topaanvoerder bij NIET OPGENOMEN merries 2003

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 09:20

SANNAH:

Het blijft leuk......

Maarreh.....Ferro geeft natuurlijk ook een hoog percentage STER en VKEUR-merries.

Ik was er bij dat Ferro als 2,5 jarige werd aangewezen en had allang vermoed dat het een stempelhengst zou gaan worden. Met Ferro is verder weing mis.

Maar jij als eigenaar van een jonge Houston zou je toch allang afgevraagd moeten hebben waarom Houston nooit KEUR is geworden en tientallen ander hengsten (waaronder FERRO) wel!

Houston is bijvoorbeeld op alle objectief gemeten indices (type / beweging / dressuurindex / lineaire score bewegingen / percentage stermerries) superieur aan nagenoeg alle hengsten in Nederland.

Leg me dat dan maar even uit!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:28

Sjuimpje schreef:
Maar je kan uit deze feiten verschillende conclusies trekken, bijvoorbeeld ook: Ferro krijgt gemiddeld meer brandhoutmerries aangeboden dan elke andere hengst.


Precies! Hoeveel mensen denken er niet zo, dat als ze hun brandhoutmerrie maar met een geweldige hengst dekken dat ze een geweldig veulen krijgen?? Zulke mensen staan er niet bij stil dat moeders ook meedoet...

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:20

Missouri"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Maar je kan uit deze feiten verschillende conclusies trekken, bijvoorbeeld ook: Ferro krijgt gemiddeld meer brandhoutmerries aangeboden dan elke andere hengst.


Precies! Hoeveel mensen denken er niet zo, dat als ze hun brandhoutmerrie maar met een geweldige hengst dekken dat ze een geweldig veulen krijgen?? Zulke mensen staan er niet bij stil dat moeders ook meedoet...
[/quote]

Ik vind dit nog steeds geen afdoende verklaring - het dekgeld is toch echt dermate hoog dat je niet de eerste de beste 'brandhoutmerrie' (leuk scrabblewoord overigens) bij Ferro doet. En zou het echt zo zijn dat die mensen dan ook nog een keer naar de keuring gaan met een paard dat er zo beroerd voor staat? Zou ik toch echt niet doen!
Zijn er geen andere manieren om erachter te komen waarom deze merries niet zijn opgenomen? Blijkbaar gaat het vooral om de onderbalk - dat duidt dus op een fout in het exterieur en dat kun je toch ZIEN Wow!
CGJ12, hoe ben je aan je gegevens gekomen? Wat ik voor Groningen ne Drenthe heb gedaan is de lijsten met keuringsuitslagen van de site van het WPN halen en zoals zovelen ben ik driftig aan het selecteren geweest (niet alleen op hengst, ook op eigenaar Haha!). Maar zijn er nog meer gegevens beschikbaar?

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:30

Tsja, waarom Houston geen keur en Farrington, Faldo en Animo wel? Als CGJ12 het weet mag je het wel vertellen/pb-en...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:33

CGJ12 schreef:
In GELDERLAND zijn
14 merries
niet opgenomen (8 in EDE/DIDAM + 3 HERWIJNEN/WAMEL + 1 VARSSEVELD + 2 TWELLO) :
4 op beweging <50punten
1 op type < 50 punten
9 geen bovenbalk gehaald.


Het gaat helemaal niet over die onderbalk Kendra, vandaar mijn reaktie. Het grootste deel haalt de bovenbalk niet, waar ligt het dan aan???

Inderdaad worden evenveel goedkope hengsten aan slechtere merries gepaard. Mensen willen een veulentje en zoeken meestal iets wat niet te duur is. Ik denk dat net die dure hengsten procentueel een groter aantal betere merries krijgen (moeten toch ook statistiekjes van bestaan)

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 14:53

Zannekin, als men de 'bovenbalk' niet haalt, zit het probleem dus in de onderbalk (lineair scoren). Dat duidt dus op een probleem in het exterieur.