Ferrolan/Havel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Ferrolan/Havel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 18:24

Heeft iemand voor mij fotos van 1 van hun en graag wat meer informatie iniedergeval alsvast bedankt Lachen
Mag ook van 1 van hun zijn iets is beter dan niet Haha!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:27


IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:12

hoi chatelaine, ik heb wel wat info en foto voor je over en van havel, probeer het wel via je email te sturen. sandra

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:21

Sannie kun je mij die info over Havel ook sturen??

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:38

info is onderweg, chatelaine en novelle, hoop dat het aankomt.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:39

Havel 89.2581 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 09-04-1989
Kleur: Vos
Stokmaat: 1.65 m
Pijpomvang: 20 cm

Verrichting 1992

Stap 7,5
Draf 6,5
Galop 8,5
Rijproef 7,5
Springen ohz 7
Springen vrij 8
Terreinproef 7,5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9

Totaal 79,5 punten
Plaatsing 5e van 38 (27)

Fokker M. Mittendorff, Coevorden

Cocktail Pref x Ziralineke Ster van Elan xx x Siralineke Ster Pref van Luctor x Geolineke Ster van Cigrant x Zellineke Kroon van Olaf van Wittenstein Pref

Verrichting Ermelo 1992 (na examen)
Eerlijk, betrouwbaar en vriendelijk. Goed achterbeengebruik in de basisgangen. Stap regelmatig en voldoende ruim. Draf voldoende ruim en met tact. Galop ruim, gedragen en met goede afdruk. Geeft zijn ruiter in dressuur een goed gevoel. Springt patent met ruim voldoende vermogen en goede techniek. Geeft zijn ruiter bij het springen een goed gevoel. Presteert in terrein goed. Laat zich goed bewerken en ervaart werk als normaal. Als dressuurpaard veel aanleg, als springpaard ruim voldoende aanleg. Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Op 20-03 in Utrecht aangeboden voor kreupelheidsonderzoek aan rechter achterbeen. Bloeduitstorting rond de rechterknie geconstateerd. Heeft drie weken stapwerk gehad. Vanaf 27-05 heeft hij als gevolg van een functiestoornis van de rechter knie, als restant van de bloeduitstorting, twee weken onbelaste training gehad.

Afstammelingen 1994 (veulens)
De veulens vormden een voldoende uniforme collectie. De ontwikkeling varieerde van voldoende tot goed. De veulens zijn rijtypisch en ze hebben ras. Enkele veulens zijn iets hoogbenig. Het hoofd is mooi. De lange, goed gespierde hals wordt best gedragen. De schoft is doorgaans goed van lengte en ontwikkeling. De schouder is lang en schuin. De rug is doorgaans goed. De lendenpartij zou in de verbinding naar de achterhand sterker moeten zijn. De croupe is wat kort. De vorm en de bespiering van de croupe zijn doorgaans goed. De forse broekspier is wat rond, de schenkel is enigszins arm bespierd. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is lang en krom, waarbij het spronggewricht forser ontwikkeld zou moeten zijn en de pijp wat scherp is ingestoken. De veulens zijn lang gekoot. Het fundament is teer.
De stap is goed. De draf is ruim en elastisch. De veulens lopen in een mooie zelfhouding. De geprikte veulens bleven vóór vlak. De geselecteerde veulens gebruikten het voorbeen goed, maar in deze groep ging een aantal veulens achter wijd.
De veulens gingen vergezeld van behoorlijk goede moeders.
Veterinaire bevindingen: in de geprikte groep bevond zich één afwijkend gebouwd spronggewricht.

Kort samengevat: rassige veulens met bemerkingen op de bouw van het achterbeen, die ruim en met veel zelfhouding draven.
Getoond: 16 veulens uit 24 dekkingen.

Bron: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:34


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:48

Mail me maar voor wat info.

Een vriendin van me heeft ook een Havel, uit een Raimond merrie. Dit is ook zo'n enorm lief dier, wel een erg groot paard. Kan ook lekker lopen en een nette bouw. Hij was wel laat uitgegroeid maar het is ondertussen dan ook een echte joekel.

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 08:40

Een meisje van onze vereniging heeft ook een Havel, een merrie. Mooi paardje, maar verschrikkelijk lui! Op de manege in kralingen staat er ook een: zelfde verhaal! Echt een heel flegmatiek dier, absoluut niet mijn type. Mijn Opium is ook niet echt het voorbeeld van werklustig, maar de Havel nakomelingen vallen mij verschrikkelijk tegen. Hun beweging vind ik redelijk tot goed, maar helaas ben ik van mening dat de Havel-nakomelingen (die ik ken) echt geen uitstraling / fornt hebben. Wel zijn het beiden zeer brave en betrouwbare paarden.