kosten opfok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

kosten opfok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 11:43

wat kost het ongeveer om een veulen/jaarling/twenter in een wei/loopstal te stallen? (excl. da kosten) En waar doen jullie dit?


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:51

Mijn Quarter jaarlingmerrie staat bij ons op stal (in Noord-Holland) , waar ook veulenopfok wordt gedaan. Er is heel veel toezicht, en de paarden komen dagelijks in handen. In de winter worden ze 's nachts binnengezet, overdag komen ze dan buiten. En in de zomer staan ze dag en nacht op het land en er word meerdere keren gekeken hoe ze er bijstaan. Voordeel is dat ik op dezelfde stal met mijn volwassen merrie sta, dus ik kan er dagelijks heen. En wat ook van voordeel is: ze staat met allemaal andere Quarters op het land, er staat geen KWPN-er of ander ras tussen die door zijn maat de boel kan tyranniseren (wil namelijk nog wel eens voorkomen)
Ik betaal de smid, entingen en zo apart, maar de wormenkuur is tot nog toe inbegrepen. Ik betaal 115,- Euro per maand.

Je suis Charlie.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:44

mijn veulen gaat naar een opfok in schipluiden. zomers staan ze dag en nacht buiten en in de winter staan ze met een aantal in een grote stal, waar ze dagelijks buiten komen. de prijs is incl. voer etc, maar excl. da, wormenkuur en hoefsmit.
ik ga 150 euro in de winter en 75 euro in de zomer betalen.

Pintopini
Berichten: 384
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:14

Ik heb mijn paardje in hazerswoude gehad, daar kost het afhankelijk van het seizoen tussen de 90 en de 125 euro. DA, hoefsmid apart doorberekend.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:45

Mijn veulen staat in Putten. Ze komt daar zomer en winter overdag buiten en 's nachts op stal. Kosten starten nu voor de winter op 77,50 en dan ieder half jaar komt er 12,50 bij op. excl. DA etc. Altijd toezicht want de weilanden liggen aan het woonhuis en het is ook een normale pension stal.

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:05

Hoorde van kennissen dat die naar Frankrijk waren geweest, daar kun je dus je paard kwijt voor 1000 euro per jaar all in (behalve de DA) ze lopen in principe zomer en winter buiten op een giga groot terrein, maar kunnen wel onderdak - het klonk erg goed, wel toezicht, paarden gingen naar de smid, werden ontwormd.....ideaal. Er was wel een wachtlijst.
Ik fok ze thuis op, maar als ik de mogelijkheid niet had zou dit toch wel een optie zijn. Nadeel is natuurlijk dat je niet zo even heen kunt, dat moet je er dus voor over hebben.

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:34

Mijn pony veulen staat bij www.zonnehoeve.net. Staat tot het echt slecht wordt met een kudde in een stuk natuur gebied. van de winter gaan de veulens in een opfok bij de stallen. Dit is de buitenkant, deels overdekt, deels bestraat en de rest is zand. Ze worden bijgevoerd met kuil.
In het voorjaar gaan ze voor 2 jaar een natuurgebied in. Dus dan na 2 jaar moet ik ergens in een weiland mijn pony gaan zoeken.......

Ik betaal 50 euro per maand. Het is ongeveer 20 minuten rijden van ons huis.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:29

Mijn veulen staat bij het paradepaardje in Woerdense Verlaat.
Ik betaal in het zomerseizoen 70 euro per maand en in het winterseizoen 90 euro. In de zomer staan ze dag en nacht in de wei en in de winter in een loopstal met paddock. Ze kunnen dan dus de hele dag naar buiten. Ze worden bijgevoerd met (kuil)hooi en bix. Wormenkuur, hoefsmid en da moet je zelf betalen. Als jaarling gaat de prijs in de winter wel wat omhoog, naar 105 euro per maand.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:51

Mijn jaarling en veulen staan op de burd in Friesland. Kosten EUR 780 per paard per jaar. Dit is inclusief 1x enten, 2x hoefsmid en 3x ontwormen met equest. De veulens krijgen het eerste jaar brok bijgevoerd. 's winters staan ze in grote loopstallen en komen ze 2x per week buiten. 's zomers staan ze heerlijk in het land.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:40

pienV schreef:
Dit is inclusief 1x enten, 2x hoefsmid en 3x ontwormen met equest.


2x hoefsmid en 3x ontwormen vind ik een beetje weinig of valt dat wel mee?

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:51

Mijn veulentje gaat naar schipluiden in begin oktober.
Dat is de opfokboerderij van Fam.Verboom.

In de zomers staan ze dag en nacht buiten,en dan mag je niet de wei bij je veulen in.


In de winter staan ze met nog wat andere veulentjes in een hele grote stal,swinters als ze op stal staan mag je wel komen poetsen enz.

De prijs is 150,- (met Voer ect) .
Als zij het nodig vinden dat je veulentje bekapt meot worden of een wormenkuur moet dan dan doen ze dat en krijg je later de rekening.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:47

Jady schreef:
Mijn veulentje gaat naar schipluiden in begin oktober.
Dat is de opfokboerderij van Fam.Verboom.

In de zomers staan ze dag en nacht buiten,en dan mag je niet de wei bij je veulen in.


je mag in de zomer wel de wei in, maar niet je veulen eruit halen. ik sta ook bij verboon (sinds 3 weken) en jan zei tegen mij en mijn vriend dat je hem in de wei wel mag poetsen als je hem maar niet uit de groep haalt. overigens heb ik pas gevraagd hoe het gaat als we eventueel een keuring hebben, maar dat is ook geen probleem dan gaat het veulen voor een paar dagen op stal en na de keuring gewoon weer terug in de groep.

als je trouwens zelf vindt dat er iets is met je veulen dan kan je dat ook aangeven (bijv. hoefsmit) en dan houdt hij het in de gaten. tot nu toe ben ik heel tevreden daar en wordt er goed op de veulens gelet.



waarschijnlijk komt jouw veulen bij de mijne in stal te staan. hij staat nu met 2 merrie veulens en 1 daarvan is afgelopen week erbij gekomen.

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:25

Inderdaad duivelintje Haha!

Je mag hem niet uit de wei halen maar natuurlijk mag je zelf naar je veulen toe! Wormenkuur en hoefsmid doen ze inderdaad bij alle veulens tegelijk. Maar als het nodig is dat jouw veulen eerder bekapt moet worden kan je dit gewoon aangeven (meestal ziet Jan dat zelf ook wel al).

Wat betreft de keuring dan kan hij inderdaad terug naar stal.

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:50

Ik weet nog niet wat ik ga betalen als Jaike is afgespeend Verward . Ik heb nu een openbox van 25m² voor Yns en Jaike samen en daarvoor betaal ik €230,- p.m. Daar zit hal, buitenbak, hooi, sto, zaagsel en voer bij in.
Er zijn meerdere openboxen naast elkaar en als Jaike afgespeend is, wordt het stroomband tussen 2 van de boxen er tussen uit gehaald en hebben ze met 4 veulens (later 3, er zit 1 hengstveulentje bij, wat er helaas uit zal moeten Verdrietig ) 2 van deze openboxen en een gewelgig grote paddock. Op de wei komen ze als het niet te nat is en ze het gras niet kapot kunnen trappen! Ik gok er maar op, dat ik voor Jaike tussen de €115,- / 130,- kwijt zal zijn !
Cassidy schreef:
... En wat ook van voordeel is: ze staat met allemaal andere Quarters op het land, er staat geen KWPN-er of ander ras tussen die door zijn maat de boel kan tyranniseren (wil namelijk nog wel eens voorkomen)...

Mijn fries staat als enige "andere" tussen allemaal QH´s en dat gaat tot-nu-toe hardstikke goed Lachen !
Yns en Jaike staan nu met 3 andere moeders met veulens op de wei en Impy is de absolute chef daar; daar heeft Yns niet veel in te brengen Knipoog !
Bij de veulens is Sophie de baas, ik ben erg benieuwd of dat gaat veranderen als Jaike wat groter is Knipoog ! Ze is wel met afstand de jongste van het hele spul !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:45

bij ons is het zoiets als bij Cassidy (alleen wormenspuiten niet inbegrepen) en dat kost 100 euro per maand, het hele jaar door.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:22

Cassidy schreef:
En wat ook van voordeel is: ze staat met allemaal andere Quarters op het land, er staat geen KWPN-er of ander ras tussen die door zijn maat de boel kan tyranniseren (wil namelijk nog wel eens voorkomen) .


naaa dat valt me nou van je tegen cassidy, wat is er mis met kwpnnertjes tussen paints en quarters??? Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 66 bezoekers