Typische kenmerken Pion-afstamming??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Typische kenmerken Pion-afstamming??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 11:27

Ik rij nu zo'n 8 maanden een Pion-merrie. En iedereen die ik dat vertel, vragen me hetzelfde: Heb je nooit problemen met dat paard? Pion-paarden zijn toch heel moeilijk te rijden en in de omgang?

Mijn ervaring is idd dat dit niet zo'n heel makkelijk paardje is, maar als ze voor je gaat, dan gaat ze ook echt voor je. Echte problemen heb ik nooit met haar gehad.
Naar mijn mening zijn dit gewoon paarden met karakter, maar absoluut niet lastig.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:37

Ik heb geen ervaring met Pion-nakomelingen. Maar ook vaker gehoord dat het buitengewoon moeilijke paarden zijn. Maar ach, overal heb je wel uitzonderingen op. Bovendien komt de andere 50% toch echt van de merrie of hengst af.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:39

een vriend heeft een merrie van pion. het is in principe een redelijk te rijden dier. behalve als ze hengstig is, dan is ze echt niet te hanteren. daarom laat hij haar ieder jaar maar dekken dan is dat probleem opgelost voor het grootste deel.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:12

ik heb een ramiro x pion.

toen ik de afstamming hoorde dacht ik: o jee, pion = moeilijk.

maar ik had hem al gereden, mee buitengeweest, gewassen,... en ik vond hem heel fijn ,aardig en leuk.

dus toen ze z'n afstamming vertelden schrok ik effe.

ik heb hem gekocht en heb hem nou 2 jaar. ik heb nog NOOIT zo een lief ,aanhankelijk gemakkelijk paard gehad dat altijd, iedere dag opnieuw voor je gaat.

hij is heel braaf, daar bedoel ik niet 'tam of saai' mee.

hij bokt gewoon niet, steigert niet maar heeft wel veel looplust, toont zich in de ring
=> 'here i am' .

maar je kan dermee lezen en schrijven. als ie moest komen te sterven weet ik het zeker => der mag van mij gerust pion bloed inzitten in z'n opvolger!

k'moet wel zeggen: ik weet niet hoe z'n moeder was van karakter ofzo.
en hij is erg netjes opgevoed. correct en consequent. der zit geen greintje kwaad in;

het zijn ook goeie sportpaarden.
z'n moeder is Z2-dressuur. z'n 2 broers ook. z'n 3 halfbroers (niet van ramiro maar andere hengst) ook ( eentje is Z1, de andere twee Z2) , en z'n halfzus is Z2. dit steeds voor hun 7e (eentje 9e) levensjaar.
daarnaast sprongen ze of M of Z.
dus zo moeilijk zijn ze nou ook weer niet denk ik.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:04

Onderaan in mijn profiel staat een Belisar x Pion, Houston.
Verder heeft PhiaBink hier op bokt ook een Belisar x Pion.

En dan te bedenken dat Belisar ook niet als lieverdje bekend staat. Ach het ligt er ook voor een groot gedeelte aan hoe je er zelf mee omgaat. Ik heb zelf een Belisar en dat is ook een schat van een beest! Tja wel een eigen mening Haha!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 19:12

Dat ken ik dus ook. Kasmeria heeft echt een eigen karakter, maar wel heel speciaal. Ik heb dus echt geen problemen met haar. Vroeger is ze wel vreselijk geweest, maar dat had meer met haar verleden te maken.
Bokken en steigeren doet ze idd ook niet. Maar lopen af en toe. Om kriebels van te krijgen....