Stempelhengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:18

Anders www.horse-gate.com prachtige info over o.a. Landgraf I en andere hengsten van de eeuw. Overigens ook info te vinden over een Stempelhengst als Ramiro, een Holsteiner.

Maarre alle info is welkom hoor, zou ook leuk zijn over SF, Hannoveraners, Westfalen enz.

Persoonlijk vind ik dan wel dat je de sticky's van de aparte stamboeken moet maken. Ere wie ere toekomt natuurlijk.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:52


Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 00:05

joshua schreef:
Maar wie bepaalt dt wat een stempelhengst is?
Sarabande en Misshiss klaarblijkkelijk?


Volgens mij de produkten van een hengst en met hun prestaties in de hand kun je redelijk de werkelijke fokkerijstempel zien die het vaderdier als stempelhengst op de mondiale spring en dressuursport heeft gezet.
Als een toegevoegde waarde van 1.2% op Nederlands niveau voor sommige hengsten al leidt tot deze qualificatie, dan hoef je je niet eens meer af te vragen of die Nederlandse score van 1.2% op mondiaal niveau ueberhaupt nog iets voorstelt. Want dan wordt de spoeling van 1.2% wel heel heel dun. Maar als goed calvinisten slaan we ons zelf graag op de borst met de behaalde successen op basis van het verkondigde fokkerijevangelie.
Zelfs op mondiaal niveau wordt het lijstje stempelhengsten aanmerkelijk kleiner dan de Nederlandse stempellijst.
Het aantal werkelijke stempelhengsten, dat zowel in de directe mannelijke lijn een continue mondiale lijn produceert en zowel in de pedigree van een andere stempelhengst voorkomt of in elk of in hoeveel toppaarden voorkomt, is waarschijnlijk op minder dan een hand te tellen.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 00:07

Hee welkom terug Anna!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 00:07

Sjiez, wat een enorm gekleuter door beide 'kampen' zeg. FA is heeft nog steeds veruit de hoogste gemiddelde leeftijd maar dat is niet bepaald te zien aan de manier waarop men hier met elkaar omgaat. Wat een bekrompen gebeuren zeg.

Anyway. Beide sticky topics gaan sowieso weg ivm Copyright gebeuren. De KWPN artikelen zijn iig overgenomen uit een tijdschrift, ik wil eerst schriftelijke toestemming zien van de uitgever voor het integraal overnemen van die teksten. Zelfde geldt voor het Welsh topic.

Als duidelijk is waar de teksten vandaan komen en als ook duidelijk is dat het legaal is die teksten op Bokt te plaatsen dan maak ik met liefde en plezier een nieuw sticky topic aan met in 1 posting een overzicht met de interessante topics. Niet alleen stempelhengsten maar alle topics waar een erg interessant stuk tekst staat voor welk ras dan ook, boeit me niet of het nou KWPN-ers zijn of zeepaardjes (waar op Bokt sowieso te weinig aandacht aan wordt besteed naar mijn bescheiden mening).

Verder zou ik het zeer op prijs stellen als iedereen eerst even tot 10 wil tellen voor hij/zij zich weer lekker uitleeft op Bokt. Bij voorbaat dank.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:43

Op Horse gate nu ook Capitol * Top Hengst*