SELL veulenveiling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WhitneyAA
Berichten: 53
Geregistreerd: 08-05-03

SELL veulenveiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 13:10

Was vrijdag in Deurne op de veulenveiling.
Ondanks alle geruchten over dalende veulenprijzen kan ik alleen maar vaststellen dat kwaliteit nog altijd gemakkelijk verkoopt. De betere veulens zaten binnen de kortste keren boven 5000 €.
Hebben jullie voor goed geld kunnen verkopen ? En zo niet, hebben jullie daar conclusies uit getrokken ? Kunnen jullie de fokkerij rendabel houden ?


Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:14

Er zaten er nog genoeg tussen van +/- 2500 euro. Ik ben er zelf niet geweest , maar zag het op de site van de SELL.
Dan is het dat nog veel geld, maar je moet natuurlijk wel ook kijken naar de prijs van het dekgeld, als 2 mensen hun veulen verkopen voor 5000euro en de een heeft al 2000 euro dekgeld betaald en de ander maar 800 scheelt dat ook weer aanzienlijk Knipoog

Overigens ik weet niet of er iemand geweest is, maar ik vond het wel opvallend dat die ChinChin net over het tot dan hoogste bedrag ging (Van het veulen voor hem, de Sandro Hit) en zo de duurste werd Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:25

Ach ja de eigenaar van mijn verzorgpaarden kan weer lekker verder fokken, die heeft dat bedrag van 20 duizend euro.
Ik weet alleen niet hoeveel er van over blijft voordat hij het daad werkelijk onvangt.
Maar het dekgeld is er iig weer uit.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:10

WhitneyAA schreef:
Was vrijdag in Deurne op de veulenveiling.
Ondanks alle geruchten over dalende veulenprijzen kan ik alleen maar vaststellen dat kwaliteit nog altijd gemakkelijk verkoopt. De betere veulens zaten binnen de kortste keren boven 5000 €.
Hebben jullie voor goed geld kunnen verkopen ? En zo niet, hebben jullie daar conclusies uit getrokken ? Kunnen jullie de fokkerij rendabel houden ?


Dalende veulenprijzen zijn geen geruchten. Hoge prijzen op veulenveilingen zijn meestal fake.

Zet voor de grap maar eens een veulen te koop, zelfs van met een goede vader en gedegen moederlijn. Er zal weinig respons op zijn.

Het neven effect van de veulenveilingen is dat degenen die niet door de commissie's geselecteerd worden hun veulens al helemaal niet kwijt kunnen. Met zoveel veilingen gaan mensen niet meer de boer op.

Hebben jullie kunnen verkopen? is bij de meeste mensen nog niet aan de orde, veel veulens zijn nog te jong om af te spenen, of de fokker heeft de beslissing voor zich uit geschoven.

Fokkerij rendabel houden? het is hobby soms heb je een uitschieter die dat weer een beetje in evenwicht houdt. Als je echter alle kosten heel nuchter en eerlijk optelt is fokken niet rendabel, het is een verslaving.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

WhitneyAA
Berichten: 53
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 10:23

De geringe respons doet mij inderdaad vermoeden dat een veulen particulier verkopen voor een goede prijs tegenwoordig niet zo makkelijk is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: M_arjolein en 99 bezoekers