Quinty97 schreef:hallo,
ik wil graag een paard en me zus vind een fries helemaal geweldig dus willen we samen een fries,
maar we willen geen wedstrijden rijden ofso maar gewn lekker naar buiten want de manege is naast de duinen.
maar weet iemand waar ik een recreatie paard kan kopen, en dan wel een fries ?
dankjee.
Ook wanneer je (nog) geen wedstrijden wil gaan rijden, is een gezond paard vinden erg belangrijk.
Ik zou iig aanraden om niet op de aankoop te bezuinigen, want meestal komt dat terug in een hoop ellende en kost het alsnog veel geld.
Zeker die ritjes door de duinen kunnen best zwaar zijn voor het lichaam van het paard, dus zorg gewoon voor een paard wat goed in elkaar zit.
In de Wiki van bokt staan een hoop tips op waar je op moet letten.
Je hebt onderzoeksplicht naar een paard, dus laat hem/haar altijd keuren door een D.A. Maar een Dierenarts kijkt niet of de bouw van het paard goed is én ook niet of jullie een goede combie kúnnen gaan worden. Voor dat laatste moet je iemand hebben die weet hoe jullie rijden én verstand heeft van friesen. (waar de zwakke plekken zitten van het ras, zoals bijv een weke rug wat relatief vaak voorkomt)
Paard kost elke maand veel geld dus zorg ervoor dat je met het juiste paard thuis komt, anders kan je hobby echt een (dure) hel worden.