Rex Magna x Kommandeur ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
linda_leroy26
Berichten: 316
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: nederhorst den berg

Rex Magna x Kommandeur ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 08:51

Wat zit er achter deze bloedlijnen??Ervaringen???

Een hemel op aarde is met paarden maar ga je sterven dan valt er niets te erven!


Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:33

Het paard waar ik wedstrijden mee heb gereden was een Kommandeur. Héél fijn beest, maar bloederig. Iedereen kon erop, maar niet elke ruiter kon er wat van vragen. Wat ik heb gehoord vererft hij wel kleine paarden en dat was zij ook.
Kommandeur was zelf Holsteins gefokt; Marlon xx x Heidekrug

linda_leroy26
Berichten: 316
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: nederhorst den berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 11:02

Hartstikke goed bedankt,dacht eerst dan kommandeur een tuiger was maar dat is dus niet zo,deze is wel groot nl 1.74m hoog.
Iemand nog wat over Rex Magna,kan daar nl ook niets over vinden,jammer genoeg!!Bedankt Aimee super!!!

Een hemel op aarde is met paarden maar ga je sterven dan valt er niets te erven!

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:38

wij hebben een rex magna op stal staan van een jaar of 12,ze is ongeveer tussen de 1.65 en 1.68 hoog,donkerbruin bijna zwart van kleur en grote oren, maar dat paardje loopt niet zo geweldig. ze draait heel erg met haar achterbenen, dwz ze draait haar spronggewrichten naar buiten toe bij iedere stap die ze doet. ik heb wel eens horen zeggen dat dit bij rex magna vandaan komt, maar dat weet ik niet zeker. het is in ieder geval overerfelijk dus fokken zullen ze met deze dame niet gaan doen. verder is het af en toe een flinke heet hoofd met rijden, maar dat kan ook door opvoeding en omgang gebeurt zijn.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:46

rex magna geeft veel verschillende types nakomelingen, de meesten hebben niet zo'n sprekend hoofd en idd een slecht achterbeen
ook het karakter is over het algemeen alles behalve makkelijk, ik heb veel rex magna's gezien en gereden en niet een had een karakter waar je echt op kon vertrouwen, de meesten wilden ook absoluut niet werken , totale ontspanning was ook moeilijk te verkrijgen
maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen ,als je m koopt, neem hem dan wel op proef, dan kun je hem een paar weken flink laten werken en kijken wat ie doet, een paar keer proefrijden zegt nl helemaal niets!

linda_leroy26
Berichten: 316
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: nederhorst den berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 12:07

Oke bedankt!!!Ja het is altijd een gok om een paard te kopen.
Wat zit er trouwens voor bloedlijn achter rex Magna??
Ik zal nog eens goed op de achterbenen letten ja!!!!

Een hemel op aarde is met paarden maar ga je sterven dan valt er niets te erven!

Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:50

Jammer genoeg heb ik de zelfde ervaringen met Rex magna's. Ik hou er niet van hengsten voor te bestempelen, bijv. dat ze slechte karakters vererven, maar bij de Rex magna's heb ik al veel moeilijke paarden gezien. Sommige vooraanstaande fokkers zeggen zelfs dat deze hengst een zwart gat is binnen de KWPN fokkerij.
Maar goed, vooroordelen daargelaten, Rex magna is een bruine volbloed hengst geboren in 1974. Het is een Right Royal x Blockhaus.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:56

ik heb zelf een rex gehad,moeilijk karakter ,snel erg heet maar als je ze eenmaal hebt waar je ze hebben wil!!!! super gaaf,ik wil er nog wel 1!!!!!

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:09

Ik heb een rex magna, meestal super mooie paarden met dito beweging....Het karakter is een verhaal apart....ik denk dat het een kwestie is dat je er mee om moet kunnen gaan.....het zijn echte volbloeden.....maar ja dat zullen de mensen die er niets mee kunnen niet zeggen word er weer gesproken over z'on rotbok van Rex Magna of elke willekeurige andere hengst

Ik heb wel 2 foto's van rex magna..die kan ik wel even mailen....
Het veulenraport van rex magna is er 1 zoals je zelden ziet...zeer positief....jammer dat de nakomeling niet zo denderend ind e sport liepen...toch lopen er wele en aantal in het ZZlicht en Zwaar...

Ik mail je de foto wel even...

Sigrid

Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:02

Wat een toeval; heb net vandaag weer een Rex magna-merrie gereden (die ik niet eerder kende). De eigenaar waarschuwde herhaaldelijk dat je uit moet kijken met de achterbenen en altijd met een grote bocht achterom en alleen als het moet, liever aan de voorkant omheen lopen, want ze SLAAT. Gericht, zonder vooraf te dreigen, gewoon in één keer boem. Wel héél goed lopen, sensibel, heethoofd, wil graag hard en een echte merrie waar je de flinke scheut volbloed goed in terug vindt. Maar als je haar voor je gewonnen hebt doet ze alles voor je. Hard aanpakken heeft geen zin, ze slaat gewoon terug, inpalmen met lekkers werkt wel erg goed. Gaaf beest dus!!! Ze erfd het trouwens niet door, want haar zoon is 100% betrouwbaar in de omgang. Tja, het is maar net of je er mee om kan gaan...

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:34

de merrie die bij ons op stal staat zal zeker niet slaan dus of dat echt bij de rex vandaan komt??? idd als je haar "erdoor"hebt doet ze heel veel voor haar berijdster maar het is en blijft een moeilijk paard

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:57

Er zijn al verschillende topics over de volbloedhengst Rex Magna XX geweest. Gebruik de zoekfunctie boven aan de pagina eens.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:45

ik heb idd ook geen magnas meegemaakt die echt deden slaan, ze hadden alemaal hun eigen karakter, de een was heet, de ander sloom, maar allemaal hadden ze hun eigen truckjes om onder het werk vandaan te komen
ik heb eens een hele chique rex gereden, een pikzwarte merrie van 1.65, super lopen(alleen wat traag van achter) en echt een mooie bouw, alleen met het werken , steeds net geen totale ontspanning en reactie
piet thijssen had die merrie ook nog een maand op stal gehad, omdat het gewoon echt een leuk beest was, maar ook die kreeg hem niet goed aan het werk, sund van het beestje, maar karakter moeten ze mee hebben in de sport
ik heb ook een 3-jarige meegemaakt die echt niet wilde lopen, aan de longe was JIJ moeier als hem, hij bleef absoluut niet draven !!:(
met rijden kon je hem wel aan de gang houden , maar zodra je je hulpen wilde verfijnen ..pfff stond meneer gewoon stil ! echt heel erg
ook en rex magna heb ik meegemaakt die was vos-bont! hij was een lichte vos en had een brede bles en een witte buik, en wat spikkels her en der over zijn kont, die was helemaal verreden dus die was eigenlijk niets te verwijten, zijn rug was gewoonweg beton! met rijden en masseren heb ik die wel wat beterder gekregen , maar zodra je iets druk op wilde bouwen met hem , dan bleef ie steigeren , maar jah die rug was zo verpest dat dat ook wel heel lang nodig heeft om beter te worden, en sja daar heeft een paard de tijd niet voor als ie op een handelstal staat!

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:46

Mijn vorige pony was een RexMagna. Uit mijn hoofd weet ik dat Abgar xx er ook in zat.
Mijn pony was echt een super fijne pony. Ze was 1.57m, niet zo groot, een stekelvos merrie. haar karakter is echt super! Nog nooit heeft ze iemand kwaad gedaan, heel lief, betrouwbaar en rustig. Met rijden merkte je wel dat ze af en toe wat onrustig kon zijn, maar altijd heel goe dhaar best doen, goed kunnen lopen en graag willen. Zij kon echt alles en geen problemen aan haar achterbenen.
Ze was soms wel wat stressig, in zichzelf. Maar nooit hoefde jij er zelf onder te lijden!! Echt, Iowa is t bewijs dat er ook goede en brave RexMagna's zijn!!!

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:58

hi,

een vriendin van mij heeft een 11 jarige merrie van Rex Magna, dit is echt een super beestje, heel braaf (zelfs sloom) en makkelijk te rijden.

grtz.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:05

ik denk dat het er ook vanaf hangt wat je van een paard verlangt, de paarden die ik ken wilden onder een mindere ruiter wel lopen, dus recreatief waren ze wel te rijden
maar het echte werk, nee daar hadden ze ff geen zin in :p


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tjee en 45 bezoekers