achterhalen van ouders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ushi26
Berichten: 67
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Enschede

achterhalen van ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 13:24

hallo,

ik heb afgelopen zondag een jaarling gekocht, maar nu zit er dus wel een paspoort bij maar verder geen papier.de mensen van wie ik hem gekocht heb wisten alleen dat de vader een jonge springhengst was en de moeder een kwpn merrie.
nu is mijn vraag, is er op de een of andere manier toch nog iets om er achter te komen wie zijn ouders zijn, zodat ik eventueel toch nog een papier bij het veulen aan kan vragen?
of misschien dat ik een foto van het veulen kan plaatsen in de hoop dat de fokker hem herkend en mij misschien toch nog kan vertellen wie zijn ouders zijn.
het lijkt mij dat als je een veulen fokt, je toch ook de afstammeling weet en je er een papier bij aan kan vragen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: achterhalen van ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:49

De moeder is altijd wel bekend.. .de vader niet (altijd). Als er eentje uit een koppel breekt, dan weet je wel dat het er ééntje is uit die koppel maar that's it.

De mensen van wie jij 'm kocht? Zijn dat de fokkers? Dan moeten zij weten wie iig de moeder is. En anders terug gaan naar de 'fokkers'. Dit zou in het paspoort moeten staan, zij hebben het paspoort iig aan moeten vragen.

De moeder zou je dan nog kunnen achter halen, de vader wordt een stuk lastiger. En dan moet je ook nog eens dnatest laten doen Je komt dan sowieso uit op reg. b. (met vader onbekend).

Als het een ruin is zou ik die hele moeite niet eens nemen. "fokkers' moeten meewillen werken, als de merrie weg is moet je die gaan traceren (je hebt immers dna nodig) en het wordt hoe dan ook een reg. b. papier, zelfs als je de vader kan achterhalen (dat is een kleine kans!).

Als het een merrie is vind ik het ergens nog een ander verhaal.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: achterhalen van ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:37

-> VMR-TAO