Dekgelden: hoe zit dat met voorschot, dracht, gust

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pascha

Dekgelden: hoe zit dat met voorschot, dracht, gust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 08:56

Als ik in de hengstenfolder van een Hengstenstation kijk, zie ik bij de tarieven verschillende prijzen. Hoe zit dit?

Voorbeeld:

Karandasj Voorschot 250 euro en bij dracht 600 euro, dus het totale dekgeld is dan 850 euro excl. 6% OB?

Of lees ik dit verkeerd, misschien een hele stomme vraag, maar ik weet het niet... Verward

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:06

Pascha schreef:
Als ik in de hengstenfolder van een Hengstenstation kijk, zie ik bij de tarieven verschillende prijzen. Hoe zit dit?

Voorbeeld:

Karandasj Voorschot 250 euro en bij dracht 600 euro, dus het totale dekgeld is dan 850 euro excl. 6% OB?

Of lees ik dit verkeerd, misschien een hele stomme vraag, maar ik weet het niet... Verward

Je betaald sowieso die 250, of ze nou drachtig is of niet. Als ze per 1 sept. drachtig is bevonden betaal je die 600 erbij dus dekgeld is 850. Als ze niet drachtig is per 1 sept. betaal je alleen die 250 plus natuurlijk alle dierenartskosten etc...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

offspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:56

wij doen je betaalt 230 euro dekgeld en als ik per 1 oktober een gust verklaring heb gehad van de da dan krijgen ze 20 procent reductie volgend dek seizoen.

Kijk dit bepaald een hengstenhouder zelf en ieder heft zijn eign regels daar voor.

gr nadine

When love is a drug, then let me be your dealer!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie