Bernstein

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Bernstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 13:13

Er is nix te vinden over deze hengst op internet. Wat is er met hem gebeurd ? En meer info natuurlijk is altijd welkom. Lachen

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:29

Welke Bernstein bedoel je, er is er meer dan één.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 13:33

van G. ramiro Z

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 17:49

niemand ??

jarver
Berichten: 81
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:44

leeft niet meer , waaraan hij gestorven is weet ik niet!!!

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:19

Bernstein is ook de vader van mijn paardje! Hij is inmiddels wel overleden (aan koliek geloof ik). Heb thuis wel informatie over hem liggen maar zit nu helaas op mijn werk. Heb die info keurig netjes en gratis opgestuurd gekregen van het stamboek. Wat wil je eigenlijk allemaal van hem weten?

Heb trouwens in het verleden ook al een oproep geplaatst om mensen te vinden die mij wat meer over Bernstein konden vertellen, maar er zijn geloof ik niet zoveel nakomelingen. Ik heb maar 2 mensen gevonden met een Bernstein.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 12:28

het liefst alles. vind het altijd erg leuk die informatie

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 07:58

Zal eens kijken wat ik allemaal voor je heb, het wordt dan wel volgende week want ik heb thuis helaas nog steeds geen computer staan. Maar beloofd is beloofd.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 08:31

oke hartstikke bedanky alvast

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:50

Daar is ik weer. Zal hieronder het een en ander overtypen van het verrichtingenonderzoek:

Bernstein 83.7741 Stb (fokker L.N. Melchior, Zangersheide, Lanaken, België)

Geboren: 19-juli-1983
Kleur: bruin
Stokmaat: 168,0 cm
Pijpomvang: 21,5 cm

Verrichting 1986
Stap 7
Draf 6,5
Galop 8
Rijproef 7,3
Springen vrij 8,5
Springen ohz 8
Terreinproef 8
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 80.30 (max. 100)
Plaatsing 4e van de 24

Goed ontwikkelde hengst met best type. De voorhand zou iets sprekender kunnen. Croupe is best gespierd. Het fundament kon even meer kwaliteit hebben.

Moederrapport 1986 (Alicante H1960 Hann)
Deze bruine dochter van Almé is een goed ontwikkelde merrie met voldoende kwaliteit. Ze heeft een sprekend hoofd met een fraai gevormde nek en hals. De schouderpartij is goed gelegen doch zou wat langer kunnen zijn. De schoft zou ook langer moeten doorlopen. Rug en lendenen zijn sterk en goed gespierd. De croupe heeft voldoende lengte doch zou wat rijtypischer moeten zijn. Het beenwerk is goed gesteld en vertoont voldoende kwaliteit. De stap is ruim en krachtig. In draf vertoont de merrie een goede stuwing vanuit de achterhand, doch de schoudervrijheid zou royaler mogen. Stokmaat 167,0 cm.

Verrichting Ermelo 1986
Zeer evenwichtig, eerlijk, vriendelijk, gehoorzaam met goed humeur. Bij begin onderzoek nog groen. Is nog erg jeugdig en mist, misschien daardoor, de nodige kracht. Bewegingen behoorlijk zuiver. Stap ruim en regelmatig. Draf voldoende ruim, gemakkelijk met voldoende souplesse, neemt zijn achterbenen te weinig op. Galop gemakkelijk en handig. Bij springen komt souplesse goed naar voren, goed oog voor de sprong en veel vermogen. Zou bij het springen meer moeten doorpakken. In terrein erg ruim op de sprong, goede terreingalop. Ruim voldoende bereidheid om te werken, werkt met plezier. Ervaart werk als normaal. Voldoende aanleg als dressuurpaard, veel aanleg als spring- en terreinpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Eet normaal. Zeer rustig stalgedrag.

Afstammelingen 1988 (veulens)
Uniforme groep, best ontwikkelde veulens, rijtypisch gebouwd met mooie diepe rompen. Het hoofd is hard en droog, soms iets lang, met voldoende uitdrukking. De hals is goed gevormd en bespierd en is goed aangezet. In beweging dragen ze de halzen correct. De schoft heeft voldoende lengte, maar is nog wel eens iets plat. De schouder heeft een goede lengte en ligt er goed in. De rug is strek gebouwd en bespierd; dat geldt ook voor de brede, gespierde lendenpartij, met goede aansluiting op de croupe. Het voorbeen is goed van bouw en stand, soms iets fijn en ingesnoerd en daarvan was met name sprake bij de groep uitgezochte veulens. Behoudens een enkel lang achterbeen is dit goed gesteld en gebouwd. De gewrichten zijn fors ontwikkeld. De stap bleek voldoende te zijn bij de geprikte veulens en ruim voldoende bij de geselecteerde veulens. Enkele exemplaren stapten best. De draf is sterk, gedragen en vertoont veel balans. Enkele veulens muntten daarin bijzonder uit. De veulens hebben de gewenste balans reeds na enkele drafpassen te pakken. De hengst blijkt goed te passen bij bloedmerries. Hij brengt duidelijk formaat en weet bovendien het bewegingsmechanisme te verbeteren.

Kort samengevat: best ontwikkelde veulens met diepe rompen en voorzien van een sterk drafmechanisme. De hengst heeft duidelijk bloedvoerende merries nodig.
Getoond: 15 veulens uit 61 dekkingen.

Definitieve goedkeuring 2000 (januari)
Naar aanleiding van de beoordeling van de 11 jarige nakomelingen wordt Bernstein definitief goedgekeurd.

1998 (oktober) overleden aan koliek