 600 dekgeld. Mocht je dat te duur zijn, kun je ook altijd overwegen met een van Sambers (goedgekeurde) zonen te dekken, Cool Cracker S (dacht ca € 450-500 dekgeld, is nu wel ZZ licht en heeft de 4 wedstrijden die hij gestart heeft in de ZZ licht ook 4x prijs gereden, hij is pas 8! En goed aan de maat en kan ook super springen! Of Pedro € 250) en zo zijn er nog wel meer...suc6

Haha!

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:02

Hoi Rubywhite,
Bedankt voor je info over de nakomelingen van Ed King Hill die je gereden/gekent hebt, ik zit al veel rond te kijken en ik vind Samber ook een leuke hengst, maar die is volgens mij alleen opgenomen in het KWPN stamboek (weet ik niet zeker), maar ik zoek een NRPS'er en dan rond de 1.60/1.65m., vooral niet al te groot. Ik ben zelf ongeveer 1.60m. en Lyra is ook zo rond die maat, dus zeker niet een te grootte voor mij!! Maar kijk rustig verder.
Groetjes Melina

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:13


Haha!

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:21

Waar is Samber dan wel in opgenomen? In het NRPS stamboek? Nee toch..?

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:27

sorry sorry
Samber is KWPN goedgekeurd, ik was in de veronderstelling dat je Ed King Hill bedoelde...excusses! Met je NRPS merrie kun je gerust met samber dekken hoor....Het veulen krijgt KWPN reg A mist je dat niet wilt ofcourse...

Haha!

AnneMaaike17

Berichten: 330
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Joure

Re: Afstammelingen van Ed King Hill?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:32

Afbeelding

Dit is mijn nakomeling van Ed King Hill
het is een beetje een pittig paardje zoals veel nakomelingen van Ed King Hill het is een paardje met gebruiksaanwijzing om het zo te noemen.
Iemand bij ons op stal heeft ook een nakomeling van Ed King Hill maar die is een stuk rustiger, dus het hoeft niet te zijn dat alle nakomelingen van Edje pittige paarden te zijn, het hangt er van af hoeveel ze van de moeder of vader meekrijgen.

Maar Ed King Hill is vorig jaar overleden.

Vuurfee (L)

gomir

Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Afstammelingen van Ed King Hill?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 00:06

Ed king Hill is idd vorig jaar overleden, maar dat wisten ze 3,5 jaar geleden toen dit topic actueel was nog niet Knipoog

Dit gaat op slot.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers