Wie heeft er ook een paard met afstamming Hugo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Wie heeft er ook een paard met afstamming Hugo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 22:33

Hoi Allemaal

Ik heb een kwpn er, een hugo x calvados x pericles en ben benieuwd of er nog meer mensen een paardje met de afstamming Hugo hebben.
Die van mij is precies zijn pa.
Ben erg benieuwd

Groetjes Danielle


Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:40

Ik heb er zelf geen maar op een van mn stage hadden ze 2 paarden die als vader Hugo hadden.

De ene was een klein kort pittig bruintje, klein zo'n 1.62, zz springen.
De andere een hele grote lange schimel, 1.82, z springen.

Zelfde vader maar totaal verschillend.

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 22:45

Hoi

Wat leuk zeg.Die van mij is 1.72 donkerbruin klein kolletje en la een rand boven zijn hoef.
Hij is zo lief ze zeggen dat dat van hugo komt blijkt ook zo n lief paard te zijn.Die van mij kan ook giga springen.

Groetjes Daan

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:47

Die 2 kunnen ook onwijs springen, vooral die kleine, mega vermogen.
Is ook heel lief, maar wel ontzettend pittig...

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 22:51

Ze zeggen dat afstammingen van hugo uitblinkers zijn in springen ik denk dat dat ook wel klopt.Mijn paardje is allleen pittig met springen en buitenrijden wel lekker hoor.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 09:57

ik ben zelf aftamming Hugo Haha!

*sorrie, kon het niet laten *LOL**

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:10

Hoi, ook ik heb een Hugo. Een 10-jarige merrie (moeder is van Pele). Ze is klein 1.60m, bruin met klein wit kolletje en ook ontzettend lief maar vooral buiten erg pittig.
Bij de vorige eigenaar heeft ze veel en hoog moeten springen, helaas heeft ze daardoor hoefkatrolontsteking fase 4 gekregen Verdrietig Ik breng haar nu uit in de dressuur en dat gaat redelijk goed (vaak winstpunten, maar ze heeft nou eenmaal niet de mooiste gangen).
Een karaktertje is ze wel. Als ze iets niet wil, dan kost het moeite haar dat wel te laten doen. Dat karakter heeft er ook voor gezorgd dat ze nog loopt, ze stond nl. op de nominatie om afgemaakt te worden omdat ze kreupelde. Ze kan dat ook geërfd hebben van haar moeder, Pele's (vader Abgar) staan erom bekend dat ze nogal lastig kunnen zijn.
Hoe is het karakter van jullie Hugo's?

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:46

Chantal megchelenbrink rijdt een hugo, volgens mij is dat die grote vos(V&M benfentes). Ze mag in ieder geval met dat paard naar het EK Landelijke ruiters!

Verder is de NRPS-hengst heros ook een hugo(x renville zo uit mijn hoofd).
Heb er zelf trouwens geen één

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 23:40

Wat leuk allemaal.Ik dacht al dat ik de enige was met een Hugo.
Zal eerdaags even een foto van hem erop zetten.
Mazzeltof is nu 9 ik heb hem al vanaf dat hij 3.5 was en heb veel problemen met zijn beenen gehad hij is nu 3x geopereerd in Emmeloord en nu is hij weer prima in orde en we mogen alles weer doen.Ik hoorde van iemand dat veel Hugo problemen hebben met het been werk.
Hoop dat er nog meer mensen zijn met Hugo

xxx Danielle

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:48

Chantal rijd idd met een Hugo, maar dat is niet Bennfentes hoor maar Magic Manpower, wel die grote vos dus. Ze heeft dit weekend met Magic Manpower op het EK meegereden!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:14

Ik wist eigenlijk wel dat het niet bennfentes was, maar ik kon even niet op de naam van die andere komen Bloos Zag hem wel helemaal voor me, maar was even de naam kwijt *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 23:03

heb er ook 1 gereden voor foto moet je maar even pb-en.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:03

Danielle, Wat voor soort problemen heeft jouw paard gehad met de benen? Die van mij heeft dus ook beenproblemen gehad, maar is daar op de een of andere manier overheen gekomen. Zonder operaties of medicijnen (wel speciaal beslag).
Ik ben ook benieuwd wat je van anderen hierover gehoord hebt. Wat hebben Hugo-afstammelingen voor beenafwijkingen?

Groeten,
Mirjam

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 14:52

Hoi Mirjam,

Ik zal het in het kort proberen uit te leggen.Ik kocht hem op 3.5 jarige leeftijd als hengst helaas werd hij te sterk(Ze hadden een merrie naast hem neergezet)hij is toen hij 4 werd gecastreerd in utrecht vanaf dat moment ging het mis.Hij is gecastreerd in maart 98 en toen in december kreeg hij onsteking bij het hoefkatrol ,foto laten maken maar was verder niets te vinden.Vanaf dat moment gingen zijn gangen achteruit werd hij steeds stijver.In dec 99 was hij echt kreupel er was al meerdere keren een dierenarts bij gekomen maar konden niks vinden zij zeiden spier bevangen.Ik geloofde dat niet en ben naar emmeloord gegaan daar bleek dat hij in zijn rechter schouder een oneffenheid had en maakte geen smeersel meer aan waardoor dit erg stroef werd een soort ocd.Dit is toen verholpen maar hij bleef niet goed naar aanleiding van deze operatie zijn ze verder gaan kijken en hebben ze de rechter pees of spier doorgesneden want dat was te kort waardoor hij zijn been niet optimaal kon streken dit groeide weer aan elkaar maar was langer dan eerst.Nu dit alles was opgelost kreeg mazzeltof een maagzweer door alle stress er om heen dit heeft ook weer een jaar geduurd. En vanaf juni was de laatste controle in Emmeloord.Hij staat nu lekker in het land om bij te komen en vanaf sep gaan we weer beginnen.Mazzel heeft vaak last gehad van onstekingen bij het hoefkatrol.HIj staat nu rondom op ijzers en voor op rubbers en silliconen.Ze zeggen dat de been problemen door gefokt zijn van Hugo.Maar ik weet niet of dit waar is.
Wat voor problemen heeft die van jou gehad

Groetjes Danielle


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nina1999 en 4 bezoekers