Ermelo wie gaan daar allemaal heen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:16

Misschien ga ik ook wel mee,vandaag in Exloo een mooi Osmium merrieveulen van een vriendin die door mag.Dus dat kan supporteren worden.
Prachtige strikken trouwens voor de nr 1.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:30

Was inderdaad een fraaie Osmium. Mooie rijtypische bovenlijn met beste verbindingen en ruim voldoende elastiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:08

Probeer alle dagen aanwezig te zijn, weet nog niet of dat gaat lukken.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:17

CGJ12 schreef:
Was inderdaad een fraaie Osmium. Mooie rijtypische bovenlijn met beste verbindingen en ruim voldoende elastiek.


Ik heb hem ook gezien, zag er goed uit! De winnende Placido vond ik ook een aparte, zeker ten opzien van zn wat klassieke moeder. Heb helaas de meeste 3 jr stermerries niet kunnen zien, was de kwaliteit net zo goed als bij de veulens?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:41

Ik vond het trouwens een schande dat de Silvano geen kampioen werd.
Drie klassen beter dan de Placido! Ik heb niemand gesproken die de Placido beter vond.....

Trouwens: als een Placido het op exterieur / beweging wint van een Silvano is er met onze fokkerij iets GOED MIS!

Wellicht omdat die Silvano een register A was.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:14

CGJ12 schreef:
Ik vond het trouwens een schande dat de Silvano geen kampioen werd.
Drie klassen beter dan de Placido! Ik heb niemand gesproken die de Placido beter vond.....

Trouwens: als een Placido het op exterieur / beweging wint van een Silvano is er met onze fokkerij iets GOED MIS!

Wellicht omdat die Silvano een register A was.


Ohh ja die Silvano! Moet ook zeggen dat ik gewoon graag wilde dat een springgefokte op kop kwam, tussen al die dressuurveulens! De Silvano bewoog inderdaad erg goed, veel zelfhouding en presentatie. Dat laatste had de Placido ook erg, brutaal ding trouwens!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:23

Zaterdag ben ik er in ieder geval, dan moet ik er een paard naar toe vervoeren. Vrijdag weet ik nog niet. 2x op en neer naar Ermelo vind ik wel wat veel van het goede in 2 dagen tijd.

Voor degenen die het nog niet wisten: er wordt zaterdag AMEV-HIPPO verreden, dus niet alleen maar paarden aan een touwtje Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:14

GribaldiFAN schreef:
Jep, ik ook als ik vervoer heb!! Haha! enne idd leuke foto IDS!
Enne missourie met Sillie komt het helemaal goed tja kan niet anders met die NEVADO POWER!!!


Haha, eindelijk iemand die um ook kent Haha!

Ga je ook pavocup supporteren? Ik heb nog lege plekken in de auto voor die vrijdag!!

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:51

CGJ12 schreef:
Ik vond het trouwens een schande dat de Silvano geen kampioen werd.
Drie klassen beter dan de Placido! Ik heb niemand gesproken die de Placido beter vond.....
Trouwens: als een Placido het op exterieur / beweging wint van een Silvano is er met onze fokkerij iets GOED MIS!
Wellicht omdat die Silvano een register A was.


Ik heb er ook helemaal geen verstand van........toen de Placido voor de kampioenskeuring de ring ik kwam riep ik :"JA".
Precies mijn type veulen he, veelzijdig typeje!

Er stond trouwens iemand naast mij, die staarde me aan alsof ik van een andere (lees:verkeerde) planeet kwam, misschien was jij dat Haha! ?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:32

.....maar dat is het 'm juist. Een veulenkeuring is niet voor veelzijdige types!
Een veulenkeuring is op exterieur en beweging. en dus voor dressuurveulens. Als je springveulens wilt beoordelen ben je heel andere criteria nodig. In ieder geval galop (wordt op een veulenkeuring eigenlijk niet gevraagd) , het vrij springen en de springgenen (zeer belangrijk).

Het wordt tijd om de veulens te splitsen in dressuur- en springgefokt. Net als in limburg gebeurt.

Dan kunnen we dat ook meteen regelen voor de kampioenskeuring bij de 3-jarige hengsten, want 15 hengsten op volgorde plaatsen, met de dressuur- en springhengsten om-en-om gepaatst geeft ook geen duidelijk beeld......... als je ze reeel plaatst op type en beweging krijg je eerst 8 dressuurhengsten en dan 7 springers (misschien 1 springer wat hoger).
Ze kunnen veel beter de springers apart plaatsen en het vrij spingen dan zwaar laten tellen.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:50

Je hebt gelijk - en we weten allemaal dat bij de ck's de dressuurhengsten vooroplopen. De fokkers van springpaarden blijven dus steeds meer thuis. Een splitsing zou misschien de oplossing zijn, maar waar laten we dan al die fijne veelzijdige paarden??
Laten we die dan ook thuis?

Misschien toch een aparte rubriek, je hebt tenslotte ook spring-, dressuur-, en veelzijdigheidszadels Haha! Haha! .

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:53

Nee, die kan de jury toewijzen (zie hengstenkeuring...soms wordt een 2e BEZ springhengst in de 3e BEZ aan de dressuurgroep toegevoegd).
Ook worden sommige paarden met iets gelders bloed doorverwezen naar de Geldersenkeuring op advies van de jury. Werkt prima.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 10:07

Gaat er morgen nog iemand Missouri en de rest van de NRPS sers aanmoedigen???

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:04

Oh ja en als je een Divoza klanten kaart hebt krijg je op wo t/m vrij 20% korting. Ik heb er een, maar ben helaas alleen dus als er nog iemand mee wil. Wil wel graag pavo cup kijken en de rest natuurlijk.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 11:16

Er gaan een heleboel bokkers naar de PAVO op vrijdag, maar wie van de fokkers hier is ook zaterdag bij de merries aanwezig????

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:32

Ik ga in elk geval op woensdag, vrijdag en zaterdag (26/8) en misschien ook op 16/8 naar de tuigpaarden, maar dat ligt aan het weer.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:44

Ik moet de 23e rijden in de Amev Hippo cup

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:55

Dirk en Albert proberen dan in Tilburg hun 5e nationale titel SGW tandem te halen dus ik ben in Tilburg.
Ik baal er wel van dat het op de zelfde dagen valt Scheve mond

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:01

Ik ga vrijdag en zaterdag!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:02

Net lijsten ammel thuis gehad. Ben er dinsdag en donderdag om te rijden (6-jarigen) en hopelijk vrijdag Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 13:13

Franske schreef:
Net lijsten ammel thuis gehad. Ben er dinsdag en donderdag om te rijden (6-jarigen) en hopelijk vrijdag Knipoog


Als je er vrijdag nog bij bent zal ik zelfs naar het springen komen kijken Haha!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:46

Haha, ga er maar niet van uit, niet zo in vorm helaas Boos!
Maar ik laat het hier wel weten Knipoog

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:28

Ik ga donderdag en vrijdag!!!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:23

Ìk ga ook vrijdag

we zijn eruit Haha!
Weet niet of ik er met dressuur nog ben, maar ben er in ieder geval de ochtend.

Goed om te weten dat je met je divozakaart 20% korting krijgt, dat wist ik nog helemaal niet

Het opbouwen schiet trouwens al aardig op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:26

Ik kreeg ook een mailtje van Divoza dat als je je kaartnummer terug mailde je kans maakt op gratis kaarten.